تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر دفاع لبنان: سرتان را بالا بگیرید

وزیر دفاع لبنان اعلام کرد در نبرد پانزده هفته‌ای نهرالبارد، ۲۲۲ شورشی گروه فتح‌الاسلام از پای درآمده‌اند و تعدادی گور دسته‌جمعی نیز در اردوگاه یافته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، الیاس مر، وزیر دفاع لبنان، روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در بیروت افزود: «۲۰۲ نفر از شورشیان نیز دستگیر و زندانی شده‌اند».

وزير دفاع لبنان گفت: «از آغاز جنگ نهرالبارد ارتش با تمام قدرت عليه تروريست‌های فتح‌الاسلام ايستاد. هنگامی كه شبه‌نظاميان تروريست به منطقه‌ی قديمی نهرالبارد پناه بردند و از آنجا حملات‌شان را سامان دادند، نيروهای لبنانی باز آنها را شكست دادند و به پيروزی بزرگی دست يافتند».

الیاس مر همچنین گفت: «برادران فلسطینی ما نیز به خاطر این تروریست‌ها متحمل خسارتی بسیار شدند».

جرج خوری، رییس حفاظت اطلاعات ارتش لبنان، گفت بسیاری از بازداشت‌شدگان تایید کرده‌اند که با گروه القاعده در ارتباط بوده‌اند.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی از ادامه‌ی درگیری‌های پراکنده در این سو و آن سوی اردوگاه ارسال شده است.

منابع نظامی لبنان امروز اعلام كردند در جريان عمليات پاكسازی اردوگاه، ۵ تن از شبه‌نظاميان فتح‌الاسلام را از پای درآورده‌اند. این منابع همچنین از كشف مقادير زيادی سلاح و مهمات داخل مخفی‌گاه‌ها خبر دادند.

یک افسر لبنانی نیز به خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای نظامی صبح امروز، سه‌شنبه، با ۲ تن از شورشیان باقی‌مانده درگیر شدند که یکی از آن دو زخمی و بازداشت شد. این نظامی لبنانی همچنین از کشف ۶ جسد دیگر در اردوگاه خبر داد.

الیاس مر در کنفرانس خبری امروز صبح، شمار قربانیان نظامی را در طول نبرد نهرالبارد ۱۶۳ نفر ذکر کرد اما خطاب به خانواده‌های ایشان گفت: «سرهایتان را بالا بگیرید که مرگ فرزندان‌تان جلوه‌ای از پیروزی در نبرد علیه تروریسم است».

نبرد در اردوگاه نهرالبارد از بیستم ماه مه آغاز شد. نهرالبارد، در نزدیکی بندر شمالی طرابلس، یکی از ۱۲ اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان است و پیش از آغاز درگیری‌ها ۳۱هزار فلسطینی در این اردوگاه ساکن بودند.

نبرد نهرالبارد بدترین حادثه پس از جنگ داخلی (۱۹۹۰ـ ۱۹۷۵) در این کشور محسوب می‌شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)