تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۸ شهریور


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۸ شهریور ۱۳۸۶
۳۰ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد گفت: «دستاوردهای مخابراتی ايران الگويی برای جهان خواهد بود». به گزارش فارس، شب گذشته محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، در مراسم بهره‌برداری از ۴۵۳۹ طرح مخابراتی، كه به طور همزمان در سراسر كشور از طريق ويدئوكنفرانس افتتاح شد، گفت: «بايد از درون اين شبكه‌های مخابراتی عشق، اميد، ايمان، و توصيه و تقوا جاری شود و پيام انقلاب اسلامی از طريق آن منتقل شود و بعد كه ارتباطات با سراسر جهان به طور درست برقرار شد، همين اتفاق در سراسر جهان به وقوع خواهد پيوست».

بغداد، عراق: آمریکا از تصمیم جدید مقتدا صدر استقبال کرد. كريس گارور، سخنگوی ارتش آمريكا در عراق، امروز با صدور بیانیه‌ای گفت: «هر کس، به ویژه اگر رهبری سیاسی باشد، خواستار به کار گیری روش‌های غيرخشونت‌آمیز برای حل مشكلات در عراق باشد ما استقبال می‌كنيم».

کربلا، عراق: در پی افزایش درگیری‌ها در شهر کربلا، نخست‌وزير عراق روز چهارشنبه را در این شهر حكومت نظامی اعلام كرد. به دنبال درگيری‌های روز سه‌شنبه در كربلا، كه ۵۲ کشته و بيش از ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشت، نوری المالکی در اين شهر حكومت نظامی اعلام كرد. روز گذشته مالكی در بازديدش از شهر كربلا اعضای وابسته به رژيم سابق عراق و همچنین برخی كشورهای خارجی را مسئول ايجاد اين درگيری‌ها دانست. نوری المالكی بدون ذكر نام اين اين كشورها گفت: «هدف آنها ورود به داخل مرقد امام حسين و انفجار آن و ايجاد فتنه‌ای بزرگ در عراق بوده است».

نهرالبارد، لبنان: صبح امروز ارتش لبنان مواضع گروه فتح‌الاسلام را در اردوگاه نهرالبارد بمباران كرد. منابع امنيتی لبنان اعلام كردند نبرد با شورشیان فتح‌الاسلام بشدت ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون هواپیماهای ارتش هفت نوبت مواضع شورشیان را بمباران کرده‌اند. در درگيری‌های روز گذشته نيز يک سرباز كشته شد. شمار قربانیان ارتش لبنان در نبرد با شورشیان اردوگاه نهرالبارد، که از بیستم ماه مه آغاز شد، تاکنون ۱۴۸ نظامی اعلام شده است. اردوگاه نهرالبارد، در نزدیکی بندر طرابلس در شمال لبنان، پیش از آغاز درگیری‌ها محل سکونت ۳۱ هزار فلسطینی بود که اکنون اغلب آنها به اردوگاه‌هایی دیگر انتقال داده شده‌اند.

وین، اتریش: دور تازه‌ی مذاكرات سه‌جانبه در باره‌ی آينده‌ی كوزوو صبح امروز در وين آغاز شد. ولفگانگ ايشينگر، از اتحاديه‌ی اروپا، فرانک ويزنر، از ایالات متحده، و بوزان كارشنكو، از روسيه، در اين مذاكرات شركت دارند. كوزوو نيز هیأتی شامل رييس جمهوری حكومت موقت، نخست وزير، رييس مجلس و رهبر حزب دموكراتيک را به این مذاکرات اعزام کرده است. مذاکرات سه‌جانبه برای يافتن راه حلی مورد توافق طرف‌ها در باره‌ی سرنوشت کوزوو برگزار می‌شود.

مریلند، آمریکا: روز گذشته يک دادگاه نظامی آمريكا، تنها افسر آمريكايی را كه در جريان رسوايی زندان ابوغريب دادگاهی شده بود، مورد توبیخ قرار داد. سرهنگ استيون جوردن، ۵۱ ساله، تنها به خاطر صدور فرمان ممنوعیت ذکر کردن ماجراهای ابوغریب به زیردستانش توبیخ شد اما از تمامی اتهامات عمده‌ی دیگر تبرئه شد.

باکو، آذربایجان: شمار قربانیان حادثه‌ی فروريختن يک ساختمان ۱۷ ‬طبقه در مركز باكو به ۱۳ ‬تن رسيد. در اثر اين حادثه، كه عصر روز سه‌شنبه در ساختمانی تازه‌احداث روی داد، تعدادی از كارگران ساختمانی و عابران زير آوار ماندند كه عمليات جست‌وجو برای يافتن آنها ادامه دارد. به گزارش خبرنگار ايرنا از باکو، گروه‌های امداد و نجات جمهوری آذربايجان تاكنون علاوه بر جسد ۱۳ ‬نفر ، ۴ زخمی و ۶ ‬نفر ديگر را سالم از زير آوار بيرون آورده‌اند. پس از وقوع اين حادثه الهام علی‌اف، رييس جمهوری، و چند تن از وزيران در محل حادثه حاضر شدند و بر تسريع عمليات جست‌وجو و بررسی علت حادثه تاكيد كردند.

دبی، امارات متحده‌ی عربی: روز گذشته تيم شطرنج ايران با كسب يک مدال طلا، يک نقره و دو برنز، مقام سوم مسابقات شطرنج نوجوانان آسيا را كسب كرد.

امان، اردن: روز گذشته در امان، پایتخت اردن، توافقنامه‌ای به امضای وزارت آموزش و پرورش این کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل رسید. بر اساس این توافقنامه، کمیساریای عالی پناهندگان مبلغ ۱۰ ‬ميليون دلار جهت صرف در امور آموزشی آوارگان عراقی مستقر در اردن به وزارت آموزش و پرورش این کشور کمک می‌کند.

برلين، آلمان: كريستين گئوكه، رييس نمايشگاه آيفا ۲۰۰۷، اعلام کرد ‬بيش از هزار و دویست ‬شركت از ۳۲ ‬كشور جهان در نمايشگاه امسال محصولات الكترونيكی برلين، آيفا ۲۰۰۷، شرکت می‌کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)