تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران: اعتبار فرانسه در خاورمیانه آسیب می‌بیند

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اظهارات برنار کوشنر را مغایر با سیاست کلان اتحادیه اروپا در رابطه با جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سیدمحمد علی حسینی روز دوشنبه گفت: " اظهارات کوشنر نه تنها با سیاست کلان اتحادیه در رابطه با جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد ، بلکه با هدف زیر سؤال بردن صلاحیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مطرح شده است."

وی افزود: "به نظر می‌رسد که وزیر امورخارجه فرانسه سیاست کلی اتحادیه اروپا را فراموش کرده است. استفاده از الفاظ بحران‌زا مغایر با منزلت و جایگاه تاریخی، فرهنگی و تمدنی فرانسه بوده و همخوانی این الفاظ با راهبردهای بی‌نتیجه مقامات آمریکا، نشانگر تاثیر القائات غیرواقعی و اطلاعات غلط دیگران می‌باشد که تامین‌کننده منافع فرانسه نخواهد بود."

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در رابطه با اظهارات اخیر کوشنر افزود: "همسویی اظهار نظرهای مقامات فرانسه با مواضع قدرت‌های سلطه‌گر، به اعتبار فرانسه در افکار عمومی جهان بویژه خاورمیانه آسیب خواهد رساند و ما امیدواریم اینگونه اظهارات شکلی بوده و ناشی از دیدگاه‌های واقعی و راهبردی فرانسه نباشد.

برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه روز یک‌شنبه خواستار اعمال تحریم‌های اروپایی، جدا از تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران شد و در مورد یک جنگ احتمالی با ایران به جهان هشدار داد.

نظرهای خوانندگان

اين آقاي حسيني فكر ميكنه همه مثل ريس جمهوري اسلامي از روي باد معده حرف مي زنند كه ندونند چي ميگن

-- احسان از رفسنجان ، Sep 17, 2007 در ساعت 01:59 PM

شاید این سرشت تنوع طلب و خوی تحول خواه فرانسوی ها باشد ولی این آقای کوشنر خیلی هم بی همتا نیست. به یاد دارم همین چند سال پیش، هنگامی که بوش و بلر، برای حمله به عراق، از هر سو مورد انقاد بودند و برای بهانه جستن، به «آسمون ریسمون کردن» دست می یازیدند؛ ناگهان شیراک به داد ایشان رسید و همه ی نگاه ها را به سوی خود گرداند. شیراک در یک نطق آتشین، تهدید کرد که اگر نیاز باشد، فرانسه برای رویارویی با تروریست ها، از «بمب هسته ای» بهره خواهد گرفت! این در حالی بود که تا آن روز پاریس، مانند لندن نه از انفجار بمب در مترو آسیب دیده بود؛ نه مانند نیورک برجهای دوقلو اش با هواپیما رمبانده شده.
حال که بوش به کاستن از نیروهای نظامی از عراق رضایت داده و براون برای خروج انگلیس ها برنامه ریخته، نوبت آقای کوشنر شده که راه شیراک را پی بگیرد.

-- پژمان ، Sep 18, 2007 در ساعت 01:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)