تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

پاسخ واشنگتن به وزیر دفاع اتریش

واشنگتن روز پنجشنبه به اظهارات وزیر دفاع اتریش واکنش نشان داد و از این کشور خواست از دوران"تفکر جنگ سرد" عبور کند.

نوربرت دارابوس، وزیر دفاع اتریش، پیش از این استقرار سپر پاد موشک آمریکا در اروپا را "تحریک آمیز" و "بی‌معنی" خوانده بود.

گونزو گالئوس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، در این باره اظهار داشت: " ما جنگ سرد را تمام شده می‌دانیم. چنین اظهار نظرهایی سودمند نیست و ما هم‌اکنون با فضای استراتژیک نوینی مواجه هستیم که مستلزم فرا رفتن از تفکر جنگ سرد است".

به گزارش فرانس پرس، وزیر دفاع اتریش در مصاحبه‌ای که روز پنجشنبه چاپ شد با اشاره به نارضایتی شدید مسکو از سپر پاد بموشک آمریکا اظهار داشت: "من شخصا معتقدم راهی که ایالات متحده در پیش گرفته، اشتباه است. ایجاد سپر پدافند موشکی در اروپا معنی ندارد چرا که تنها ثمره این کار دامن زدن به بحث‌های بی‌فایده و کهنه جنگ سرد است".

USMDS.jpg

از سوی دیگر در حالی که واشنگتن این سپر موشکی را در راستای مقابله با کشورهایی چون ایران و کره شمالی اعلام کرده است وزیر خارجه اتریش گفت ایران برای اروپا خطری ندارد.

قرار است ایالات متحده در جمهوری چک یک پایگاه رادار و در لهستان سامانه‌های رهگیری موشکی مستقر کند.

با این حال روسیه استقرار سپر پاد موشک آمریکا را تهدیدی برای امنیت ملی خود قلمداد می‌کند. مسکو برای مقابله با "تهدید ایران" که واشنگتن از آن دم می‌زند، به ایالات متحده و ناتو پیشنهاد داد به جای ایجاد سپر دفاع موشکی، از پایگاه رادار قبله که از دوران اتحاد جماهیر شوروی در جمهوری آذربایجان باقی مانده، استفاده کند.

وزیر دفاع اتریش: سپر دفاع موشکی آمریکا بی‌معناست

نظرهای خوانندگان

اروپاییها واقعآ لیاقت ندارن که امریکا ازشون حمایت کنه. امریکا هم الکی پول خودش رو صرف این قاره ای میکنه که توسط مسلمانان در حال اشغال شدن هست!

-- self ، Aug 24, 2007 در ساعت 11:58 PM

bebakhshin, lotfan tozih bedinke amrica che ghadr va baraye chi daghighan pool sarfe in gharre (europa) mikone. nokteye shoma darbareye eshghale europa tavasote mosalmanan enghadr maskhare ast ke bahs dar in bare bi fayede khahad bud.

-- hydra ، Aug 24, 2007 در ساعت 11:58 PM

ایرانیان باید هرچه زودتر از این حماقت و خود بزرگ بینی بدر آیند تا بتوانند در کنار دیگران منافع بشریت را به جلو ببرند نه اینکه بعنوان مدافع یک مشت جنایتکار و غارتگر آمریکایی خود را لو دهند. بیشتر این مسلمانان از کشورهایی می ایند که مستعمره این غارتگران بوده است. مسلمانان عراق و منطقه خاورمیانه هم بخاطر یک جنایات امپریالیسم آمریکا و صیهونیسم مجبور به ترک وطن خود شده اند . واقعا" شرم آور است.

-- شرم آور ، Aug 25, 2007 در ساعت 11:58 PM

اقا اگه مردم اروپا و سایر جاهای دنیا نخواهند امریکا از آنها حمایت کند باید به کی بگویند؟ ... به خانم رایس؟ به رامسفیلد چطوره؟ بابا دست بردارید از این حرفهای عهد قجر ... دنیا به عصر اینتر اسپیس فکر میکنه و یک عده نگران اشغال شدن اروپا توسط مسلمانان اند ...

-- نادر ، Aug 25, 2007 در ساعت 11:58 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)