تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سازمان مجاهدین انقلاب: نگرانی درباره سلامت انتخابات جدی است

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در محکومیت آن‌چه که آن را اظهارات و اقدامات صورت‌گرفته به منظور بسترسازی عده‌ای در ارتباط با ایجاد محدودیت برای انتخابات آزاد خوانده، بیانیه‌ای صادر كرد.

بنا به گزارش سایت رسمی این سازمان، در این بیانیه آمده است: "قریب شش ماه به برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و رفته رفته، بحث انتخابات نزد جناح‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی کشور به موضوعی جدی بدل می‌شود. انتظار طبیعی و معقول، آن است که جهت‌گیری‌های عمومی به گونه‌ای تنظیم شود تا با فراهم‌سازی مقدمات برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم، آرامش، دلگرمی و شور و نشاط را در فضای سیاسی کشور ایجاد کند و زمینه‌ساز شکل‌گیری مشارکتی وسیع، آگاهانه، پرشور و واقعی باشد؛ واقعه‌ای که در صورت تحقق، برطرف‌کننده بسیاری از نگرانی‌های دلسوزان نظام، انقلاب، کشور و مردم است؛ اما با کمال تأسف هر چقدر به موعد انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، نشانه‌ها و پیام‌های ارسالی به جامعه که از زبان برخی دست‌اندرکاران امر صادر می‌شود یا اقدام‌هایی كه صورت می‌گیرد نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد."

در ادامه این بیانیه با اشاره به مواردی كه عمدتا در مورد نحوه رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخاباتی وجود داشته است، آمده است كه مجموعه اظهارنظرهای صورت‌گرفته اخیر در این خصوص، نشان‌دهنده آن است که این موضوع در انتخابات آتی نیز یکی از مسائل بحث‌برانگیز و محل توجه خواهد بود.

سازمان مجاهدین انقلاب در بخش دیگری از این بیانیه مدعی است ‌كه تحركات اخیر در برخی حوزه‌های اجرایی مرتبط با برگزاری انتخابات نیز علائمی ناخوشایندی را ارسال می‌كند. این سازمان در ادامه خواستار توضیح روشنگرانه در خصوص چگونگی فراهم بودن زیرساخت‌های فنی و انسانی لازم و همچنین جزئیات انتخابات مكانیزه و امكان نظارت و بازبینی مراكز مستقل نسبت به جزئیات نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و شیوه‌های مذكور شده‌ وتاکید کرده است در صورت برآورده‌نشدن این خواست در این زمینه، نگرانی جدی به وجود می‌آید.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد از آن چه که آن را انتصاب تعدادی از نیروهای نظامی و امنیتی در پست‌های مدیریت سیاسی وزارت كشور و... در دو سال اخیر خوانده، برخی اظهارات از سوی مسئولان وزارت كشور را نگران‌کننده دانسته است.


در ادامه این بیانیه هم‌چنین با انتقاد از برخی سخنان یكی از مسئولان یكی از نهادها مبنی بر این كه "در مقابل ائتلاف حداكثری دوم خردادی‌ها، حزب‌اللهی‌ها هم باید ائتلاف كنند و همدل باشند" هم‌چنین اظهارات اخیر یكی از فرماندهان نظامی نیز درباره تشكیل جریان سایه در مقابل دولت و همراهی با دشمن را تامل‌برانگیز خوانده است.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است:"موضوع دیگری که طی ماه های گذشته در جامعه رخ داده و می‌توان آن را در همین جهت ارزیابی كرد، حملات بی‌سابقه‌ای است که علیه اصلاح‌طلبان و نیروهای مستقل سیاسی سازمان‌دهی شده است. این تهاجم تبلیغاتی که با بهره‌گیری از برخی رسانه‌های متعلق به عموم جامعه و برخی رسانه‌های كه خود را حامی دولت می‌خوانند شکل گرفته است، در هدف‌گذاری خود، کلیت جریان اصلاحات و اتحاد و همدلی به وجود آمده در آن و به خصوص شخص خاتمی را به عنوان محور جریان مذکور مورد هجوم قرار داده است. دایره شمول این جریان تخریبی به گونه‌ای وسیع است که تا بلندپایه‌ترین مسئولان فعلی نظام و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیش رفته است."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)