تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزرای خارجه ایران و بلژیک در کنار گردشگرآزاد شده

با آزادی دومین گروگان بلژیکی کارل دوگوش وزيرامور خارجه بلژيک عصرشنبه وارد تهران شد.

دو گردشگر بلژیکی به نام های استفان بووه 28 ساله و کارلا فان دن اکهاوت 37ساله روز یکشنبه 21 مرداد ماه گذشته در محور فهرج - زاهدان گروگان گرفته شده بودند. کارلا فان دن اکهاوت در ماه اوت آزاد شد و آزادی استفان بووه نیز روز گذشته تایید شد.


استفان بووه در میان دو وزیر خارجه. رویترز

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که خانواده استفان بووه برای بازگرداندن وی به تهران آمده‌‌اند.
بووه به همراه پدر و مادرش و وزرای امورخارجه ایران و بلژیک در یک کنفرانس خبری در تهران شرکت کردند. منوچهر متکی در این کنفرانس خبری گفت که "بووه دو روز پیش و به درپی اقدامات گسترده که بخشی از آنها، مذاکرات فشرده بود، آزاد شد. متکی افزود: "چنانکه می‌‌دانید پلیس و نهادهای امنیتی جزییات اقدامات خود را فاش نمی‌کنند."

فرانس پرس گزارش می‌دهد که یک معاون وزارت کشور بلژیک به این خبرگزاری گفته است که وی سه بار به ایران سفر کرده و نیروهای اطلاعاتی بلژیک نیز به وزارت کشور ایران در آزادی دو گردشگر بلژیکی یاری رسانده‌اند.

کارل دو گوش، وزیر امورخارجه بلژیک در کنفرانس خبری امروز در تهران گفت: "در آنچه که مسئولان ایرانی انجام دادند، شفافیت بسیاری وجود داشت، ما بایکدیگر تبادل اطلاعات داشتیم، که برخی از آنها محرمانه است." وزیر امورخارجه بلژیک افزود: "ما یاد گرفتیم که چگونه با دیگری کار کنیم."
وزیر امورخارجه بلژیک گفت ما به پاس زحمات ایران 500 میلیون یورو به اداره سازمان ملل متحد در امور مواد مخدر و جرائم پرداخت کردیم تا به ایران در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر کمک شود.

روز جمعه نیز، گی فرهوفستات، وزیر امورخارجه بلژیک، با صدور بیانیه‌ای از تلاش مقام‌های ایرانی برای آزادی این گردشگر بلژیکی سپاسگزاری کرد.

دومین گروگان بلژیکی آزاد شد

نظرهای خوانندگان

این متکی لطفا کمی خجالت بکشد از اینکه بلژیک برای یک شهروندش این همه ارزش قائل است.و متکی برای همه ملتش هیچ ارزشی قائل نیست

-- بدون نام ، Sep 16, 2007 در ساعت 10:04 PM

بسیاری از دردسرهایی که ایرانی ها در نقاط دیگر جهان برای خود درست می کنند بخاطر نقض قانون و قانون شکنی آنهاست که معمولا در چنین مواردی کار زیادی از دست حتی وزیر خارجه بر نمی آید.

-- شهرام ، Sep 16, 2007 در ساعت 10:04 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)