تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی نژاد: مگر شهر هرت است، حمله نمی‌کنند


محمود احمدی نژاد. ایسنا

محمود احمدی‌نژاد امروز بار دیگر تاکید کرد که ایران به لحاظ نظامی با هیچگونه خطری مواجه نیست.

به گزارش ایسنا، رییس شورای عالی امنیت کشور که در مراسم برگزیدگان پرسش مهر در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری سخن می گفت درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: "ملتی که انرژی هسته‌ ای را برای صلح، امنیت و رفاه ملت‌ها می‌خواهد، ملتی که در طول تاریخ خود به هیچ جا تجاوز نکرده و حق کسی را ضایع نکرده، از هزاران سال پیش و به خصوص در دوران اسلامی همیشه پرچمدار عشق و محبت به انسان‌ها و تمدن و علم مفید بوده است. تمام پزشکی و مهندسی دنیا مرهون ملت و دانشمندان ایران است، آمدند این ملت را متهم کردند و به این ملت توهین کردند و از این هم بالاتر تهدید به حمله نظامی و گستاخی کردند. دیدید بدکارها و زشت‌خوهای عالم و کینه‌ورزها یک طرف جمع شدند و مهرورزان خوش قلب یک طرف دیگر و دیدید که خدا با مهرورزان بود و هست و خواهد بود."

محمود احمدی‌نژاد در روزهای اخیر از سوی برخی چهره های جریان اصلاح‌طلب مورد این پرسش قرار گرفت که با استناد به چه اسنادی مذاکره کنندگان دولت قبل در بحث هسته‌ای را ترسو قلمداد می کند، و بر چه پایه‌ای پرونده هسته‌‌ای را مختومه می داند. اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در روز جمعه پرونده هسته‌ای را همچنان مفتوح و در مرحله حساسی ارزیابی کرد..


رییس دولت اظهار داشت: "از نظر ما پرونده هسته ای بسته است؛ حالا ممکن است عده‌ای برای خودشان حرف‌هایی بزنند که برای ما مهم نیست. از اول آمدند یک بهانه در آژانس تحمیل و درست کردند و از آژانس خواستند که برو و به ایرانی‌ها ایراد وارد کن و گیر بده. بهانه کردند که برای حل مشکل در آژانس باید بیایید با ما مذاکره کنید و رفتند و مذاکره کردند و در آن‌جا خواستند همه‌ خواسته‌های خود را بر ملت ایران تحمیل کنند. خوب حالا پرونده در آژانس است و آژانس دارد رسیدگی می‌کند و بارها گفته است که ما هیچ انحرافی در ایران نمی‌بینیم و همکاری ایران خوب است و دارد مسائل حل می‌شود. سئوال‌هایی که هم داریم، دارد حل می‌شود، مگر تنها ملتی که سئوال روی آن هست ما هستیم؟ هرکس هسته‌‌ای شده است صدها سئوال راجع به آن بوده است و آژانس رفته است یکی یکی سوال‌ها را حل کرده است. الان هم آژانس دارد کار خود را انجام می‌دهد البته تا مقدار زیادی عده‌ای پذیرفته‌اند. ما فکر می‌کنیم اروپایی‌ها دارند موضع درستی را اتخاذ می‌کنند و شرقی‌ها که از قبل موضع‌شان را تعیین کرده بودند. کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هم که اصلا موضع‌شان از اول با ما بود. یکی، دو تا تهِ کار مانده‌اند اینها هم به خاطر این‌که اصلا نمی‌دانند محبت یعنی چه. می‌گویید قانون نمی‌فهمند قانون یعنی چه، می‌گویید انسانیت نمی‌فهمند انسانیت یعنی چه و به تبع آن معنی عدالت را هم نمی‌فهمند. خیال می‌کنند اگر بیایند پشت تریبون‌ها بنویسند چشم‌های خود را ببندند و دهان‌شان را باز کنند و فریاد بزنند این مساله باعث می‌شود که ملت ایران عقب‌نشینی کند. ملت ایران اهل عقب‌نشینی نیست، تمام شد."

رییس جمهوری ایران خاطرنشان کرد:"ما اهل گفت‌وگو، مذاکره با همه کشورها هستیم. می‌نشینیم و گفت‌وگو می‌کنیم که مسائل جهانی را حل کنیم، کمک به صلح بشری و امنیت جهانی کنیم. در برپایی عدالت، در تامین حقوق ملت‌ها، پیشرفت ملت‌ها، ریشه‌کنی فقر و تبعیض، ریشه‌کنی عدم بهداشت همکاری کنیم. ما با همه گفت‌وگو می‌کنیم و دوست داریم با همه رابطه داشته باشیم و داریم. الان هم روابط ما رو به گسترش و روزافزون است اما قبلا هم گفته‌ایم ما هیچ‌گاه راجع به حقوق خودمان با کسی مذاکره نمی‌کنیم. کارهای خود را با آژانس داریم انجام می‌دهیم و جایگاه آژانس همین است."

وی ادامه داد: "آژانس باید از طرفی نظارت کند و از طرفی هم از حقوق اعضاء دفاع کند. آنها می‌خواهند بگویند آژانس ابزار دست دو، سه قدرت است و این حرف خیلی بدی است. آن‌ها سعی کردند آبروی آژانس را ببرند، سعی کردند آبروی سازمان ملل و شورای امنیت را هم ببرند. همه چیز را بیرون ریختند برای این‌که از موضع کینه‌ورزانه جلوی ملت ایران بایستند. ما فکر می‌کنیم دوران کینه‌ورزی به پایان رسیده است. هرکس بخواهد از موضع کینه کاری کند تدبیرش کارساز نیست و حرفش در دنیا جلو نخواهد رفت. ببینید به بن بست رسیده‌اند. سال گذشته نصیحت کردیم به این دو، سه کشور و گفتیم از موضع کینه بیایید بیرون و به موضع محبت بیایید. بیایید کنار و قلب خود را پاک کنید و چشم خود را بشویید. ما دوستدار همه‌ انسان‌ها هستیم و از این‌که می‌بینیم کسی ساقط می‌شود ناراحتیم. می‌بینیم یک عده مسابقه گذاشته‌اند که وارد جهنم شوند، ناراحتیم. آدم می‌کشند، مسابقه تسلیحاتی راه می‌اندازند، کشورها را اشغال می‌کنند، زور می‌گویند و ما ناراحتیم و به خاطر آن ملت‌ها و به خاطر خود اینها جلوی آنها می‌ایستیم. به خاطر این‌که ملت‌ها را دوست داریم جلوی آن‌ها می‌ایستیم و اینها از موضع محبت است."

احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: "امروز هم من اعلام می‌کنم ما فناوری تولید سوخت هسته‌ای را در اختیار داریم. فناوری استفاده از انرژی هسته‌‌ای در نیرو، کشاورزی و صنعت و بهداشت را در اختیار داریم و آمادگی داریم زیر نظر آژانس در اختیار همه ملت‌های عضو بگذاریم. ایران حقش بود و آنها اشتباه کردند. ما نمی‌خواهیم آنها بیایند اعتراف کنند به اشتباهات خودشان. ما نمی‌خواهیم شما را ذلیل کنیم ولی می‌گوییم خودتان، خودتان را ذلیل نکنید. اگر کسی بر یک تصمیم غلط پافشاری کند خودش را خراب می‌کند وگرنه از نظر ما تمام شده است. ملت ایران از گردنه‌های سخت عبور کرد و بدخواهان ملت ایران هم هیچ‌کاری نتوانستند بکنند. چه آن‌هایی که در سطح جهانی هستند، چه بعضی از دنباله‌روهای داخلی آنها. هنوز هم می‌خواهند ملت را از قضیه هسته‌‌ای بترسانند و من تعجب می‌کنم. آن روز می‌گفتند ما می‌خواهیم حمله نظامی کنیم به جای این‌که بیایند به مردم بگویند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، می‌آمدند ملت را می‌ترساندند و می‌گفتند خطر است، مواظب باشید، شرایط حساس است، بحران است، مردم مراقب باشید؛ جنگ روانی و خواست دشمن را دنبال می‌کردند. ما می‌گفتیم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، نمی‌توانند، امکان ندارد، بتوانند، مگر شهر هرت است، ناتوانند، ملت ایران یک ملت عزیز، مقتدر و متحد ایمانی است و 70 میلیون همدل، چه کسی می‌تواند به این ملت چپ نگاه کند؟ حالا که ‌آنها کوتاه آمده‌اند می‌گویند بله درست گفتید ولی باز می‌گویند یک کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. بابا کدام کاسه؟ آ‌نها اگر هر لحظه می‌توانستند آسیبی بزنند، می‌زدند. حتما اجازه نمی‌خواستند که، تمام شد. ما امیدواریم دیگر آنها دنبال افکار شیطانی نروند. با ملت ایران نمی‌توانند کاری بکنند. هیچ‌گاه به فکر افکار شیطانی نباشند."

احمدی‌نژاد: من مهندسم، جنگ نمی‌شود

البرادعی: از شنیدن بمباران ایران به لرزه می‌افتم

رفسنجانی: پرونده هسته‌ای مفتوح است

نظرهای خوانندگان

هیچگاه جنگی در دنیا بدست آدم عاقلی آغار نگردیده و اکنون ایران ما دگر بار دچار رهبری بیماران روانی با مغز کوچک و دهان بزرگ شده است بمانند دوران شاه سلطان حسین و فاجعه برادر کشی ایرانیها با مردم دگر بخش ایران انروز هموطنان افغان و فاجعه فتوای جهاد بر علیه مشرکان در دوره قاجار و از دست دادن تمام نیمی از خاک ایران در دو قرارداد ننگبار گلستان و ترکمانچای.وآخرین آن شروع جنگ ایران و عراق با تهدید وتحریک جنگ افروزی بنام صدام هزاران معلول و کشته و میلیاردها خسارت.
خدای بزرگ اینبار ایران ما را از شر یک بیمار روانی دیگر رها کند.

-- جهان ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

ean shakhsh bimaar ast. vaghan afsoos beh haal-e keshvari keh modiriatesh dar dast shakhsi manand eshan .. bashad!

-- بدون نام ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

آقاي جهان عزيز مي شه بفرماييد در كدام برهه از تاريخ مشعشع ايران رهبري كشور به دست آدم عاقلي بوده ، اصولا اگر آدم عاقل بود كه ديكتاتور نمي شد ، تاريخ ما هم كه الي ماشاالله نياز به بازخواني ندارد سراسر ظلم و خفقان انسانهاي احمق و خونريز بوده و هست

-- جهاني شدن از پايين ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

دیگر حقیقتا حوصله خواندن چرتهای این مردک را ندارم و حیف از وقت که آدم صرف خواندن این اراجیف بکند. اما متاسفانه این اراجیف این کوتوله مستمسکی است برای کوتاه فکر آمرکایی بوش که از لحاظ فکری با هم از یک درجه آی کیو IQ برخوردارند. و متاسفانه سرنوشت ایرانی ها و شاید هم خیلی از ملل دیگر با این اراجیف گره خورده است. وقت تنگ است و تکالیف بسیار باید از هر وسیله یی که در اختیار داریم برای خنثی کردن توطئه یی که برای از بین بردن ایران در جریان است استفاده کنیم.

-- داریوش ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

فعلا که هرته ...اگه هرت نبود که تو الان رییس جمهور ایران نبودی!

-- بدون نام ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

ey khoda...ishan balaye asemani hastand ke bar sare ma nazel gardideand

-- بدون نام ، Sep 9, 2007 در ساعت 09:21 PM

احمدی نژاد عزیزم همان کاوه آهنگر البته تحت " ویندوز ویستا" است من شخصا از شما سپاسگزارم محمود جان قطعا قرن حاضر کاوه ای همچون تو میخواهد نه ...همچون خاتمی و هاشمی

-- پیروز ، Sep 10, 2007 در ساعت 09:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)