تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

فرمانده سپاه برکنار شد

آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل نیروهای مسلح ایران، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی را از فرماندهی سپاه پاسداران برکنار و به جای وی سرتیپ پاسدار محمد علی جعفری را به این فرماندهی منصوب کرد. رحیم صفوی پس از ده سال فرماندهی سپاه اکنون به سمت مشاور عالی رهبر ایران در امور نیروهای مسلح منصوب شده است.


سردار جعفری در میان رهبر ایران و رحیم صفوی. فارس

متن حكم رهبر ایران به این شرح است:

«با توجه به تجارب با ارزش و سابقه‌ درخشان شما در دوران‌های گوناگون و در رده‌ها و مسئولیت‌های متنوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنابعالی را با اعطای درجه‌ سرلشگری به فرماندهی این سازمان انقلابی و خدمتگزار منصوب می‌كنم.

انتظار دارم پیشرفت روز افزون و تحول آمیز سپاه در همه‌ ابعاد آن را در برنامه‌ مدیریت و فرماندهی خویش برجسته سازید.

لازم می‌دانم تقدیر و سپاس خود را از خدمات ارزنده‌ سردار سرلشگر صفوی ابراز نمایم.»

رهبر ایران در طی حكمی جداگانه سید یحیی صفوی را به عنوان دستیار و مشاور عالی فرماندهی كل قوا در امور مرتبط با نیروهای مسلح منصوب کرد.

بازتاب، سایت نزدیک به محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه، درباره محمد علی جعفری می‌نویسد وی از "فرماندهان برجسته سپاه" در دوران جنگ ایران و عراق است و "مدت زیادی فرمانده قرارگاه نجف بود که چند لشگر عمل‌کننده را تحت مدیریت خود داشت ... معاونت عملیات ستاد مشترک سپاه و جانشین فرمانده نیروی زمینی از دیگر سمت‌های جعفری بوده است."

به نوشته بازتاب جعفری در آخرین سمت خود، "مسئول بنیاد تحقیقات راهبردی سپاه بود. وی پیش از آن فرمانده نیروی زمینی سپاه بود."

نظرهای خوانندگان

آقای رحیم صفوی همان شخصی بود که بخاطر زیاد ذوب شدن درولایت فقیه کفت: مازبانهارا میبریم و گردن میزنیم.اکنون خودش مچاله شده به گروه مشاوران پیوست. حداقل آقای محسن رضائی یک گام جلو است وزود جنبید واستعفا داد و به جرگه سیاسیون پیوست هرچند در حوزه سیاسی شجاعت وشهامت جنگی اش را گرفته اند.
ظاهرا اقای خامنه ای بارئیس جمهور کردن احمد ی نژاد (از نیروهای دست چندم سپاه) و سرکار آوردن دولت نظامی وامنیتی قصد دارد دورش را کامل کند و همه رادور بزند . دودستی حکومت راچسبیده اند که نظام سقوط نکند . اما طناب ظلم از کلفتی پاره می شود.فواره چون بلند شود سرنگون شود مگر شاه به هویدا رحم کرد که حالا اینها بخواهند به وفادارترین افراد خود رحم کنند. ببچاره این ملت که هراز چندگاهی به چراگاهی می رود وذبح می شود وصدای آخش هم بلند نمی شود.
که: نه برمرده بر زنده باید گریست

-- یک روزنامه نگار ، Sep 1, 2007 در ساعت 03:59 AM

تغییر در سپاه و تشکیلات مشابه اش چندان تاثیری در روند امور ندارد!
http://freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Sep 1, 2007 در ساعت 03:59 AM

اتفاقا زیادی در حال رقم خوردن است
پروژه ی سپاهی کردن تمام امور و حتا مجلس بعدی هم دارد پیاده می شود. باید ریز بود و دقیق نگاه کرد تا پی ببریم دلیل و هدف این تغییرات چیست.
اتفاقن این تغییرات بدون تاثیر نیست و هدفمند و با برنامه اجرا میشود.
یک احتمال می رود که اختلافات میان جناحهای درگیر قدرت افزایش یافته است و اینها که تمام ارکان قدرت را در دست دارند سر تصاحب منافع اقتصادی و جایگاههای حساس حکومتی درگیر شده اند و دیگری اینکه با هماهنگی همدیگر برنامه های کلانتری را در ذهن دارند

-- اقای ریز بین ، Sep 1, 2007 در ساعت 03:59 AM

فکر کنم قرارست رحیم صفوی رییس جمهور شود. خب با این محبوبیت احمدی نژاد، باید فکری اساسی کرد!

-- آرش از کرمانشاه ، Sep 2, 2007 در ساعت 03:59 AM

احتمالا" این حکم هم از طریق اما زمان ابلاغ شده.

-- پویا ، Sep 2, 2007 در ساعت 03:59 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)