تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: پرونده هسته‌ای خاتمه یافته است

رییس جمهوری ایران گفت: «به طور رسمی اعلام می‌كنم كه از نظر ما موضوع پرونده‌ی هسته‌ای ايران خاتمه يافته است».

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آن كسانی كه تصور می‌كردند با برخورد سياسی و تبعيض‌آلود و با سوء استفاده از حضورشان در مراكز تصميم‌گيری جهانی و با اخم و تشر زدن، می‌توانند ملت ايران را به عقب‌نشينی وادار كنند، امروز همه‌شان متوجه شدند كه مسيرشان اشتباه بوده است».

احمدی‌نژاد افزود: «پرونده‌ی ما را از شورای حكام به‌طور غيرقانونی به شورای امنيت فرستادند؛ به آنها گفتيم اين كار را نكنيد، خلاف قانون است. اگر اين كار را بكنيد، يک گام جلو خواهيم رفت. توجه نكردند، تأسيسات نطنز را بازگشايی كرديم».

احمدی‌نژاد در ادامه، «راه‌اندازی زنجيره‌ی ۱۶۴‬تايی را در برابر صدور قطعنامه» دانست و گفت: «در جريان گرماگرم تجاوز رژيم صهيونيستی به لبنان مظلوم، در حالي‌كه از صدور قطعنامه‌ی آتش‌بس در جنگ لبنان جلوگيری می‌كردند، عليه ما قطعنامه صادر كردند. گفتيم اين كار را نكنيد؛ انجام دادند و ما وارد عرصه‌ی صنعتی شديم».

رییس جمهوری ایران همچنین اظهار داشت همكاری ايران با آژانس بی‌نظير است: «حتا يک عضو در بين بيش از ۱۴۰ ‬عضو آژانس پيدا نمی‌شود که به اندازه‌ی ايران با آژانس همكاری و همراهی داشته باشد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگاری که نظر او را در باره‌ی سخنان اخیر نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، پرسید سارکوزی را «بی‌تجربه» خواند و گفت: «ايشان تازه آمده‌اند و می‌خواهند جايی برای خود در دنيا پيدا كنند و متوجه مفهوم حرف‌های خود نيستند».
احمدی‌نژاد افزود: «من گمان می‌کنم سخنان او مصرف داخلی دارد. اين‌گونه اظهارات برای ما فاقد ارزش سياسی‌ست كه بخواهيم به آن فكر كنيم».

سارکوزی روز دوشنبه گفته بود فرانسه آن‌چه در توان دارد به کار خواهد بست تا مانع دست‌یابی ایران به بمب اتمی شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار شبكه‌ی CBS آمريكا در باره‌ی اجازه‌ی خروج هاله اسفندياری گفت: «البته دستگاه قضايی بايد به اين سؤال پاسخ دهد؛ اما نظر شخصی من اين است كه ايشان منعی برای ارتباط و ديدن خانواده‌ی خود ندارد».

در پاسخ به سؤالی ديگر، احمدی‌نژاد در باره‌ی احتمال قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: «البته من چنين ادعايی را از سوی دولت آمريكا رسما نشنيدم. الان در دولت آمريكا اختلاف هست. برخی از دولتمردان آمريكا منطقی هستند و برخی برای رونق كارخانه‌ی اسلحه‌سازی خودشان می‌خواهند در دنيا تنش‌آفرينی كنند. بعيد می‌دانم دولت آمريكا دست به چنين اقدام غيرمنطقی‌ای بزند؛ چرا كه اگر چنين كاری بكند، در دنيا تبديل به يک شوخی می‌شود».

خبرنگاری نظر احمدی‌نژاد را در باره‌ی وجود اتهامات بسیار عليه ايران در مورد ناامنی‌های عراق پرسید. وی پاسخ داد: «ناامنی در عراق قبل از همه به ايران ضرر می‌زند. ملت ايران احتياجی به ايجاد ناآرامی در عراق ندارد. ناامنی در عراق فقط به نفع اشغالگران است، تا حضور خود در عراق را توجيه كنند. لذا اسلحه می‌آورند و بين تروريست‌ها توزيع می‌كنند و آنها را تحريك و ناامنی ايجاد می‌كنند».
احمدی‌نژاد تصریح کرد: «ما اصراری نداريم آمريكايی‌ها را از باتلاق عراق نجات دهيم».

نظرهای خوانندگان

فعلا به فکر خودت باش نمی خواهد به فکر امريکا باشی

-- بدون نام ، Aug 29, 2007 در ساعت 03:52 PM

آقای احمدی نژاد مثل اینکه این پرونده را خود باز کرده که حالا خاتمه اش هم داده است. آخه آقا (...) به قول آقای متکی هر بچه دبستانی میداند که این پرونده هنوز خاتمه نیافته است. نهتر است دبستان را از نو شروع کنی

-- داریوش ، Aug 29, 2007 در ساعت 03:52 PM

باش تا صبح دولتت بدمد...

-- astyak ، Aug 29, 2007 در ساعت 03:52 PM

عیسی مرده زنده کرد، موسی ید بیضا داشت، محمد ماه نصف میکرد، خدایا ما دیگه معجزه نمی خوایم واسه هزاره سوم، قبولت داریم! غلط کردیم رای دادیم!

-- من ، Aug 31, 2007 در ساعت 03:52 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)