تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

همایش بزرگ ایرانشناسی در وین

ششمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی (ایرانشناسی) با همکاری آکادمی علوم اتریش از 18 تا 22 سپتامبر در وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود . برای این همایش 282 مهمان از سراسر جهان دعوت شده‌اند كه 90 نفر آنها از كارشناسان ایرانی هستند.

persia1598.jpg

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، محمدرضا سحاب، رییس موسسه جغرافیائی و کارتوگرافی سحاب در این باره گفت: "این همایش بسیار بزرگ و با اهمیت، توسط انجمن ایرانشناسی اروپایی با همکاری آکادمی علوم اتریش از 18 تا 22 سپتامبر در شهر زیبای وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد. ریاست کنفرانس اروپائی مطالعات ایرانی را ایرانشناس مشهور آلمانی، پروفسور فراگنر برعهده دارد. این کنفرانس بزرگ و همایش بین المللی با شرکت صدها تن از دانشمندان، محققین، پژوهشگران و ایرانشناسان سراسر جهان در این مرکز علمی اروپایی تشکیل می‌شود . در این همایش بیش از 150 مقاله تخصصی در زمینه های فرهنگ، تاریخ، تمدن، زبان، فلسفه ودیگر موضوعات ایرانشناسی ارائه خواهد شد."

محمدرضا سحاب که خود مقاله نقشه های کهن ایران ( Antique Maps of Persia) را ارائه خواهد کرد، درباره مهمانان ایرانی حاضر در این همایش گفت: "از ایران تعداد زیادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی در این کنفرانس جهانی شرکت خواهند داشت و بسیاری از آنان سخنرانی داشته و مقالات ارزشمندی را ارائه خواهند کرد. خوشبختانه علیرغم همزمانی این همایش با فصل سفر و تراکم کار، بخش ویزای سفارت اتریش در تهران همکاری زیادی را در صدور ویزا برای شرکت کنندگان ایرانی بعمل آورده است. هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز برای تسهیل سفر شرکت کنندگان پرواز فوق العاده ای برای 18 سپتامبر (27 شهریور) در نظر گرفته بود که متاسفانه چند روز قبل اعلام کرد این پرواز لغو شده است. حال به نظر می رسد که باتوجه به تراکم مسافر و پربودن پروازها، تعدادی از شرکت کنندگان امکان سفر به وین را نخواهند داشت."

به گفته سحاب این همایش با حضور 282 مهمان از سراسر جهان برگزار می شود که حدود 90 نفر آنها ایرانی هستند.

6th European Conference of Iranian Studies

Societas Iranologica Europea

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)