تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"تایید فعالیت اطلاعاتی نروژ در ایران"


رییس سازمان اطلاعات نروژ

روزنامه نروژ پست گزارش می دهد رییس سازمان اطلاعات نروژ تایید کرده است که اطلاعات این کشور درون مرزهای ایران به جاسوسی مشغول است.

نروژ پست می نویسد شبکه تلویزیونی ان آر کی پیشتر گزارشی درباره جاسوسی نروژ در ایران منتشر کرده بود که سرلشگر تورگیر هاگن رییس سازمان اطلاعات این کشور با تایید آن بسیاری را شگفت زده کرد.

به گزارش نروژ پست رییس سازمان اطلاعات گفته است سازمان تحت امرش برنامه هسته ای ایران را تحت نظر دارد و تهدیدهای احتمالی این برنامه علیه هم پیمانان نروژ را ثبت و ضبط می کند و همزمان منافع نروژ در ایران را حفاظت می کند.


پروفسور دانیل هرادستویت، پژوهشگر موسسه امور بین الملل نروژ می گوید با شنیدن خبر فعالیت جاسوسی نروژ در داخل ایران به شدت شوکه شده است. این پژوهشگر تاکید کرد که نروژ به عنوان یک کشور کوچک باید نقش ایجاد کننده پل به سوی ایران را داشته باشد. دانیل هرادستویت افزود اما هم اکنون نروژ کاری را می کند که کشورهای بزرگتر هم می توانند آن را انجام دهند.

نروژ پست می نویسد گفته می شود نروژ برای سال ها تامین کننده اطلاعات برای ایالات متحده و بریتانیا در عملیات نظامی در سراسر جهان است.

گزارش شبکه ان آر کی حاکی از آن است که نروژ در بالکان، سودان، عراق و افعانستان به شدت فعالیت اطلاعاتی دارد.

-----------------------
متن خبر اصلی را در اینجا بخوانید

نظرهای خوانندگان

هر کشوری بفکر منافع خود است ... دولت نروژ حد اقل با این همکاری با قدرتهای جهانی به مرفه ترین کشور جهان تبدیل شده ( و البته با نفت) ولی دولت ایران با همکاری با یک مشت گدا و گرسنه و بی صفت - و معمولا نامرد کشور را به جائی رسانیده که در اغلب منفی جات اولیم و در اغلب مثبت جات آخر ... حال در مورد عمل نروژ قضاوت کنید .

-- پیروز ، Sep 9, 2007 در ساعت 02:25 PM

ایا شما باور میکنید که رئیس اطلاعات کشوری از طریق وسائل ارتباط جمعی جهانی ابراز دارد کشورش در داخل کشور دیگری و با ذکر نام ان ! جاسوسی میکند !! انهم در حال صلح با ان کشور ؟!؟!. اگر چنین باشد باید کاملا قواعد اینگونه بازیها نسبت به گذشته از پایه فرق کرده باشد !! که البته چندان ساده هم قابل قبول نخواهد بود.
داوید.

-- Daveed ، Sep 9, 2007 در ساعت 02:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)