تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اعتراض بیش از ۱۲۰ روزنامه‌نگار به "فشارهای" حکومتی

بیش از 120 روزنامه‌نگار ایرانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعمال "محدودیت و سانسور" در رسانه‌های ایرانی انتقاد کردند.

به گزارش رادیو زمانه در بخشی از این بیانیه آمده است: "رسانه‌های ایران و روزنامه‌نگاران مستقل ایرانی روزهای سختی را می گذرانند. توقیف و تحدید رسانه‌ها دیری است که خبرنگاران را در امر اطلاع رسانی با مشکل مواجه کرده است".

این روزنامه‌نگاران در ادامه بیانیه خود از افزایش "فشارها" از جانب "برخی نهادهای حکومتی" سخن گفته‌اند که دایره اطلاع‌رسانی را بر آنها "تنگ" کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: "امروز کار به جایی رسیده است كه برخی نهادها و مقام‌ها علاوه بر منع مدیران رسانه‌ها در درج و انتشار تحلیل‌ها و نظرات متفاوت از موضع رسمی حاكمیت در خصوص مهم‌ترین موضوعات كشور كه به سرنوشت همه مردم ایران مربوط است از آنان می‌خواهند تا از انتشار اخبار مربوط به بازداشت و بازجویی فعالان سیاسی، فرهنگی ، دانشجویی ،‌ كارگری ، زنان و قومی خودداری كنند."

این روزنامه‌نگاران سپس با اشاره به نمونه‌ای از این "فشارها" می‌آورند: "در تازه‌ترین اقدام، اخبار رسیده حکایت از این دارد که اخیراً یكی از مراجع قضایی از مدیران مسئول چند روزنامه خواسته‌اند تا از پوشش اخبار دانشجویی به خصوص سه دانشجوی دانشگاه امیر كبیر كه در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند خودداری کنند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که پیشتر هم برخی مقام‌ها، مدیران مسئول روزنامه‌ها را وادار به انتشار مطالب وتیترهای سفارشی و جهت‌دار كرده بودند."

در پایان امضاکنندگان این بیانیه بار دیگر بر محدودیت شغلی خود تاکید کرده و تصریح می‌کنند: "بدیهی است در صورت عدم کنترل وضعیت پیش آمده و ادامه روند تحدید رسانه‌ها، در آینده جزئیات روشن و مشخصی از فشارهای وارده و دعوت نهاد‌های فرا قانونی به سانسور را به اطلاع عموم خواهیم رساند".

نام‌های امضاکنندگان این بیانیه را ببینید

نظرهای خوانندگان

Man mohandessam be haleye nour ghassam ke khabarnegarane Iran narazi nistand

-- NAM ، Sep 2, 2007 در ساعت 09:14 PM

مسخره است ! اول خبر نوشته اید : " به گزارش رادیو زمانه" . تا حالا ندیده بودیم کسی حرف خودش را نقل کند . چشم بد نخورید !

-- هاشمی ، Sep 2, 2007 در ساعت 09:14 PM

حقيقتا كه زير فشارند از دست حكومت

-- امين طهماسبي ، Sep 3, 2007 در ساعت 09:14 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)