تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"مشاهده" وبا در استان کردستان

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از ستاد هدایت بحران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش می‌‌دهد "20 مورد وبا در استان کردستان مشاهده شده است."

به گزارش ایسنا، ستاد هدایت بحران وزارت بهداشت، از تاریخ ششم شهریور ماه به مدت 14 روز بررسی پزشکی در استان کردستان انجام داده که نتیجه آن مشاهده 20 مورد وبا در شهرستان‌های بانه ، مریوان و سروآباد است. در عین حال عمومی تمامی این افراد مساعد گزارش شده است.

همچنین ایسنا به نقل از این ستاد گزارش داد: "تحقیقات پزشکی نشان داده است که افراد مبتلا از میان افرادی بودند که به شکل قاچاق به کشور عراق مسافرت می‌کردند و در حال حاضر مرکز مدیریت مبارزه با بیماریها و بهداشت کردستان در این منطقه در آماده باش کامل به سر می‌برند و اوضاع را تحت کنترل قرار داده است."

ایسنا به نقل از این ستاد می افزاید: "تاکنون گزارشی از ایلام و کرمانشاه در خصوص ابتلابه وبا نداشته‌ایم؛ اما تمام استانهای مرز غربی در آماده‌باش به سر می‌برند."

با این حال وزارت بهداشت پس قرار گرفتن خبر فوق بر روی خروجی ایسنا نمابری به این خبرگزاری فرستاده و تشکیل ستاد بحران را تکذیب کرده است.

در این نمابر آمده است "تاكنون از ابتلای هموطنانمان در استان‌های مرزی به این بیماری گزارشی دریافت نشده است و همه موارد ابتلا عراقی بوده و از عراق برای درمان به ایران منتقل شده‌اند."

چندی پیش نیز ایرنا گفته‌ای از وزیر بهداشت ایران نقل کرده بود که حکایت از مشاهده آنفولانزای مرغی در ایران داشت. با این حال این وزارتخانه این نقل قول را تکذیب کرد و ایرنا نیز در توضیحی نوشت که مطلب منتشر شده مکتوب گفته‌های وزیر بهداشت بوده است.


در همین حال سازمان جهانی بهداشت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 7000 مورد ابتلا به وبای حاد تاکنون در اپیدمی وبا در شمال عراق گزارش شده است که بیش از 8/2 میلیون نفر را در این منطقه در معرض خطر تماس با این بیماری عفونی قرار داده است.

سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر با اقدامات اضطراری و اورژانسی به استان های سلیمانیه، کرکوک و اربیل برای مقابله با این اپیدمی کمک می‌کند.

برپایه گزارش‌ها ، تاکنون 10 نفر در اثر ابتلا به این بیماری در منطقه و بروز اپیدمی جان خود را از دست داده‌اند.

عمر مکی مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: "ما هنوز به وسایل و تجهیزات مختلف برای کنترل این همه گیری مانند داروها و تجهیزات پزشکی، کیت‌های تشخیص باکتریولوژی بیماری، کیت‌های آزمایش آب و ابزار و تجهیزات هشدار دهنده و ارتباطاتی نیازمند هستیم."

وی افزود: "ما حداکثر تلاش می‌کنیم تا کمک‌های اورژانسی سازمان ملل را به شمال عراق برسانیم."

نظرهای خوانندگان

عروس از بس خوشگل بود يك جوش هم درآورد حاكي از اين است كه : نه اينكه مملكت هيچ مشكلي نداره بيماري وبا هم به اون اضافه شد چشم وزير بهداشت روشن

-- منيژه ، Sep 15, 2007 در ساعت 07:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)