تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کشف "طرح کشتارآمریکایی‌ها" در آلمان

آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد، با دستگیری سه اسلامگرای افراطی، از یک حمله تروریستی "بزرگ" جلوگیری کرده است.


یکی از سه مظنون( نفر سمت چپ) که به دادگاه فدارل برده می شود. فرانس پرس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آلمانی می‌گویند هدف این سه تن، فردوگاه‌‌ها، بارها و دیسکوتک‌‌هایی بوده که آمریکایی‌ها در آنها رفت و آمد دارند.

به گفته کونیکا هارمس، دادستان فدرال، "این افراد حمله‌های بزرگی را طرح‌ریزی کرده بودند."

خانم هارمس در یک کنفرانس خبری که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: "به عنوان اهداف احتمالی، ... مظنونان دیسکوتک‌ها و بارها و فرودگاه‌هایی را آمریکایی‌ها رفت‌و آمد دارند، تعیین کرده بودند با این فرض که مواد منفجره‌ کارگذاشته‌ شده در خودروها را منفجر کنند و بسیاری را کشته و زخمی سازند."

کونیکا هارمس افزود: "دو مرد دستگیر شده آلمانی‌‌اند و 22 و 28 ساله هستند و نفر سوم یک شهروند 29 ساله ترکیه است."

به گفته دادستان فدرال آلمان این افراد انبوهی از پروکسید هیدروژن انباشته بودند، که همان ماده‌ای است که بمب‌گذاران انتحاری در سال 2005 در بخش ترابری لندن به کار بردند و 56 نفر را کشتند.

به گفته مقام‌های آلمانی این سه تن عضو گروهی موسوم به اتحاد جهاد اسلامی هستند و با القاعده پیوند دارند. همچنین گفته می‌شود این افراد برای مدت‌ها زیر نظر نیروهای امنیتی آلمان بوده‌اند.

گئورگ زیرک، رییس پلیس ایالتی آلمان می‌گوید یکی از این مظنونان در ماه دسامبر به اتهام جاسوسی از پایگاه نظامی آمریکایی‌ها دستگیر و کمی پس از آن آزاد شد.

به گفته مقام‌های آلمانی هر سه نفر در سال 2006 در شمال پاکستان در به اردوگاه‌‌های آموزشی رفته بودند.

بر پایه این گزارش دو شهروند آلمانی به دین اسلام گرویده‌اند و جوان ترکیه‌ای نیز مسلمان است.

شهردار مدباخ-اوبرشلدورن، شهری که این مظنونان دستگیر شدند، می‌گوید که یکی از این افراد هنگام دستگیری هدف گلوله قرار گرفته است.

این دستگیری‌ها هنگامی اعلام شد که روز پیش از آن پلیس دانمارک اعلام کرد هشت نفر را که با القاعده پیوند داشته‌اند دستگیر کرده است.

آلمان که در قالب نیروهای آیساف، 3 هزار سرباز به افغانستان فرستاده است، چند ماه است که در حالت آماده‌باش امنیتی به سر می‌برد.

ولفاگانگ شوبل، وزیر کشور آلمان در ماه می گفت گروه‌های اسلامی "بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت آلمان" هستند.

سفارت ایالات متحده در آلمان در ماه آوریل اعلام کرده بود که در واکنش به تهدیدهای موجود، تدابیر امنیتی اماکن و تاسیسات آمریکایی را افزایش داده است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که مقامات آمریکایی بارها هشدار داده‌اند گروه‌های اسلامی قصد حمله به یک ایستگاه رادیویی فارسی زبان آمریکایی در خاک اروپا دارند.

نظرهای خوانندگان

بعضی خوشی زیر دلشان را میزند منظورم آن دو
آلمانی است که مغز خر خورده اند

-- بیژن ، Sep 8, 2007 در ساعت 07:37 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)