رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۶

وزیر علوم: اساتید اخراج نمی‌شوند مگر براساس ضوابط

محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز اخبار مبنی بر اخراج چند تن از استادان دانشگاه‌های تهران را رد كرد و گفت: "تا این لحظه هیچ دانشگاهی قصد اخراج اساتید را ندارد، مگر اینكه بر اساس ضوابط و قوانین و تشخیص كمیته انضباطی اساتید، برخی از اساتید اخراج شوند."

زاهدی كه امروز ضمن بازدید از صندوق رفاه دانشجویان با خبرنگاران گفت ‌و گو كرد، همچنین درمورد آن‌چه "اصلاح هرم اعضای هیات علمی دانشگاه" خواند گفت: "بر اساس صدور مجوز اختصاصی رییس جمهور تا چند ماه آینده سه هزار عضو هیات علمی مازاد بر دو هزار و 500 عضو هیات علمی پیش بینی شده در برنامه چهارم توسعه در دانشگاه‌های كشور استخدام خواهند شد."

به گفته زاهدی بنابر این اقدام، "صدور مجوز استخدام اعضای هیات علمی حدود 50 درصد رشد داشته است". او همچنین اضافه كرد: "هماهنگی‌هایی با معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری برای افزایش این سهمیه صورت گرفته است."

اواخر هفته گذشته اخباری مبنی بر صدور احکام اخراج بشیریه، سمتی و شاهنده از استادان دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از سوی حجه الاسلام عمید زنجانی رییس این دانشگاه منتشر شد كه موضع‌گیری‌هایی را از جمله از سوی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پی داشت.

نظرهای خوانندگان

از ضوابط صحبت می فرمایند. همان ضابطه هایی که یک ملا را رئیس بزرگترین دانشگاه ایران می کند. همان ضابطه ای که یک جوان .، .. را ، به عنوان استاد نمونه ی سال انتخاب می کند. آقایان! دانشگاه زنده است! حتی اگر زیر بالش خفقان ، نفس هایش به ثانیه افتاده باشد.

-- پویا ، Aug 26, 2007 در ساعت 02:52 PM

لطفن بفرمایید این ضوابط!!! را برای روشن کنند!!!

-- هادی ، Aug 26, 2007 در ساعت 02:52 PM

آقاي دكتر حق شناس و آقاي دكتر صادقي هم از گروه زبان‌شناسي دانشگاه تهران بازنشسته شده اند (خبرگزاري شهر كار كرده)

-- hossein ، Aug 27, 2007 در ساعت 02:52 PM

از ماست که بر ماست...

-- تن روح ، Aug 27, 2007 در ساعت 02:52 PM

این50درصد هم احتمال قوی دانشجویان بسیجی فعلی هستند که قرار است وارد هیئت علمی شوند

-- مهدی ، Aug 27, 2007 در ساعت 02:52 PM