رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۶

تهران ادعای منسوب به هواپیماربایان را "ساختگی" دانست

محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای منسوب به هواپیماربایان در ترکیه را "ساختگی" دانست.

hossyni004.jpg

در گزارش‌های مخابره شده در خبرگزاری‌ها یکی از خدمه هواپیمای ربوده شده به شبکه ان تی وی ترکیه گفت: "هواپیماربایان از کرده خویش متاسف بودند و می‌‌خواستند به ایران برگردند".

همچنین در خبرها به نقل از مسافران آمده است هواپیماربایان می‌خواستند هواپیما را به ایران یا سوریه ببرند.

از سوی دیگر در گزارش سی ان ان ترک آمده است هواپیماربایان پس از اینکه بیشتر مسافران و خدمه فرار کرده بودند خواستار خلبان جدید می‌شوند تا هواپیما را به ایران یا سوریه یا یک کشور خاورمیانه‌ای ببرد.

محمد علی حسینی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفت: "هواپیمای ربوده‌شده ارتباطی به جمهوری اسلامی ایران نداشته است و ما هواپیماربایی را عملی مذموم قلمداد می‌کنیم".

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسینی در این خصوص گفت: "مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص ماهیت هواپیماربایان با مقامات ترکیه موضوع را در دست بررسی دارند".

حسینی اخبار منتشر شده درباره درخواست هواپیماربایان مبنی بر عزیمت هواپیما به ایران را نفی و تاکید کرد: "هیچ یک از مقامات ذیصلاح چنین درخواستی را دریافت نکرده و این اخبار ساختگی و بی‌پایه است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور اصولی مجوزی برای هواپیمای ربوده شده صادر نمی‌کرد".

ربایندگان هواپیمای ترکیه بدون مقاومت تسلیم شدند