تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۷ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱۷ شهریور ۱۳۸۶
۸ سپتامبر ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: سخنگوی دولت امروز شايعات مربوط به ارائه‌ی بنزين در مناسبت‌ها و اعياد را تکذیب کرد و گفت: «سهميه‌بندی جدی‌ست و بر اساس برنامه‌ريزی اعلام شده به آن عمل خواهد شد». غلامحسين الهام در نشست هفتگی خود با خبرنگاران همچنین گفت: «از سهميه‌ی بنزين به عنوان عيدی خبری نيست». از سخنگوی دولت در باره‌ی «جاسوسان دستگير شده‌ی هسته‌ای» سوال شد. الهام در پاسخ گفت: «مطرح شدن بحث جاسوسی‌های اخير نشان دهنده‌ی اين بود كه شايد برخی افراد و گروه‌ها از موفقيت‌های كشور و نظام، به ويژه در موضوع هسته‌ای، خوشحال نباشند و بخواهند اين موفقيت‌ها را زير سوال ببرند». خبرنگاری از سخنگوی دولت در باره‌ی موضع اخیر هاشمی رفسنجانی پرسید که گفته است در دو سال گذشته اقدام چندانی برای تحقق سند چشم‌انداز انجام نشده. الهام در پاسخ گفت: «این ادعایی بی‌پایه است و سندی برای آن ارائه نشده؛ و ویژگی‌هایی که اخیرا رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت نهم بر شمردند همگی حکایت از تطبیق عملکرد دولت با سند چشم‌انداز دارد».

سیدنی، استرالیا: هزاران تن از مخالفان جنگ در عراق امروز در سیدنی تظاهرات کردند. در حاشيه‌ی نشست سران مجمع همكاری‌های آسيا - اقيانوس آرام، اَپک، صبح امروز هزاران نفر در خیابان‌های سيدنی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه در عراق دست به تظاهرات زدند. از ساعاتی قبل از شروع تظاهرات نيروهای امنيتی در خيابان‌های سيدنی مستقر شده بودند. تظاهركنندگان همچنین علیه سياست‌های جان هاوارد، نخست وزير استراليا و هم‌پيمان آمريكا در جنگ عليه عراق، شعار می‌دادند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، بر اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان، دو مأمور پلیس زخمی و ۹ تظاهرکننده بازداشت شدند.

دلیس، الجزایر: صبح امروز بر اثر حمله‌ی انتحاری یک خودرو به اقامتگاه نگهبانان ساحلی در شهر دلیس، در شرق الجزایر، ۱۵ تن کشته شدند. دو روز پیش نیز در سوءقصدی نافرجام به جان عبدالعزیز بوتفلیقه، رییس جمهوری الجزایر، در بتنا ۲۲ تن کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده بودند.

کرکوک، عراق: ارتش آمريكا در عراق امروز اعلام کرد در حمله به شورشیان مسلح، عملیاتی را با استعداد چهارصد نظامی آمریکایی و عراقی در کرکوک آغاز کرده است. ارتش آمریکا این عملیات را، که با تهاجم هوايی و زمينی صورت می‌گیرد، بخشی از عمليات «ضربه‌ی تندر۲» معرفی کرده است که از سه‌شنبه‌ی گذشته آغاز شده است.

سیرت، لیبی: بان كی‌مون، دبيركل سازمان ملل، برای گفت‌وگو با معمر قذافی در باره‌ی روند صلح دارفور امروز وارد شهر ساحلی سیرت، در شرق طرابلس، شد. دبیرکل سازمان ملل پیش از سفر به خبرنگاران گفت هدفش از اين سفر حصول اطمينان از موفقيت مذاكرات صلح دارفور است. این مذاکرات قرار است ۲۷ اكتبر در ليبی برگزار شود.

دبی، امارات متحده‌ی عربی: وب‌سایت السحاب، که به پایگاه اینترنتی القاعده شهرت دارد، روز گذشته اعلام کرد به مناسبت یازده سپتامبر، نوار ویدیویی جدیدی از بن لادن منتشر خواهد کرد. به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی ضمن تایید دست‌یابی به نسخه‌ای از این ویدیو گفته‌اند این نوار هیچ تهدید خاصی در بر ندارد.

بغداد، عراق: دومین «کنفرانس بغداد» فردا با حضور کشورهای همسایه‌ی عراق گشایش خواهد یافت. شش ماه پس از برگزاری نخستین کنفرانس بغداد، دومین دور این کنفرانس فردا با هدف بررسی راه‌های پايان دادن به خشونت‌های فرقه‌ای، تأمين انرژی و رسيدگی به وضع آوارگان عراقی، در بغداد آغاز به کار خواهد کرد. احمد الحدیثی، مشاور نوری المالکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بجز همسایگان عراق، کشورهای عضو دايم شورای امنيت، و همچنین كشورهای عضو گروه هشت نیز در اين كنفرانس شركت خواهند داشت.

بانکوک، تایلند: فدراسيون بين‌المللی خبرنگاران از گوگل به‌خاطر اعمال سانسور در تايلند انتقاد كرد. فدراسيون بين‌المللی خبرنگاران اعلام كرد عملكرد گوگل در همكاری با دولت تايلند نگران كننده است. به گفته‌ی این فدراسیون، گوگل فيلترهايی نصب كرده تا از نمايش ويديوهايی كه تصوير بدی از پادشاه اين كشور را نشان می‌دهند جلوگيری كند. (+)

تهران، ایران: شورای نگهبان برای تصویب طرح تغيیر ساعت رسمی کشور فرصت بیشتری نیاز دارد. به گزارش مهر، سخنگوی شورای نگهبان گفت این شورا برای اعلام نظر در خصوص طرح تغییر ساعت رسمی کشور، که حدود دو هفته پیش به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، از نهاد قانونگذاری درخواست استمهال کرده است. عباسعلی کدخدایی گفت: «اعضای شورای نگهبان بر این باور هستند که مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر ساعت رسمی کشور نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتر است».

تهران، ایران: دو جاعل که برای مردم گواهی فوت تهيه می‌کردند در تهران شناسايی و بازداشت شدند. به گزارش سایت جام‌جم، ریيس کلانتری ۱۳۰ نازی‌آباد تهران گفته است مأموران این کلانتری در پی گزارش‌هایی موفق شده‌اند دو مرد را به نام‌های داود و اکبر در محله‌ی نازی‌آباد تهران شناسایی و بازداشت کنند. به گفته‌ی سرگرد قربانی، در بازرسی از مخفی‌گاه این دو، تعداد زيادی اسناد و مدارک جعلی، از جمله گواهی‌های فوت، کشف و ضبط شده است.

تهران، ایران: یک شرکت اسپانیایی با همکاری سازمان صدا و سیما ۱۶ شبکه‌ی تلویزیونی همراه در ایران راه‌اندازی خواهد کرد. به گزارش ایرنا، شركت فناوری سيدسای اسپانيا قرار است برای اولين بار برنامه‌های ۱۶ شبكه‌ی تلويزيونی را با استاندارد دی.وی.بی.اچ در ايران از طريق تلفن‌های همراه پخش کند.

تهران، ایران: فردی به اتهام رشوه گرفتن از پیمانکار پروژه‌ی انتقال گاز ایران به ارمنستان به حبس و جزای نقدی محکوم شد. به گزارش مهر، در جریان اجرای پروژه‌ی خط لوله‌ی ۲۸ اینچی انتقال گاز ایران به ارمنستان، متهم با مراجعه به شرکت پیمانکار و معرفی خود به عنوان ناظر پروژه، با دادن وعده‌هایی، مبلغ ۲۵ میلیون تومان رشوه از مدیرعامل شرکت پیمانکار درخواست می‌کند. دادگاه این فرد را به چهار ماه حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)