تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گروگانگیری در دانشگاه علوم پزشکی تهران

گفتگو با وحید عابدینی از دانشجویان تحکیم وحدت در باره حادثه دانشگاه

صبح امروز، سه‌شنبه، يک فرد مسلح تعدادی از شركت‌كنندگان همايش «جای پا» در دانشگاه علوم پزشكی تهران را به گروگان گرفت.

حدود ساعت ۹ صبح امروز مرد نقابدار مسلحی از ضلع شمالی وارد دانشگاه تهران شد و سپس با حضور در تالار ابن سينای دانشکده‌ی پزشکی، که جشنواره‌ی «جای پا» در آن برگزار می‌شد، اقدام به گروگانگیری کرد.

فرد گروگانگیر، در حالی‌که دقایقی بیشتر از آغاز جشنواره نمی‌گذشت، به روی سن رفت و با صدای بلند اعلام کرد: ««من ناراحتم و صحبت‌هايی دارم كه بايد بشنويد».

گروگانگیر، که خود را محمود ر. و کارمند اخراجی نیروی انتظامی معرفی می‌کرد، از مسئولان جشنواره می‌خواست تا سی‌دی‌هایی را که در دست داشت نمایش دهند.

با مخالفت مسئولان سالن، فرد مسلح، که یک قبضه کلاشینکف در دست داشت، یک تیر هوایی شلیک کرد و افراد حاضر در تالار را به گروگان گرفت.

با تماس تلفنی افراد حاضر در سالن با پلیس ۱۱۰، نیروهای انتظامی در محل حاضر شدند. فرماندهی عملیات مذاکره با گروگانگیر را سردار رادان،‌ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، شخصا بر عهده داشت.

پس از گذشت یک ساعت از گروگانگیری، فرد گروگانگير بدون هيچ مقاومتی تسلیم نیروهای انتظامی شد. در این حادثه به هیچ‌کس آسیبی وارد نشد.

به گزارش ایرنا، احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در باره‌ی این گروگانگیری گفت: «جوان ۲۷‬ساله‌ای كه صبح امروز شماری از افراد حاضر در سالن ابن سينای دانشگاه علوم پزشكی تهران را گروگان گرفته بود دستگير شد». رادان افزود: «در اين حادثه به كسی آسيب نرسيد و فرد يادشده با كمترين مقاومت تسليم نيروهای پليس شد».

به گفته‌ی برخی از شاهدان، فرد گروگانگير هنگام اقدام خود ادعا كرده بود برای تأمين هزينه‌ی درمان مادر بيمارش دست به چنين اقدامی زده است. برخی از خبرگزاری‌ها، به نقل از افراد حاضر در تالار، سی‌دی‌ها را مربوط به «شکنجه‌ی تعدادی از دوستان» گروگانگیر دانسته‌اند؛ اما برخی دیگر، سی‌دی‌ها را حاوی تصاویری مربوط به «جمع‌آوری اراذل و اوباش» ذکر کرده‌اند.

دکتر علیرضا بهشتی، فرزند آیت‌الله بهشتی که از افراد حاضر در سالن بوده است، به خبرگزاری فارس گفت: «گروگانگیر طبق مداركی كه به همراه داشت مشكل روحی و روانی داشت». بهشتی همچنین افزود: «او قبلا عضو نيروی انتظامی بوده و در حين گروگانگيری گلايه‌هايی را از نيروی انتظامي بيان می‌كرد».

از سوی دیگر، گروگانگیر خود را عامل حادثه‌ی گروگانگیری مدرسه‌ی رازی، دو سال پیش، خواند اما سردار رادان این ادعا را تکذیب کرد.

نظرهای خوانندگان

آیا عجیب نیست که سردار رادان قهرمان این قضیه است؟ کسی که توسط فرزاد حسنی مفتضح شد.

-- ناشناس ، Aug 21, 2007 در ساعت 01:01 PM

باز هم يك توطئه شوم عليه دانشجويان - شبيه به برنامه سازان عليه دانشجويان دانشگاه امير كبير - آدم بايد خيلي ساده لوح باشه كه اين اراجيف را باور كند كه شخص گروگانگير اخراجي نيروي انتظامي بوده و غيره اين چه ربطي به دانشجويان داره و چرا اينفدر سريع خودش را تسليم كرد - مگر اين سردار رادانها حالا حالاها دست از سر اين دانشجويان برميدارند .

-- جيران ، Aug 22, 2007 در ساعت 01:01 PM

من فکر میکنم این فرد از معدود افراد سالم در نیروی انتظامی است که نتوانسته این همه تناقض و ریا و مردم فریبی که در نیروی انتظامی است تحمل کند و بیماری احتمالی مادرش هم قوز بالا قوز شده . او اگر میخواست مثل بقیه باشد برای درمان مادرش مشکلی نداشت .معامله با یک قاچاقچی-نزول خوار-... یعنی کاری که تقریبا تمامی افراد نیروی انتظامی انجام می دهند میتوانست از راه میانبر مشکل مالی او را حل کند.... بعبارت دیگر بقیه نیروی انتظامی بیمارند نه این آقا ....

-- بدون نام ، Aug 22, 2007 در ساعت 01:01 PM

باسلام. ممکن است ماجرای فرزاد حسنی با سردار رادان را برای بنده بنویسید. با تشکر

-- س-ا ، Aug 22, 2007 در ساعت 01:01 PM

ديروز حكم تعليقي 10 تا از بچه هاي دانشگاه تهران صادر شد خوب دانشگاه نياز به يك قهرمان ديگه داشت و به يك بهوونه كه پسون فردا اگر نيروي انتظامي ادعا كرد كه اگر اشرار در دانشگاه حضور داشتند ما بايد بتوانيم وارد شويم!

-- بدون نام ، Aug 22, 2007 در ساعت 01:01 PM

من خودم در سالن بودم اینکه میگویند صحنه سازی بوده اصلا صحیح نیست ایشان داشت ماجرای اخراج دوستانش را تعریف می کرد که بخاطر اطلاع از رشوه گیری ها واقدامات خلاف فرماندهان رده بالای نیروی انتظامی از ان اخراج شده اند. وبعد برای زیر اب کردن سر انها درلابلای طرح مبارزه با اراذل به محل سکونت این افراد حمله کرده وپس از دستگیری شدیدا انها را شکنجه کرده اند.
شمنا این مساله که وی بیمار روانی بوده اصلا صحت ندارد تمام صحبتها وافشاگریهای وی در مورد خلافکاریهای سران پلیس ایران وارتباط انها با مافیا وخلافکاران منطقی مستدل ومستند بود.
ضمنایکی از دانشجویان با زرنگی در شلوغی همان محل سی دی های وی را رایت کرده است وبزوی قصد منتشر کردن انها رادارد.
ضمنا بخش کوچکی از سخنان این فرد را می توانید در اینجا ببینید
http://www.iranianuk.com/article.php?id=17515

-- ارش ، Aug 22, 2007 در ساعت 01:01 PM

...در ضمن این فرد از درب شمالی دانشگاه وارد سالن نشد بلکه در داخل دانشگاه بود و از محوطه دانشگاه وارد سالن شد و به نظرم یه برنامه مسخره برای بالا بردن شهرت سردار رادان بود و گرنه چطور ممکنه یه نفر یا یه کلاشینکف تو دستش وارد دانشگاهبشه و هیچکس نگه با کی کار داری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-- مسعود ، Aug 24, 2007 در ساعت 01:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)