تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دومین گروگان بلژیکی آزاد شد

وزارت امورخارجه بلژیکی روز جمعه تایید کرد که استفان بووه، گروگان بلژیکی که در جنوب شرقی ایران ربوده شده بود، آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت امورخارجه بلژیک در این باره اظهار داشت: "من می‌توانم این آزادی را تایید کنم. جزییات بیشتری ندارم اما می‌توانم بگویم که وی آزاد است و هم‌اکنون تحت حفاظت مقام‌های ایرانی است."


استفان بووه گردشگر بلژیکی. فرانس پرس

پیش از این وزارت کشور ایران اعلام کرده بود "گروگان بلژیکی که ماه گذشته در محور فهرج - زاهدان توسط اشرار و گروه های قاچاق مواد مخدر به گروگان گرفته و به خاک پاکستان منتقل شده بود، آزاد و به ایران برگردانده شد".

گی فرهوفستات، نخست وزیر بلژیک، با صدور بیانیه‌ای از تلاش مقام‌های ایرانی برای آزادی این گردشگر بلژیکی سپاسگزاری کرد.

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور روز سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان عقیدتی ــ سیاسی نیروی انتظامی در گفتگویی با خبرنگاران از آزادی قریب الوقوع این گروگان بلژیکی خبر داده بود.

دو گردشگر بلژیکی به نام های استفان بووه 28 ساله و کارلا فان دن اکهاوت 37ساله روز یکشنبه 21 مرداد ماه گذشته در محور فهرج - زاهدان گروگان گرفته شدند.

با تلاش نیروهای امنیتی ایران کارلا فان دن اکهاوت در ماه اوت آزاد شد.

این دو گردشگر روز 11 آوریل از بلژیک به راه افتاده و از طریق زمینی راهی هندوستان شدند. آنان در این سفر از کشورهای آلمان، اتریش، اسلونی، بوسنی، بلغارستان، یونان و ترکیه گذشتند و هنگامی که مدت پنج روز در ایران بودند، ربوده شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)