تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گیتس: همه گزینه‌‌ها دربرابر ایران مدنظراست

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده، در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد واشنگتن همه گزینه‌ها را در برابر ایران مد نظر دارد.

رابرت گیتس با این حال گفت ایالات متحده برای مقابله با برنامه هسته‌ای تهران، هم‌اکنون رویکرد سیاسی و اقتصادی را در پیش گرفته است.

به گزارش فرانس پرس، از رابرت گیتس در این گفتگو پرسیده شد که آیا جورج بوش پیش از حمله به ایران با کنگره مشورت خواهد کرد و او در پاسخ اظهار داشت که درباره"فرضیه‌ها" صحبت‌ نمی‌کند.

گیتس گفت: "به گمان من دولت در این مرحله معتقد است برای رویارویی با تهدید ایران به‌کارگیری ابزار سیاسی و اقتصادی به مراتب همچنان رویکرد بهتری است."

وزیر دفاع ایالات متحده در عین حال اظهار داشت: "ما همواره می‌گوییم همه گزینه‌ها مد نظر است."
گیتس افزود: "اما روشن است هم‌اکنون ما رویکرد سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کنیم."

وزیر دفاع ایالات متحده همچنین اظهار داشت در حال حاضر برای جلوگیری از نفوذ تهران در عراق، نیازی به انجام عملیات در خاک ایران نیست.

رابرت گیتس همچنین گفت در صورت همکاری هسته‌ای سوریه و کره‌ شمالی، واشگنتن به "مسئله جدی" مواجه خواهد شد. گیتس با این حال از تایید گزارش‌های منتشر شده درباره همکاری هسته‌ای دمشق-پینوگ یانگ خودداری ورزید.

برخی از رسانه‌ها گزارش‌ داده‌اند که هواپیماهای اسراییلی هدفی را که ظن آن می‌رود مربوط به همکاری مشترک هسته‌ای پیونگ یان و دمشق باشد، بمباران کرده‌اند.

سوریه می‌گوید در بامداد روز ششم سپتامبر پدافند هوایی این کشور به هواپیماهای اسراییلی که به آسمان این کشور تجاوز کرده بودند، آتش گشوده است و این هواپیماها هنگام فرار بمب‌های خود را در منطقه‌ای از خاک سوریه تخلیه کرده‌اند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)