تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش‌ها در جنگ لفظی فرانسه و ایران

اتریش "لفظ نظامی" فرانسه را محکوم کرد

وزیر امور خارجه اتریش روز دوشنبه اظهارات همتای فرانسوی خود، برنار کوشنر را نسبت به ایران محکوم کرد. برنار کوشنر روز یک شنبه به جهان هشدار داده بود تا برای جنگ با ایران آماده شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم اورسولا پلاسنیک گفت: همکار من، کوشنر تنها کسی است که می‌تواند به شما بگوید منظورش چیست. اما من نمی‌توانم بفهمم او چرا الان به یک‌چنین لفظ نظامی‌ای رو آورده است.

اورسولا پلاسنیک که در حاشیه نشست آژانس اتمی سازمان ملل سخن می‌گفت افزود: من از ادامه کار بر روی یک راه حل مذاکراتی حمایت می‌کنم.

مقام آمریکایی: مصصم به راه دیپلوماتیک هستیم

به گزارش همین خبرگزاری، سموئل بادمن وزیر انرژی آمریکا، روز دوشنبه گفت که ایالات متحده مصمم به استفاده از دیپلوماسی برای چاره‌یابی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران است.

البرادعی: خونسرد باشید

به گزارش آسوشیتدپرس، محمد البرادعی اظهارات مقام‌های فرانسوی را تحریک‌آمیز نامید و گفت: گزینه جنگ باید تنها به عنوان آخرین راه حل و آن هم تنها با اجازه شورای امنیت در نظر گرفته شود.

رئیس آژانس بین‌المللی اتمی افزود که استفاده از زور مقرراتی دارد و باید از جنگ عراق درس گرفت. وی در ادامه مقامات غربی را به خونسردی دعوت کرد.

"سارکوزی باید توضیح بدهد"

به گزارش خبرنگار فارس در پاريس، فرانسوا اولاند، دبير اول حزب سوسياليست فرانسه روز دوشنبه برای بررسی گفته‌های برنار کوشنر خواستار تشکیل نشست پارلمانی شد.

او خواستار توضیح سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه در مورد این اظهارات وزیر امور خارجه شد و افزود: اكنون ايجاب مي‌كند كه مباحثه‌ای پارلمانی در اين مورد صورت گيرد و همه چيز روی ميز گذاشته شود و دولت بايد پارلمان را در جريان قرار دهد.

"آمادگی نیروی هوایی ایران"

فرمانده نیروهای هوایی ایران با اشاره به تهدیدات غرب علیه ایران گفت: خودمان را برای یک نبرد قدرتمند دفاعی آماده کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران امیر سرتیپ خلبان دکتر احمد میقانی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک نشست خبری افزود:

دکترین ما پدافندی و دفاعی است و ما خودمان را برای یک نبرد قدرتمند دفاعی آماده کرده‌ایم و ساختارهای ما نیز بر این اساس برنامه‌ریزی شده است و آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داریم و در صورت تجاوز، دشمن پشیمان و زمینگیر می‌شود.

او با اشاره به این‌که ایران در ساخت رادار ملی موافق بوده گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فضای کشور را رادارهای ملی تحت پوشش دارند.

پدافند غیر عامل

به گزارش خبرگزاری فارس، دبیر کمیته پدافند غیر عامل کشور از ارائه پیشنهاد سند دائمی پدافند غیر عامل در ۱۳ بند به مجمع تشخیص مصلحت خبر داد.

پدافند غیرعامل به دفاعی گفته می‌شود که متکی به تجهیزات و تسلیحات نظامی نیست. پدافند غیر عامل مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌ها، طراحی‌ها و اقدامات است که باعث کاهش آسیب پذیری در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود. از جمله موارد این‌گونه پدافند بالا بردن میزان سرانه پناهگاه برای شهروندان به منظور حفاظت در برابر بمباران است.

نظرهای خوانندگان

ایرانیانی که به انسانیت اعتقاددارند و جانشین کردن آنراباوقاحت و درندگی مساوی نمی
دانندنباید به توهین یک مشت صیهونیست/
امپریالیست بی اعتنا باشند. فرانسه بعد از انتخاب سارگوزی یهودی صیهونیست،این عنصر حقیر که از صافی مراکز تروریست پروری مانند "برنامه فولبرایت " گذشته است خیال دارد که با همکاری کامل با مقاصد پلید و غیر انسانی بدتر از فاشیسم یعنی صیهونیسم موقعیتی برای خود در جامعه بین المللی کسب کرده تا بوسیله آن جای پایی در کلنی های قبلی بسازد. در زمانی که حتی نخبگان این سیستم"برده داری نوین" به رهبری آمریکا مانندبریژینسکی در رسانه های عمومی عنوان می دارند که آمریکا سیاستهای استعماری را در عراق و منطقه دنبال می کند و ما این دوران را پشت سر گذاشته ایم و اکنون در دوران بعد از کلونیالیسم بسر میبریم، با وجود این سارگوزی کوچک و خوار سعی دارد این دوران سیاه و پلید و غیرانسانی را بنفع خود و صیهونیسم و با کشتار دسته جمعی مردم مسلمان از جمله ایران به مرحله اجرا گذارد. روی همین اصل است که مزخرفاتی این چنین از دهان صیهونیست دیگری بنام برنارد کوشنر می شنویم. شرمشان باد.

-- رستم ، Sep 17, 2007 در ساعت 04:12 PM

وزیر امور خارجه ی اتریش نباید هم این حرفها رو بفهمند در حالیکه متحد بزرگ رژیم اسلامی در اروپا هستند!
http://www.freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Sep 17, 2007 در ساعت 04:12 PM

از کجای حرف خانم اورسولا پلاسنیک "محکومیت" فهمیده می شود ؟

-- تهرانی ، Sep 17, 2007 در ساعت 04:12 PM

(: !!!amoo rostam chi asbi shode

-- بدون نام ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:12 PM

***********صلح طلبان جهان براي جلوگيري از ايجاد عراق ديگر بايد به پا خواست. حتي انديشه جنگ نيز مي تواند منجر به فاجعه گردد.**********

امريكا درون خود با بحرانهاي مشروعيت و اقتصادي روبرو ست. دولت راست فرانسه مشكلات خود را دارد. پوتين در حال خداحافظي دنبال ماندگاري نام خود است. چين دارد براي تامين مايحتاج ملتش به هر دري مي زند. هند دارد با همه وارد معامله گاز و راي در شوراي حكام مي شود. و . . . .

سرمايه داران و تجار جهاني نيازمند جائي براي به كار بردن سلاح هاي مرگبار و تخفيف بحرانهاي سرمايه داري اند. حال با اشتباهات ( خيانت ها و حماقتهاي ) رهبران، ايران ميدان مناسبي براي اين كار خواهد بود. ولي سرنوشت ملت چه خواهد شد. ما به عنوان ساكنان اين منطقه جغرافيائي، در معرض تهديد هستيم.

چرا احزاب سياسي ( كارگزاران، مشاركت، مجاهدين انقلاب، نهضت آزادي، . . . ) به عنوان احزاب داخلي و نيمه قانوني و گروه هاي اپزسيون خارجي ( حرب توده، مجاهدين، چريكهاي فدائي، راه كارگر، جمهوري خواهان، ، . . . ) هيچ موضعي در قبال تهاجم به مردم نمي گيرند .تا كي بايد كار هاي اين حكومت به نام ملت ثبت شود؟

نكند واقعا كار ملت است؟!!!

و شايد آقايان رهبران اپزيسيون از قرار گرفتن در ليست يسازمانهاي تروريستي و محروميت از الطاف دمكراسي غربي مي ترسند؟؟!!!!

***********صلح طلبان جهان براي جلوگيري از ايجاد عراق ديگر بايد به پا خواست. حتي انديشه جنگ نيز مي تواند منجر به فاجعه گردد.**********

-- از وارثان مالك دوزخ ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:12 PM

8سال بدبختي و دربدري و جنگ و اين همه ويراني و شهيد و مجروح كافي نيست آقايان كه حتي يك سيلي نه قبل از انقلاب خورده اند و نه زمان جنگ الان با توسل به گفتمان خشونت و جنگ دم از آمادگي دفاعي ميزنند.شما كه خدا را نمي شناسيد به دنيا و كاخهاتون قسمتون ميدم اينقدر اين مردم را آزار نديدبه جاي اين هارت و پورت ها بريد فنون مذاكره را يادبگيريد تا پشت ميز مذاكره «دشمنان» را زمينگير كنيد و امتياز بگيريد.از همون امتيازهايي كه توي تعيين حريم درياي خزر بهتون دادند

-- alamotson ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:12 PM

jang
jang
jang
ta pruzi bar akhund va mollaye ...jang mogadas ast
zende bad faranse

-- emam zade ، Sep 18, 2007 در ساعت 04:12 PM

کسانی که می گن جنگ مقدس است احتمالا وام داران فکری خمینی هستن.
این سرنوشت همیشگی ایران که دیگران برای این کشور تصمیم بگیرند.

-- لیلا ، Sep 21, 2007 در ساعت 04:12 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)