رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷

وزیر اطلاعات: دانشجویان به صراحت نظرات خود را بیان کنند

وزیر اطلاعات نسبت به کسانی که به گفته وی با اسم دانشجو به جمع‌های دانشجویی وارد می شوند هشدار داد و اظهار داشت هیچ دانشجویی به خاطر خط فکری و سیاسی‌اش در زندان نیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات ایران در گفتگو با خبرگزاری مهر در مورد دانشجویان زندانی امیرکبیر گفت: "در حال حاضر تنها تعدادی از این دانشجویان که اتهامات سنگینی همچون اهانت به مقدسات را داشته اند، در بازداشت به سرمی برند."


ejei.jpg

مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، سه دانشجوی زندانی امیرکبیر با انتشار نامه‌ای به تاریخ 22 مرداد ماه اظهار داشتند "زیر شکنجه طاقت فرسا ناچار به اعتراف به کار ناکرده" شده‌اند.

در پی انتشار مطالبی در چهار نشریه که لوگوی نشریات دانشجویی نزدیک به انجمن اسلامی امیرکبیر بر آن نقش داشت، جو این دانشگاه در خرداد ماه متشنج شد.

دانشجویان نزدیک به انجمن و مدیران مسئول چهار نشریه‌، هیچ‌گاه مسئولیت انتشار این مطالب را نپذیرفتند و از مقامات قضایی خواستند که عاملان اصلی این "جعل" را مورد پیگرد قرار دهند. با این حال هشت تن از دانشجویان به اتهام انتشار مطالب "موهن" در خرداد ماه امسال بازداشت شدند. از میان این دانشجویان سه نفر همچنان در زندان هستند.

در پی انتشار نامه‌های زندانیان امیرکبیر و نیز نامه‌های جداگانه خانواده‌‌های این دانشجویان رییس دادگستری تهران از سوی آیت‌الله شاهرودی مسئول تهیه‌ گزارشی درباره‌ صحت و سقم شكنجه‌ این افراد شد.

وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد با بیان این که هیچ دانشجویی به خاطر خط و ربط فکری و سیاسی خاص خود در بازداشت نیست، گفت: "ما معتقدیم که دانشجویان باید به صراحت نقطه نظرات خود را بیان کنند."

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: "ما متعرض دانشجویانی نخواهیم شد که می خواهند به بیان عقاید و نظرات خود بپردازند، ولی متاسفانه بعضی افراد به اسم دانشجو وارد محیط های دانشگاهی می شوند و به تخریب فضای دانشجویی و اهانت به مقدسات می پردازند که ما با این افراد که دانشجو نیستند، برخورد می کنیم."

وزیر اطلاعات افزود: "بنده بر این اعتقادم که ما باید حریم دانشجویی را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم ولی با افرادی که با اسم دانشجو که در حال حاضر نیز در خارج از کشور با دولتمردان کاخ سفید مراوداتی دارند، برخورد می کنیم، زیرا به اعتقاد ما این افراد دانشجو نیستند بلکه به دنبال تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هستند."

وی خطاب به دانشجویان گفت: "بنده از دانشجویان می خواهم تا از نفوذ چنین اشخاصی در جمع های دانشجویی خودداری کنند و در بسترهای سالم دانشجویی به بحث و تبادل نظر بپردازند."

دستور آیت‌الله شاهرودی برای پیگیری "شکنجه" دانشجویان

"هنوز شکنجه نکرده‌ایم که بفهمید شکنجه یعنی چه"

دادخواهی خانواده‌های زندانیان امیرکبیر از آیت‌الله شاهرودی

نظرهای خوانندگان

آزادی بیان هست آزادی پس از بیان نیست!
http://www.freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

آقای وزیر یا حس طنزشان گل کرده ، یا خواب تشریف دارند....

-- پویا ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

آقای وزير ريا می فرمايند! شرمناک است اينهمه بی حرمتی!

-- اردشير ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

ماشاا...به این همه رووووووووووووووووو
وووووووووووووووووووووووووووووو

-- بدون نام ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

چند سال پیش کریستین امانپور حرف جالبی در مورد ایران زد گفت در ایران شما آزادید هر حرفی را بزنید اما آنها هم آزادند شما را دستگیر کنند[و هر بلایی سرتان بیاورند]...

-- پیروز ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

جناب وزیر یا مزاح فرمودند یا خدای ناکرده از امور وزارتخانه تحت امرشان بی اطلاع هستند.

-- بدون نام ، Aug 26, 2007 در ساعت 10:32 PM

کتمان حقیقت ظلت میاورد.

-- عیسی مازنی ، Aug 27, 2007 در ساعت 10:32 PM

آقای وزیر بجا؟! این راه که می روی به...

-- من ، Aug 28, 2007 در ساعت 10:32 PM

@عیسی مازنی
کتمان حقیقت "ظلت" نمیاره، بلکه "ذلت" میاره.

-- اقبال ، Apr 20, 2008 در ساعت 10:32 PM