تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"هنوز شکنجه نکرده‌ایم که بفهمید شکنجه یعنی چه"

خبرنامه امیرکبیر گزارش می‌دهد که صبح امروز یکشنبه ۲۸ مردادماه ۸۶ سعید مرتضوی، دادستان کل استان تهران خانواده‌های احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی، سه دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر، را تلفنی به دفتر خود فرا خواند.

به گزارش این خبرنامه "پس از حضور سه خانواده در دفتر مرتضوی، وی با لحنی عصبانی و تحکم آمیز به ایشان گفت: بارها به شما هشدار دادیم که جایی صحبت نکنید، مصاحبه نکنید، اخبار آن داخل(بند ۲۰۹) را بیرون انتشار ندهید، با کسی ملاقات نکنید، اما شما باز کار خودتان را کردید. حالا هم دوباره بچه هایتان را منتقل کرده ام به انفرادی و تا رویه تان را عوض نکنید از ملاقات و تماس تلفنی هم خبری نیست".

خبرنامه امیرکبیر در گزارش‌های پیشین خود نیز خبر قطع تماس تلفنی و لغو قرار ملاقات احسان منصوری و احمد قصابان را منتشر کرده بود.

Saeed%2520Mortazavi8.jpg

خبرنامه امیرکبیر می‌افزاید مرتضوی در واکنش به اعتراض خانواده زندانیان که اعترافات فرزندان خود را تحت شکنجه خواعنوان کرده بودند گفته است "چه کسی گفته آن ها شکنجه شده اند؟ من باید تشخیص بدهم که شکنجه شدند، که می گویم شکنجه نشده اند. ما هنوز شکنجه نکرده ایم که بفهمید شکنجه یعنی چه! تحت فشار هم اعتراف نکرده اند. نشریات موهن کار همین سه نفر بوده و تا ندامتنامه ننویسند از آزادی هم خبری نیست".

در حالی که هفته گذشته جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه از دستور رییس این قوه برای رسیدگی به ماجرای "شکنجه‌" دانشجویان پلی‌تکنیک خبر داده بود، مرتضوی درمورد این دستور به خانواده زندانیان گفته است "دستور قوه قضاییه به من مربوط است نه به شما. از این به بعد هم حق دیدار با هیچ کس را ندارید. نه مقام سیاسی و نه مقامات مسئول. فقط باید رویه تان را عوض کنید تا دوباره اجازه ملاقات و تماس تلفنی بدهم. فرزندانتان هم باید ندامتنامه بنویسند تا آزاد شوند، همین!"

امروز نیز نامه‌ای از خانواده همین زندانیان خطاب به رئیس قوه قضاییه منتشر شده که در آن از رییس قوه قضاییه خواسته شده با لغو قرار بازداشت دانشجویان دربند به آنان اجازه دهند که مطابق قانون در دادگاهی با حضور وکیل و به‌طور علنی محاکمه شوند. خانواده زندانیان در این نامه نوشته‌اند "فرزندان ما آقایان مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری به همراه گروهی بازداشت شده‌اند که همگی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بوده‌اند . متاسفانه قبل از آن که محاکمه‌ای انجام شود و هیچ دادگاهی برگزار، مقامات قضایی آنان را مجرم قلمداد کرده‌اند و گذشته از آن که حیثیت مسلمانان را به هتک نشسته‌اند ، قانون را نیز به سخره گرفته‌اند، این امر که از ناحیه افراد عادی قابل پذیرش نیست، از طرف اهالی دادگستری باعث شرمساری‌ است ".

در پی توزیع 4 نشریه با لوگوی نشریه‌های انجمن اسلامی دانشگاه پلی‌تکنیک، در اردیبهشت ماه گذشته 8 تن از دانشجویان این دانشگاه بازداشت شدند. تاکنون 5 تن از این افراد آزاد شده‌اند اما هم‌زمان با آزادی این پنج تن اخباری که بر "شکنجه و فشار شدید" بر این دانشجویان وجود داشت قوت گرفت و خانواده 3 دانشجویی که هنوز در زندان به سر می‌برند در نامه‌ای به هاشمی شاهرودی رییس قوه قضاییه به شرح این" شکنجه‌ها" و وضعیتی پرداختند که در ملاقات با فرزندان خود مشاهده کرده بودند و خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. با این همه هنوز این دانشجویان آزاد نشده‌اند و قاضی حداد مسئول پرونده ایشان نیز همواره بدون این که محاکمه‌ای صورت گرفته باشد بر مجرم بودن آن‌ها تاکید داشته است. این در حالی است که دانشجویان بازداشتی پیش از بازداشت همواره بر جعلی بودن نشریات اصرار داشتند و در روزهای اخیر نیز سه دانشجویی که هنوز در زندان به‌سر می‌برند با انتشار نامه‌های جداگانه‌ای اظهار داشته‌اند که اعترافاتی که در زندان مبنی بر گناه کار بودن‌شان در این پرونده گرفته شده زیر "شکنجه"بوده و فاقد اعتبار است.

در همین رابطه ۵ دانشجوی دیگر دانشگاه امیرکبیر که در همین پرونده دستگیر شده بودند و آزاد شده‌اند در نامه‌ای خطاب به کانون مدافعان حقوق بشر، انجمن دفاع از زندانیان، و کمیسیون حقوق بشر اسلامی رفتاری را که در زندان با ایشان و دوستان‌شان صورت گرفته شرح داده‌اند. این پنج دانشجو با اشاره به موارد فشار و "شکنجه" در نامه خود آورده‌اند: "کلیه موارد فوق نقض بارز و آشکار قانون حقوق شهروندی و دیگر قوانین قضایی و جزائی جمهوری اسلامی در خصوص حقوق متهم بوده و مصداق بارز زیر پا گذاشتن اصول مسلم انسانی است. ما دانشجویان درخواست می کنیم نسبت به رسیدگی به این مسئله اقدام نموده و تلاش لازم را جهت آزادی ۳ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، آقایان احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی که همچنان در بند هستند و مورد لطمات و صدمات فراوان روحی و جسمی قرار گرفته اند مبذول فرمایید".

دستور آیت‌الله شاهرودی برای پیگیری "شکنجه" دانشجویان

نظرهای خوانندگان

بله راست میگه هنوز شگردهای اصلی را که پسمانده های کی جی بی شوروی سابق ازآاستینشان در میاورند رو نکرده اند....

-- astyak ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

معنی غربی دولت دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و.... را هم در عراق از طریق ابوغریب،
کشتار بیشمار، آواره کردن مردم، تجاوز و.....
هم دیدیم. مواهب "اقتصاد آزاد" راهم که از طریق دادن چاه های نفت به غارتگران آمریکایی و اقتصاد عراق به دست نوکران آمریکا و اسراییل نظیر جنایتکارانی از نوع احمد چلبی و هم کارش کنعان مکیه که در برنامه چارلی رز از آنها بعنوان جنایتکاران عراق که برای خدمت صیهونیسم و امپریالیسم جان میلیون ها عراقی را بر باد داده اند یاد شد و اکنون با جدا کردن قبیله کرد در شمال عراق که به جاسوسخانه اسراییل و آمریکا تبدیل شده و از این طریق می خواهند گروه های بیشتری را در مقابل هم قرار دهند که از آب گل آلود ماهی بیشر بگیرند و احمقان ایرانی هم چه از طریق خدمت آشکار خود و چه پنهانی به این جنایتکاران کمک میرساند راهم دیدیم. نابودتان باد.

-- نکته سنج ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

نکته سنج جان نکته ات بسيار عالی ولی سنجشت بوی ناب خودت را می دهد بوی ... می بخشيد وقتی تربيت اينجانب هم کمی تا اندازه ای اسلامی انقلابی شيعی و روحانی و آخوندی می شود! ولی آخر سنج نکته جان انصاف خيلی خوب است که داشته باشی اقلا آمريکايی های بد جنس و کافر اين دستگاه شيطانی اينترت را ساخته اند و تو با درفشانيت به آنها فحش می دهی! ولی يادت باشه که اگه اين اسراييلی ها و آمريکايی های پدر سوخته نبودند برادران عرب امروز و ديروز و پريروز ريشه تو و جد و آبادت رو هم کنده بودند. طنين « مرگ بر ايران » (الموت له ايران) را که برادران فلسطينی نمک شناس در جريان اعدام صدام حسين توسط فرزندان... که در کمال حماقت و به نام ايران انجام دادند را در سرزمين موعد بياد می آوری؟! و آنروز تنها هشت روز از دريافت آخرين 50000000 دلار (پنجاه مليون دلار) پول نقد آشکاری می گذشت که دستگاه وقاحت وقيح آنرا به حماس پرداخته بود. تازه اين سر نازک و رسمی کمک ايران بود....در صورتی که کمک ميلياردها دلاری و... در حد تصور سرکار «نکته سنج» هم نيست که شما طبق نوشته ات حالا حالا سوادت در حد محاسبه اين ارقام نخواهد بود! ولی اينکه ارباب و لی نعمت سرکار نکته سنج و ارباب اربابتان و حتا طبق سخنرانی آقايان مشکينی پيش از مرگ و آقای مصباح چندی پيش،......) آری طبق گفته ايشون در نماز جمعه تهران اين ...و بنده با اين آقا سعيد مرتضوی که قاضی و وکيل و مامور و زندانبان و شکنجه گر و...موافقم که هنوز ما خالهای درخشان ديگری را از ايشان که فی الواقع فرزند خود ...مختلف است و من مطمئنم که اين صهيونيستها، اين اسراييلی ها نطفه ی خود ....د. پس حالا نتيجه ای که برا دست کم شما نکته سنج عزيز می گيرم اينه که شما بيخودی هرس و جوش نخور که دست صهيونيست بين الملل و آمريکا در واقع دست بين الممل است و باعث چنين خيرات و مبراتی شده! آخه قربونت برم يه ريزه فکر کن ببين درسه ميگم يانه!
الله مراد دانشجوی مامايِ سال چهارم از تهران

-- الله مراد دانشجوی مامايِ سال چهارم از تهران ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

جناب نکته سنج عزیز (که حرف های خود را با طلب نابودی دیگران به پایان می رسانند و دل برای نابودی مردم عراق می سوزانند) این نکته را نسنجیده اند که اگر روزی بخت یاریشان کند تا با الطاف رهبری سری به اروپای میانی و غربی بزنند ، از دیدن "دموکراسی غربی" انگشت مبارک به دهانشان می ماند. امریکا همین لشکر کشی را به یوگوسلاوی هم کرد. نتیجه ها را با هم مقایسه کنید. علت این همه جنایت در عراق ، چیست به جز دینی که به پیروان خود می آموزد "هر چه از مخالفان خود بیشتر بکشید ، در بهشت به پیامبر نزدیک ترید"
...خوب در چشمان مرتضوی نگاه کنید. چه می بینید جز کینه و نفرت و جنون. خوشا به حال تاریخ نویسان آینده که دستشان از بابت "چنگیز" ها و "آتیلا" ها پر خواهد بود.

-- پویا ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

منظور مرطظوی رو هم خوب می فهمم ...تو 5 خرادادِ ، يه ماه قبل از تير ماه 78 ، تو تجمع دانشگاه آزاد گيرشان افتادم ...اون موقع كم و بيش داشتم با "خرداد" كار می كردم...اما از بخت بد دانشجو هم بودم ....
.
.
.
....تو مركز عمليات اطلاعات ناجا فقط اون كارِ بد رو باهام نكردن .....
...روزای آخر كه ديگه يه جورائی با زورزنی های تاج زاده و اون همه دانشجو كه برای ما (45 نفر ) تلاش می كردن ، توی اون سياه چال تو زير زمين{ مركز اطلاعات ناجا ، حوالی توپخونه ، كه گمونم الان ديگه خرابش كردن و به سياه چالای بالا شهر نقل مكان كردن}، برقا رو قطع كردن....كاش می دونستيد تاريكی مطلق يعنی چی؟ !و صدای پوتتين كه تو اون حالت بی وزنی تو گوشِت می پيچه و تو كه تو دادگاه با"...هم مصاحبه كرده بودی ، همش فكر می كنی اون پوتينا دارن سراغ تو می آن.......تو اون تاريكی ، تو اون سلول خودت رو خيس می كنی.. حالا خوبه يه كتاب ، گمونم ارشادی با آرم ... اونجا هست و تو می تونی }{............}{

می گم حالا اون همه آدم ، دانشجو و وزارت كشور دنبال كارمون بودن ما رو با مارمولك ها همنشين كرده بودن و يه جورايی تا پای مرگ رفتيم .... با اون بی نام و نشان ها چه می كنند...
...يكی از سربازا می گفت كه بهشون مرخصی تشويقی می دن اگه هر كی از داهات شون مارمولك زياد بياره ؛ آخه می دونید آدم از ترس اينكه مارمولك ها تو بدنش نرن مجبور می شه تا همهش بايسته...و اين يعنی زندان سرپائی.

...بازجوی من گمونم مشهدی بود و تركِش دماغش رو يه جورائی كرده بود و خُب حركت ما اون زمان يه جورائی براشون تازگی داشت، مخصوصاً اينكه انگشت كرده بوديم تو لونه اصلی زنبور ، يعنی دانشگاه آزاد واحد مركز كه می گن بزرگترين واحد آموزشی خاورميانه است از نظر نفوس ... ... از طرفی يكی از بچه ها در واكنش به اينكه سردار ... يه دانشجوی دختر را با ..خطاب كردن تو جوب آب انداخته بود ، ...!{آخ ِ ِ ِ ِ ش}

...اون (... تو جلسه بازجوئی ،گفت : « منافقا اوايل انقلاب زدن دوستم رو مخش رو تركوندند و اون دوست شهيدم تو بغلم جون داد! جون داد !.... و حالا تو بچه قرطی چه حرفی داری ، شماها اون وقت پشتِ طالقانی سنگر می گرفتيد حالا يه سيد (خاتمی) رو مظلوم گير آورديد و اونو تو رودربايستی گذاشتيد و پشتش قايم میشيد !»
اون در حالی كه دست به دماغش می كشيد ...، ادامه داد : « تو خجالت نمی كشی ؟ پيرهن قرمز پوشیدی !! صبر می كردی خون امام حسين خشك می شد بعد اين غلط رو می كردی ...» آخه گمونم چند روز به اربعین مونده بود!....
..ديگه اينجا عبارت "جون داد" رو با لحن مداحی و بغض و با صدای بلند می گفت و اين در حالی بود كه من را سر و ته گرفته بود و عين هاونگ كله ام رو رو زمين می كوبيد ....و بعدش هم با دستاش رو چشام چنگگ می زد طوری كه تا ماهها از نور می ترسيدم و بدون عينك دودی بيرون نمی آمدم ، نور به چشام می خورد انگار صدای جيغ چشام رو «ر شنيدم....
l

-- {خيام رز} S.S ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

I read th e article but I still don't understand what kind of torture inflicted on them. These student must be more specific. I am currently participating in conference about different torture methods ,both psychological and physical, that are currently being used by many agencies or countries. You can defend or protect people if they are vague or ambiguous.

-- S.I. ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

آقای نکته سنج
لطفا بعد ایفای نقش وکیل مدافع برای عراقیان در برابر آمریکا نظر خود را در مورد خبر این صفحه را نیز میدادید .وقتی هم فکران شما شکنجه می شوند شکنجه بد است و لی وقتی مخالفان شما توسط همفکرانتان و امثال مرتضوی ها شکنجه میشوند یا خودتان را به کوچه علی چپ میزنید یا که اسم آن را عوض کرده تعزیر مینامی . در ضمن منظورتان از احمقان ایرانی کیست؟کاش اینقدر که سنگ مردم یک کشور بیگانه مثل عراق که اتفاقا سابقه 8 سال جنگ با ایران رادارد به سینه میزنید قدری هم به ملت ایران احترام قائل بودید!

-- رضا ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

نکته سنج بودن چیز بسیار جوبی است .ابو غریب را اشغالگران متجاوز در سرزمین اشغال شده عراق بر پا کرده اند و چه زود هم گندش در آمد و کوس رسوائی آن در همه دنیا و حتی در خود آمریکا هم بر سرکوی وبرزن زده شد و بسیاری را آزاد کردند . برای یادآوری یکی از ایرانیان در بند در زندان ابو غریب هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی است. اما اوینو سایر پکنجه گاهها در ایران بدست بی وطنان ضد ایرانی که تنها شناسنامه شان ایرانی است و به فارسی هم سخن میگویند میپرخد .این ..، هممیهنان ،همشهریان ،همسایگان و دوستان و حتی فامیل خود را بزندان می افکنند ،شکنجه میکنند ،مثله میکنند و یا در خیابانها به دار میکشند وشاید برخی آنقدر نکته سنج نشده اند که بدانند آنان که>.و انسان واقعی نیازی ندارد که نکته سنج باشد و تفاوت مهر ورزی و ظلم و شقاوت را بفهمد این تفاوت را ساده دل ترین افراد هم درک میکنند.
من تنها از خدای خود آرزو دارم که خشونت بیماران روانی و جانیان بالفطره ...در جامعه ما همه گیر نشود.

-- جهان ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

به نكته سنج: مطمئني مي‌خواستي براي همين مطلب كامنت بگذاري؟ در اين مطلب چيزي راجع به مواهب دموكراسي نيست؛ هر چه هست مواهب جمهوري اسلامي است.

-- لادن ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

مرسي رضا و پويا و الله مراد.ديگه جوابي واسه نقطه سنج نموند

-- اروين ، Aug 19, 2007 در ساعت 08:51 PM

نکته سنج عزیز برای تو و قاضی مرتضوی وامثالکم
تصور ... و حتی تصور زجری که یک مادر در برزخ بازداشت بودن فرزندش ...بغض پدری که میبیند فرزندش روز به روز ضعیف تر میشود و.....ممکن نیست...چون تو گوش ما خوندند : بکش تا به بهشت بری .... پس به تو حق میدم بگو خودتو خالی کن ...تو محصول درخت ..هستی درختی که در خاک بی فکری با عقده آبیاری
شده ....... من الله توفیق (: ....عزت زیاد

-- سیاه ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

احمقان کسانی هستند که باوجودیکه خود را عاشق ودلخسته "گلوبالیزیشن" می دانندو دم از جهانی بهتر برای همه، مانند توماس فریدمن صهونیست که از حمایت کنندگان جنگ عراق برای منافع اسراییل بود، میزنند ولی نسبت به جنایاتی که در کشورهای خارج ازامپراطوری می

-- نکته سنج ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آن کس که اسب داشت غبارش فرونشست
گرد سم خران شما نیز بگذرد
بادی که در زمانه بسی شمع ها بکشت
هم بر چراغدان شما نیز بگذرد
زین کاروان سرای؛ بسی کاروان گذشت
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید
نوبت زناکسان شما نیز بگذرد
بیش از دو روز فرصت دیگر کسان نبود
بعد از دو روز زآن شما نیز بگذرد

-- امید ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

قاضی مرتضوی راست میگه اونا به چه حقی وقتی میخوره تو سرشون میگن آخ باید بگن درود بر امیرالمومنین باید بگن فدای لب تشنه حسین آخه آدم این قدر نازک نارنجی که نمیشه تا چند روز نخوابید ابرو نازک کنه اینها همه از مواهب حکومت امام زمان است که ما داریم باید قدر شناس باشیم ببینید این کافرا چقدر حسودیشون میشه همین چند روز پیش یکی از مسولان گفت همه خارجی ها دوست دارن بیان اوین . درود بر خمینی و قاضی مرتضوی که احکام اسلامی را اجرا میکنن .

-- ehsan ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

لطفا نظر فرستاده شده را چاپ کنید وگرنه خود را خوب نشان داده اید

-- نکته سنج ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

احمقان کسانی هستند که باوجودیکه خود را عاشق ودلخسته globalization می دانندو دم از جهانی بهتر برای همه، مانند توماس فریدمن صهونیست که از حمایت کنندگان جنگ عراق برای منافع اسراییل بود، میزنند ولی نسبت به جنایاتی که درکشورهای خارج از مقرامپراطوری می گذرد توجهی نشان نمی دهند. البته ایرانیان مزدور فقط خطاهای ج.ا را بابوق وکرنا به گوش جهانیان می رسانند که خب اشکالی ندارد ولی چندنفر از سنگسار در قبیله کرد در شمال عراق باخبرشدند؟ اگر جهانیان از نقض حقوق بشردر شمال عراق با خبرند چرا توماس فریدمن در برنامه چارلی رز، از "دموکراسی" و "دموکرات" بودن شمال عراق صحبت می کند و روزنامه نیویورک تایمزفقط خطاهای کشورهای مورد هدف را زیر ذره بین می گذارد و آنرا صد مرتبه بزرگتر با بوق وکرنابه آمریکاییان ساده لوح می فروشد و حتی دروغهای بزرگترین کشور تروریست روی زمین، آمریکا، راهمانند حقیقت
از طریق رسانه های گروهی به چشم وگوش مردم ساده لوح می چپاند که بتوانند جنگ های فاجعه آمیزبرای تصرف بر منابع دیگران و تغییرنقشه جغرافیایی برای آدم کشان و نژادپرستان صیهونیست را با دلائل دروغین جا بیاندازد. فرق بین یوگسلاوی و عراق ،ساده لوحان ، در فرهنگ این مناطق نیست بلکه یوگسلاوی روی دریای نفت نخوابیده است. ایرانیانی که ذره ای اعتماد بنفس در مورد خود و تمدنشان ندارندو دروغ های غرب درموردتمدن وفرهنگ دیگران را همانند حلقه ای بگوش آویزان می کنند بدانند که سهم ایران و منطقه
در تمدن بشریت نه تنها ناچیز نیست بلکه درخشان هم هست. غربی ها تکنولوژی را یکشبه اختراع نکردند بلکه با اضافه کردن به علم تمدنهای پیشین آنرا بسط و رونق دادند. لطفا" مزخرفاتی نظیر اینکه آمریکاییان برای ما اینترنت آوردند را برای خودنگه داریدو به این فکر کنید که آنها اینترنت را از کجا آوردند؟ خب اینترنت ازتحقیقات نظامی آنها بیرون آمده است که این تحقیقات را برای کشورهای ضعیف تر مناسب نمی بینند چون دوست ندارند که رقیب پیدا کنند و بازار سود آورشان را از دست بدهند که اینچنین آنان را فربه کرده که دنیایی می خواهند که فقط منافع آنها را تآمین کند. حالا اگر حفظ این منافع منجر به مرگ میلیونها و شاید بلیون هانفر شود. تو هم ای ایرانی مصرف گرا و بی زبان نسبت به جنایاتی که توسط بزرگترین ناقض حقوق بشر که دروغهای آنان رابصورت حلقه ای بگوش آویخته ای و فرهنگ را همانند نژادپرستان برخ این و آن ساده لوح می کشی کمی هم بفکر دیگران از جمله ایرانیان بیچاره را که بناست مانند بچه های عراقی که در اثرتحریم های آدم کشان و همدستانش؛ یا از استعمارگران قبلی اند و یا با تهدید و ارعارب با اینها همکاری میکنند و نام "جامعه جهانی" برخود نهاده اند، جان دادند را بکشند – باش و از حق زندگی کردن محمد و آریا همانندمری و مایکل دفاع کن و حرفهای نژادپرستان که می گویند شما حق دسترسی به تکنولوژی راندارید تکرارنکن.

-- نکته سنج(لطفا" نظرها رابدون تبعیض چاپ کنید ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

به نکته سنج برو کنار بزار باد بیاد .....

-- astyak ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

آقای نکته سنج و یا شاید بهتره بگم نون به نرخ امثال نکته سنج ها خور . حاضرم به خدایی که احد هست ولی تو واحد بودنش برای شما شک دارم قسم بخورم که نوشتن این حرفا و تعریف کردن رشادتی که انجام دادی برای دوستات خوب نونی برات داره ولی ما رو که نمیشناسی پیش خودت تا حالا فکر کردی که چه بلایی به سر خودت آوردی ؟

-- بدبخت زنده به گور شده تو ایران ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

به نظر من این نکته سنج صهیونیست و ناصبی و مرتد و منافق و ساواکی و .......بلاخره غیر خودی شناس حق داره
بلاخره هرچی باشه دنبال آرماگدونه
مگه نه عزیز دل برادر !
هرچی دجال داشتین آروم آروم دارین رو میکنین
باشه ماهم منتظریم تو بچرخ ماهم باهات میچرخیم تا روز موعود برسه
رضا

-- رضا ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

يا متن با امضاي نكته سنج از خودتان است كه بتوانيد كينه ها و عقده هاي خود را خالي كنيد يا اين اقاي نكته سنج اصلا نكته سنج نيست وگرنه اصلا اين سايت را قابل اين نظر دادن نمي دانست.

-- بدون نام ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

گمونم این نکته سنج تازگیها یک کتاب از کتابخونه بسیج مسجدی دستش افتاده و ذوق زده شده از این کلمات جدید مثل Globalization,فریدمن و دمکراسیو...

-- رضا ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:51 PM

نمی دانم منظور حاج خانم در نظر دوم در مورد قبیله کرد چیه
ولی اگه تعصب چشمان این حاج خانومو کور نکرده و فقط پای شبکه یک ننشسته باشد لااقل تو این اینترنت چرخی زده باشد می داند که به به یک جامعه 40میلیون نفر قبیله نمی گن
گویا این حاج خانوم اخبار را فقط از سریال چارخونه پیگیری می کنن
و نام چند نفر آدم سیاسی را حفظ کردن
و خودشونو سیاسی می خونن

-- شوان ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

آقای نکته سنج !

حرف زدن با کسانی همچون تو عزیز برادر که گوشه ای از خوان رحمت جمهوری اسلامی به سوی آنها سرازیر شده بی فایده تر از هر بی فایده ایست.
اما با وجود این بشنو که عاقبت این آب و آتش نفت آن چراغ کهنه شد ، آن چراغ طاقچه پر غبار :

تو فرد نیستی که بخواهیم با تو کل بندازیم بلکه نماینده گروهی هستی که در واقع نفت به سر سفره ای اونا آورده شده از اول انقلاب نه از زمان ریاست جمهوری حاج محمود ، حق داری ! پول نفت این ملت و می خوری و سنگ امثال مرتضوی و ... رو به سینه میزنی ! در واقع داری حق شناس بودن خودت رو نشون میدی ! خب مگه بده ! غیر این بود باید تعجب میکردیم.
تو یه گوشه ای هستی از همون 125 هزار نفری که آمریکا داره جیگرشونو آتیش میزنه باه انداختنشون تو اون لیست خوشگله ! تازه اول کاره ! کجاست که یه روز خشم مردمو ببینید ! کجاست که تاوان خون اون جوونایی رو پس بگیریم که به بدترین وجه تو زندونا شکنجه شدنو و اعدام شدند و جوونای پاکی که برای فتح قدس و کربلاء شستشوی مغزیشون دادید و فرستادیدشون تا تکه تکه بشن ! حالا کربلاء رو گرفتیم یا نه هنوز ؟
...نگی این طرفداری منافقای اول انقلاب رو میکنه ! من خیلی خوشحالم که ریشه این روسیه نکبت از این مملکت خشک شد ولی آیا این طوری راهش بود ؟ آیا تو اون سالا ما تا 100 سال روی هر چی ابوغریب و غیره رو سفید نکردیم ؟ آمریکاییها سر مردم عراق این بلا رو می آرن ولی ما سر جوونای خودمون ! افتخار هم میکنیم ولی اوائل انقلاب اونا خوب بودن چون با شاه می جنگیدن و راه رو برای تو و امثال تو باز میکردن !

و اینکه نگی طرفدار آمریکست ، نه اونم عین شما دنبال منافع خودشه و همونطور اسرائیل اما آیا فلسطین خیلی با ما دوست بوده ؟ ای کاش میزاشتند اون 50 میلیون دلاره خرج میشد و از گلوشون پایین میرفت بعد می گفتند : " مرگ بر ایران " کجایی ببینی که رو در و دیوارشون سبو فحش به امام علی می نویسن و یه 7-8 تایی از شیعه بکشند میرن بهشت ! واقعاً با این فضایل پول نفت ما رو کی بخوره بهتر این اعراب که دوست ترینشون با ما حق رو به امارات میده سر جزایر ؟

آخرین کلام اینکه آمریکا بده و لجنه و اسرائیل از اون بدتر . آره ؟ منم قبول دارم ولی ما چرا با اونا هی خودمونو مقایسه می کنیم ؟ ما بیاییم خوب باشیم ! ما دروغ نگیم ، دزدی نکنیم ! چراغی رو که به منزل رواست به مسجدمون !! ندیم ! ما خوب باشیم

آیه " اشداء علی الکفار و رحماء بینهم " رو که ماءشاء الله بلدی ولی چرا اجراش نمیکنیم ؟ ها ؟ آمریکا و اسرائیل اجراش میکنن ! با خودشون و مردمشون خوبن و از همه جا می دزدند و می ریزند گلوی مردم خودشون ! ولی ما " رحماء علی الکفار و اشداء بینهم " هستیم .

اونا دموکراسی شون الکیه بیایید ما واقعا آزاد و انسان باشیم ! مگه میشه ؟ اون وقت چطوری بزنیم دهن مردم ، دانشجوها ، اساتید و غیره ؟ ها

اونا بدن ؟ شما معنای خوبی و دموکراسی و انسانیت رو اونم از نوع اسلامیش رو به مردم همه دنیا یاد بدیم باشه ؟

ای کاش یه سر سوزن از اون شدتی که در مورد این چهار تا دانشجوی گمراه ! و فریفته آمریکا و اسرائیل ! رو در مورد مواو مخدر اعمال میکردیم تا این همه جوون مملکت به باد نمیرفتند نه اینکه تو زندان هم بفرستیم تا زندونیهای سیاسی رو هم آلوده کنیم! اینه معنی انسانیت اسلامی ؟ اگه اینه که منم دیگه به حرفات اعتراضی ندارم ! تو حق داری ! ولی یادت باشه که وقتی پول های این مملکت رو میخوری و خیلی هم حلال میدونی ، یادت بنداز که خدا و امام زمانی هم وجود داره ! که همیشه سنگشونو به سینه میزنی ! تقصیر تو نیست مشکل از دموکراسی توده ای هستش که هر کی حرفشونو تکرار نکنه یا سر در برابرشون خم نکنه محکوم به نابودیه ! عین حکومت صدام ! منتها با منطق و فلسفه مخصوص خودتون !

التماس دعا از تو و همه اون دوستای عزیزت چون فقط نماز شماها با این پولهای حلال قبوله

محمد جواد نور العینی

-- محمد جواد ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

آن کسی که با عنوان بدون نام کامنت گذاشته لطفا توضیح بده کدام سایت برای نظر دادن مناسبه نکنه سایت حوزه علمیه قم ، نکته سنج هم بداند که از هر 100 بمبی که در عراق منفجر می شود 99 تای آن را حکومت ایران می ترکاند . دلیلش هم ساده است . چون تنها کشوری که در دنیا دارد تبلیغ میکند که نشان دهد آمریکا و یا بهتر بگوییم جامعه جهانی در عراق شکست خورده ایران است . پس طبیعی است که برای اثبات این موضوع هر کاری از دستش بر می آید بکند . کشتن زنان و کودکان و مردم بی دفاع و بعد گریه کردن برای آنها سناریویی است که توسط حکومت ایران به اجرا گذاشته شده است . و من متاسفم و شرمنده از این که در کشورم چنین حکومت دارم اما خوشحالم که با دادن چنین تاوانی توانستیم ماهیت اسلام را بشناسیم و بدانیم اسلام واقعی یعنی چه .

-- امین ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

همه اینها از بی فرهنگی ماست که بی سرپائی مثل مرتضوی میتواند هر غلطی بکند.

-- بدون نام ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

همه اینها از بی عرضگی ماست که بی ..ی مثل مرتضوی میتواند هر غلطی بکند.

-- بدون نام ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

من به عنوان یک مادر بامادردردمند احسان و.......همدردی می کنم امیدواروم همه بیماران روانی از جمله مرتضوی درمان شوند

-- مانیا ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

آقا جان حرف این آقای نکته سنج اینقدر ها هم نباید برای ما تازگی داشته باشه. تو مملکتی که ...کم از این حرفا شنیده ایم؟ در مورد قضیه عراق و کشته شدن هموطنان این آقای نکته سنج، باید به عرضشان برسد که اکثریت مردم عراق با ورود این به اصطلاح اشغال گرایان مشکلی ندارند. بلکه فقط چند گروه تندرو "شیعی" که همه می دانیم آبشخور آنها کجاست، از این مسئله ناراحت هستند. البته اگر به آنها هم چند تا چاه نفت داده می شد، الان در نظر اونها عراق، مدینه فاظله بود و امریکایی ها فرشتگان قرب الهی. اینها به نا کجا آبادشون فشار اومده که چرا یکی از اونور دنیا اومده داره نفت ها رو میبره و ما که همین کنار هستیم، حتی لبمون هم تر نمیشه.
مشکل این افراد (آقای نکته سنج و امثال ایشان) اینه که چشماشونو می بندن و دهانشونو وا میکنن. اگه اینها هم یه کم چشماشونو باز می کردن می دیدن که تمام این دعوا ها به خاطر 3 چیز هست : 1- نفت 2- شکم 3- زیر شکم
.... دوستان (چه ایرانی و چه انیرانی) یه کم قبل از صحبت کردن فکر کنید و از هیچ چیزی بدون داشتن اطلاعات کافی در موردش دفاع نکنید که این مسئله همان نقطه ضعفی هست سالهای سال ما روبا استفاده از آن استعمار کرده اند.
خوش باشید

-- امیر ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

دوستان بهتر نیست به جای توهین و فحاشی به هم !! نظرات همدیگه رو نقد کنند !! منظور از دموکراسی رو هم متوجه شدیم !!

-- اردشیر ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

از وضع رفتارتان با پناهندگان ايراني معلوم است كه چقدر ادعاي دمكراسي و حقوق بشرتان ميشود.
گند بزنم كل تمدن اروپايي و دروغ هاي بشردوستانه تان را....
تا ديپورت را حذف نكنيد يك آشغال هستيد...

-- من يك نفر ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

بعدشم آقای نکته سنج جیگرطلا
اینقدر سنگ مردم نزنین عراق رو به سینه نزن
اونا وکیل وصی نمی خوان

مثل اینکه یادت رفته همین عراقیا چقدر از زنها و دخترای خرمشهر و آبادان رو بردن که بردن...
مثل اینکه هشت سال دفاع مقدس و آزادگان و و شیمیائی ها و اینهمه صدمه و آزار واذیت و آوارگی و بدبختی رو از یادت بردی ! اینهمه تاوان نداره ؟ نکنه طبق عفو و عطوفت اسلامی اینها رو می بخشید به عراقیا ؟ پس چرا این عفو رو در مورد چهار تا دانشجوی دگراندیش که در برابر ظلم طاقت نمیارن اجرا نمیکنید ؟ ها ؟

بترسید از اون روزی که آتیش خشم مردم به ریشه عمرتون بگیره ! بترسید !

-- محمد جواد ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

ای غنچه خوابیده چو نرگس نگران خیز
کاشانه ما رفت به تاراج غمان خیز
از گرمی هنگامه آتش نفسان خیز
ازخواب گران خواب گران خواب گران خیز
از خوابگران خیز

-- بدون نام ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

آقا من نمي فهمم زجر و بد بختي كه ما داريم از دست خودمون و حكومتمون مي كشيم كه اونم مستقيمان برمي گرده به خودمون چه ربطي به اروپا و آمريكا و ليبرال دموكراسي و جهاني سازي و اين صحبتها داره مگه ما نامه ي فدايت شوم براي آمريكا فرستاديم ، نكته سنج جان به اين كار تو ميگن فرافكني . اصلان بزار اينطوري برات بگم دموكراسي آمريكا و اروپا بد ترين نوع حكومت ( من نمي خوام قضاوتي بكنم ) آيا اين دليل مي شه حكومت ايران همين رفتار آمريكايي ها (شكنجه) رو تكرار كنه ؟ تا حالا فكر كردي چرا هر شب نصف مزخرفات اخبار اينه كه فلان كار كه توي مملكت خودمون داره با شدت و حدت انجام مي شه مثلان در آمريكا هم مخفيانه انجام مي شه . نمونش شنود پيام هاي تلفني در آمريكا ، اخبار ايران چنان براي تضييع حقوق مدني مردم آمريكا مي ناليد كه انگار جمهوري اسلامي آزاد ترين كشور دنياست . خلاصه مي خوام برات بگم كه اين حكومت ها (ايران ، آمركا ، اسرائيل ، .... ) همشون در خدمت يك طبقه ي خاص هستند ، در خدمت سرمايه و رسانه هاشون در جهت تحميق مخاطب و از نظر مباني (دقط كن گفتم مباني)هيچ باجي به هم نمي دهند . اما يه فرق كوچيك دارن آمريكايي ها و اروپايي ها راه رو بهتر از اينعلماي اسلام بلد بودند ، اونا اومدند برا مردمشونآزادي و رفاه آوردند و اونا رو با خوشي مسخ كردند ولي حكومت ايران مردم رو با بدبختي و فقر و بيسوادي و ... كه به مراتب خطرناك تره . آقاي نكته سنج چرندياتي نظير هويت ملي و گذشته ي پر افتخار و ... رو بشاش توش ببين الان چكاره ايم ما يا دنياي مدرن رو مي خواهيم يا نه چرا با دست پس مي زني با پا پيش مي كشي اگه واقعا فرهنگ گذشته برات با ارزشه و نمي خواهي نابود بشه بايد با جهان تعامل داشته باشي . كجا تو تاريخ گذشته ي ما كه البته سراسر ديكتاتوري و زور به مردم هست ديدي كه كشور قدرتمندي داشتيم ولي با همه ي دنيا قهر بوديم . تهاجم فرهنگي قايم شدن در برابر غرب ، فيلترينگ و ... تنها نتيجه اش بي هويتي محز چرا كه هويت در تعامل شكل مي گيره نه در انزوا . من ازه همه ي دوستان جمع هم تقاضا مي كنم بجاي انتخاب الگو براي كشور ( اروپا و آمريكا و .... ) به فكر اصلاح اين فرهنگ داغون مملكت باشند كه تا اون درست نشه تا ما خصلت ها ي هزاران ساله مون رو اصلاح نكنيم ، تا فكر نكنيم ديگه زندگي كوچ نشيني تموم شد و بايد يكجا نشين شد ، تا وقتي نفهميم قهرماني در كار نيست خودمون بايد تلاش كنيم ، تا وقتي نخواهيم همه چيز رو آماده بگيريم و هزاران هزار مشكل فرهنگي ديگه رو حل نكنيم وضعيتمون بهتر از اين نمي شه ، حتي اگه دانشجو ها آزاد بشن حتي اگه مرتضوي ها و خميني ها و رضا خان ها و ..... بيان و برن حتي اگه آمريكا حمله كنه
از اينكه انقدر حرف زدم از همه معزرت مي خوام .

-- مهدي طبا ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

براي بهتر روشن شدن موضوع مراجعه به مقاله ي لموند بد نيست
http://ir.mondediplo.com/article1143.html

-- مهدي طبا ، Aug 21, 2007 در ساعت 08:51 PM

افرین به شاه

-- بدون نام ، Aug 22, 2007 در ساعت 08:51 PM

فکر نمی کنم این مطلب تایید شود ... ولی دوستی داشتم که خطاب به همه می گفت گه خوردی گه خوردی!!
حالا تقدیم به شما

-- خطاب به همه تون ، Aug 25, 2007 در ساعت 08:51 PM

تاسف!!!!!

-- حامد ، Aug 25, 2007 در ساعت 08:51 PM

خیلی سعی کردم چیزی ننویسم ولی نشد ، این آقای نکته سنج معلوم الحال و دوستان هم فکرش اینقدر مهم است که به خاطر اراجیفی که نوشته اینهمه جواب بگیرد ؟ من که فکر نمیکنم حرفهاش ارزش جواب دادن داشته باشد ، اما دوستان دیگر ،
پیشنهاد میکنم از رو شدن دست ملایان که سالها سایشون این مردم ایران را عقب مانده نگهداشته خوشحال باشیم بالاخرهی یه روزی دستشون برای دوستانشون هم باز میشه و این بساط آخوندیسم برای همیشه از ایران رخت برمیبنده
عزت زیاد

-- سعید ، Aug 27, 2007 در ساعت 08:51 PM

خب راستش انقدر نظر های مخالف راجع به این موضوع خوندم که موندم من چه چیز جدیدی به این مطلب می تونم اضافه کنم؟؟ فقط من هر روز ( به جرئت می تونم بگم هر روز ) به مادرهایی فکر می کنم که بعد ازینکه این ها رفتن بخوان فیلم شکنجه ی بچه هاشون و جوون هاشون رو ببینن.... واسه منی که هنوز مادر نیستم شکنجه آور و دردناکه که ببینم یه آدمی رو دارن شکنجه می کنن چه برسه به اینکه اون جوون .....
من لیست اعدام نوشتم ... توی این لیستم هم به هیچ کدوم اون پاچه خوارهایی که مجیز این بی همه چیز هارو میگن رحم نکردم. کدوم دیکتاتوری کدوم زورگویی توی تاریخ پیدا شده که مثل اینها باشه که با مردم خودشون هم ..... !!!! بیچاره پدر مادرهای امثال نکته سنج و ... که روزی میلیون ها بار ازشون به خیر و خوشی!!! یاد میشه!
امیدوارم یه روزی بیاد که خودمون به خودمون حکومت کنیم نه اعراب نه امریکا!

-- رها ، Sep 7, 2007 در ساعت 08:51 PM

ببینید دوستان عزیز اگر جنایت نباشد هیچ حکومتی پا برجا نمی ماند . اما وقتی جنایت در کنار دزدی - دروغ و بی عدالتی قرار میگیرد جگر آدمو کباب میکنه
جنایت برای پا برجایی حکومت لازمه اما اینکه گاز ایران برای یک پاکستانی ارزانتر باشد نسبت به خود ایرانیها واقعا درد اوره
یا اینکه توی کشوری که روی نفت شناوره فقط روزی سه لیتر بنزین برای مردمش در نظر گرفته شود اشک اوره .
مگر همین بنیان گذار انقلاب نبود که میگفت ( این دولت دزد است نفتی که میفروشد و روزی فلانقدر سهم مردم است باید بیاورد در خانه بدهد به دست صاحبش اما در عوض نفت را در خود ایران هم میفروشد . پول گاز و برق و تلفن و اب یعنی چه اینها مال مردم است باید مجانی باشد چرا پول میدهید ) خوب حالا چیشد این شعار ها و درغ ها چرا اگر ما سمند را از یک کشور عربی بطور کاملا قانونی وارد ایران کنیم بازهم 200000 تومان سود کردیم .من اسمشو میزارم دزدی اونم دزدی از خودمون حالا برین مثل خر رای بدین توی بدبختیتون نقش مستقیم داشته باشید .

-- فریاد ، Feb 9, 2008 در ساعت 08:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)