تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران از نروژ درباره "فعالیت‌های اطلاعاتی" توضیح خواست

خبرگزاری ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ایران گزارش می دهد سفارت نروژ در ایران خبر جاسوسی این کشور در ایران را تکذیب کرده است.

شبکه تلویزیونی ان آر کی پیشتر گزارشی درباره جاسوسی نروژ در ایران منتشر کرده بود که در پی آن نروژ پست نوشت سرلشگر تورگیر هاگن رییس سازمان اطلاعات این کشور این گزارش را تایید کرده است.

بر پایه گزارش نروژ پست، رییس سازمان اطلاعات گفته بود سازمان تحت امرش برنامه هسته ای ایران را تحت نظر دارد و تهدیدهای احتمالی این برنامه علیه هم پیمانان نروژ را ثبت و ضبط می کند و همزمان منافع نروژ در ایران را حفاظت می کند.

اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ایران آورده است: "سفارت نروژ در تهران طی یک یادداشت رسمی به وزارت امور خارجه ایران ضمن ‌تكذیب هرگونه فعالیت مغایر با كنوانسیون‌های بین‌المللی و عملیات جاسوسی در ایران از سوی نروژ، اعلام كرد كه رییس سرویس اطلاعاتی نروژ خبر مذكور را تایید نمی‌كند."

برپایه این گزارش، در یادداشت سفارت نروژ آمده است: "موضوع جاسوسی نروژ در ایران هیچگاه مطرح نبوده است و رییس سرویس‌اطلاعات نروژ بدون تایید گزارش تلویزیون NRK ‬صرفا بر اهمیت ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی تاكید كرده بود."

در همین حال نروژ پست به نقل از ان آر کی نوشت مقام های ایرانی از اُل کریستین هولت سفیر نروژ در ایران در مورد اظهارات منتسب به رییس اطلاعات این کشور توضیح خواسته اند.

نروژ پست به نقل از ان آر کی بار دیگر می آورد سرلشگر تورگیر هاگن، رییس اطلاعات این کشور روز جمعه به شبکه خبری ان آر کی گفت که سرویس اطلاعاتی نروژ فعالیت های هسته ای ایران را زیر نظر دارد و از منافع نروژ هم در ایران محافظت می کند.

در ادامه این گزارش آمده است عبدالرضا فرجی راد، سفیر ایران در نروژ به شبکه ای بی سی گفت که از گزارش های منتشر شده درباره جاسوسی نروژ در ایران شوکه شده است.

بیوئرن یوهانسون سخنگوی وزارت امورخارجه نروژ نیز به شبکه ای بی سی گفت که سفیر نروژ به مقام های ایرانی در این باره توضیح خواهد داد

"تایید فعالیت اطلاعاتی نروژ در ایران"

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)