تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

موتلفه: متحصنین مجلس براندازند

habibi003.jpg

محمد نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه در گفت و گو با روزنامه تهران امروز متحصنین در مجلس ششم را "برانداز" دانست.

وی در این مصاحبه گفت: "این جبهه ممکن است کسانی باشند که اصل حکومت دینی را قبول ندارند و عده‌ای هم باشند که پایبند حکومت دینی هستند. ما هم برای قضاوت دچار ابهام هستیم که چگونه در طیفی موافقان و مخالفان حکومت دینی با مشترکات قابل اتکا در یک طیف قرار گیرند. معتقدم اصولگرایان منتقد و حامی دولت در مبانی اختلافی ندارند اما در انتخاب روش برای رسیدن به هدف اختلاف سلیقه دارند که غیرطبیعی هم نیست. ما توقع داریم حزب مشارکت تکلیف خود را با مبانی انقلاب به‌طور شفاف روشن کند یعنی صریحا اعلام کند که موضوع ولایت‌فقیه را با همه تبعاتش قبول دارد یا نه. به علت موضع‌گیری‌های متناقض این حزب برای خود من هم مبهم است که بالاخره حزب مشارکت، موضوع ولایت‌فقیه را قبول دارد یا نه. البته نمی‌گویم حزب مشارکت‌الا و لابد ولایت فقیه را قبول ندارد اما توقع داریم که موضع‌گیری شفافی داشته باشد."

حبیبی افزود: "کسانی ممکن است ده‌ها سال متدین و نماز شب خوان باشند اما پس از مدتی منحرف شوند. بسیاری از کسانی که در مجلس ششم تحصن و استعفا کردند جزء کسانی هستند که می‌خواهند مجلس ششم را در انتخابات آتی احیا کنند. لیستشان هم مشخص است بنده تمامی افرادی که به جریان تحصن و استعفا پیوستند را بدون استثنا آرزومندان تجدید مجلس ششم در انتخابات آینده می‌دانم. جریان دوم خرداد مخلوطی از طرفداران و مخالفان انقلاب بود. برخی از مخالفان اصل انقلاب با موج دوم خرداد قصد براندازی داشتند."

دبیرکل موتلفه با بیان اینکه "در دوران حاکمیت جریان دوم خرداد اتفاقات سوئی افتاد که مردم آن را متوجه شدند و با رایی که به مجلس هفتم دادند مخالفت خود را با آن اعلام کردند"، افزود: "اتفاقاتی چون تحصن در مجلس، استعفا از نمایندگی و سر دادن شعار «مرگ بر استبداد». ما می‌دانیم منظور آنها از این شعار چیست. اما حال می‌خواهند آن اتفاقات را پاک کنند که پاک شدنی نیست. عده زیادی از کسانی که در آن جریانات دخالت داشتند هم‌اکنون هم، چنین اعتقاداتی دارند اما اظهار نمی‌کنند و می‌خواهند مجلسی شبیه مجلس ششم درست کنند.این افراد سابقاً با شفافیتی که در تحصن‌ها به خرج دادند وارد میدان نشده بودند و ادعا می‌کردند طرفدار اسلام و انقلاب و نظام هستند. برخی افراد متحصن در مجلس هم ممکن است سوابق خوبی داشته باشند اما تحصنشان در مجلس توجیه‌پذیر نیست چه بخواهند یا نخواهند در طول سیاست کسانی قرار می‌گیرند که برانداز هستند البته ممکن است برخی گول خورده باشند اما نماینده مجلس هم که به این سادگی فریب می‌خورد قطعاً صلاحیت نمایندگی مردم مسلمان ما را ندارد."

گفتنی است "برانداز" خواندن متحصنین در مجلس ششم برای اولین بار است که از سوی یک مقام سیاسی جریان اصولگرا بیان می شود.

نظرهای خوانندگان

هفتم یا ششم؟

-- بدون نام ، Sep 8, 2007 در ساعت 11:59 PM

.... اینهافقط نگران تضعیف موقعیت درحال تزلزل خودهستند ولاغیر مردم یک باردیگه چنان مشت محکمی به دهان شان خواهند زد که این کلمه اصولگراازیادشان برود

-- بدون نام ، Sep 8, 2007 در ساعت 11:59 PM

اگر کمی فکر کنید به یاد می آورید که حدود چهار سال پیش رئیس مرکز مطالعات استراتژیک، آقای عباسی، قشر روحانی را در دو سخنرانی مشهورش که به شکل گسترده در جامعه بازتاب داشت کوبید تا باز هم بقای روحانیون را تضمین کند و احمدی نژاد که یک لباس شخصی شیخ مسلک بود رای بیآورد. که آورد. اما نمیدانم که این دفعه دیگه زیر کاسه ی این کارها مثل همین تحصن چه نیمکاسه ای خوابیده.

-- کاوه آهنگری ، Sep 9, 2007 در ساعت 11:59 PM

ظاهرا ما در دوران استبداد سياه اسلامي زندگي ميكنيم . به اين آقاي دبير كل بايد گفت مردم ايران از اين حكومت استبدادي ديني ميخواهند فرار كنند ولي ظاهرا حكومت اسلامي مثل يه چيزي بهشون چسبيده .

-- احسان ، Sep 11, 2007 در ساعت 11:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)