رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۶

اظهارات تند المالکی علیه واشنگتن در دمشق

نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه به انتقاد ایالات‌متحده از دولتش پاسخ گفت و اظهار داشت هیچ کسی حق ندارد برای پیشرفت (در استقرار ثبات) در این کشور جدول زمانی تعیین کند.

سفیر آمریکا در بغداد، روز سه ‌شنبه گفته بود عراق در حل و فصل اختلافات فرقه‌‌ای پیشرفت "به شدت ناامید‌کننده"‌ای داشته است.


نوری المالکی و بشار اسد. آسوشیتدپرش

در همین حال جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا نیز در همین روز با انتقاد از دولت عراق اظهار داشت "به طور کلی درجه‌ای از ناکامی در سطح رهبری عراق" وجود دارد.

نوری المالکی در یک کنفرانس خبری در دمشق در پاسخ به پرسشی درباره این انتقادها گفت: "دولت عراق از سوی مردم عراق انتخاب شده است و هیچ کسی (حق ندارد) جدول زمانی ... برای آن تعیین کند".

نوری‌ المالکی روز سه شنبه با بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.

نوری‌ المالکی افزود: "شاید فردی که دیروز چنین سخنی گفته به خاطر ماهیت دیدار ما از سوریه ناراحت است".

نوری المالکی مشخص نساخت که منظورش ریان کروکر سفیر آمریکا است یا جورج بوش، رییس‌جمهوری ایالات متحده.

نخست‌وزیر عراق در این کنفرانس خبری گفت: "این اظهارات برای ما زیاد مهم نیست. آنچه برای ما مهم است تجربه دموکراتیک و وفاداری به قانون اساسی است. ما بسیاری را در گرداگرد جهان خواهیم یافت که از تلاش ما پشتیبانی خواهند کرد".

از سوی دیگر کارل لوین رییس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا روز دوشنبه خواستار آن شده بود که المالکی از قدرت برکنار شود چراکه به گفته وی از رسیدن به مصالحه در مسائل سیاسی ناتوان است.

نوری المالکی در واکنش به لوین اظهار داشت: "اظهارات برخی از مقامات و قانونگذاران آمریکایی غیرمسئولانه است".




بوش: المالکی حرف دلش را به‌ ایرانی‌ها نزد

نظرهای خوانندگان

As I read your comment and compared it with that of the site Baztab on the same topics, I couldn't belive my eyes. The same text and the same picture, just the title was a bit modified. I have seen several times such parallels between your comments and those from the most right-wing forces of Islamic Republic Medias. I don't believe that this is just by accident. Such parallels could demonstrate also some
similarities in the way looking to the world.

رادیو زمانه: گاهی مطالب این سایت در دیگر سایت ها بدون ذکر منبع نقل می شود. ازآ نجا که هدف اطلاع رسانی است در این زمینه رواداری می شود

-- (Jamshid (Germany ، Aug 22, 2007 در ساعت 05:59 PM

نوری المالکی نخست‌وزیر عراق کاسه چه کنم بدست سراغ کسانی می رود که خود انان مسئول بيش نيمی از گرفتاری و بدبختی مردم عراق هستند . بشار اسد و احمدی نژاد کمکی به نوری المالکی نخست‌وزیر عراق نمی کنند
و مثل هميشه با وعده های تو خالی او را راهی بغداد می کنند .
کاسه صبر امريکا لبريز شده به زودی منتظر تغيرات سياسی در صفحه سياسی عراق خواهيم بود بازی گوشی ايران و سوريه هزينه زيادی بهمراه مياورد.

-- مدوسا Medusa ، Aug 22, 2007 در ساعت 05:59 PM