تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جبهه مشارکت: موضع آمریکا درباره سپاه زنگ خطر است

جبهه مشارکت به خبرهای منتشر شده درباره قرار گرفتن احتمالی نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده واکنش نشان داد و آن را در راستای "بحرانی کردن" اوضاع منطقه ارزیابی کرد.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی از تحرک کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا، برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی خبر داد. واشنگتن سپاه پاسداران ایران را متهم می‌کند که در اوضاع عراق دخالت دارد.

روزنامه نیویورک تایمز هدف از این طرح کاندولیزا رایس را از یک سو آرام کردن جناح دیک چنی که خواهان حمله نظامی به ایران است، عنوان کرده است و از سوی دیگر ترغیب متحدان اروپایی واشنگتن برای شتاب در تصویب قطعنامه سوم شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران .

به گزارش نوروز اعضای دفتر سیاسی با اعلام اینکه "سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی از نهادهای اجماعی کشور و از ارکان قانون اساسی ایران و در کنار ارتش حافظ امنیت و تمامیت ارضی کشور است"، این حرکت را "اقدام بی‌سابقه جنگ‌طلبان آمریکایی" دانسته اند که برای نخستین بار "بخشی از نیروهای نظامی یک کشور مستقل را به عنوان یک سازمان تروریستی" اعلام ‌می‌کند.

جبهه مشارکت با اشاره به خبرهای منتشر شده در این باره، قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی واشنگتن را "زنگ خطری" قلمداد کرده " که "نشانه اراده (آمریکایی‌ها) برای بحرانی‌تر کردن هر چه بیشتر اوضاع منطقه و تلاش برای سوق دادن اختلافات فی‌مابین دو کشور به ورطه‌های عمیق‌تر و دشوارتر کردن حل منازعه از طرق مسالمت‌آمیز است".

اعضای دفتر سیاسی با محکوم کردن این اقدام و ابراز امیدواری بر اینکه "صلح‌طلبان درون کنگره آمریکا" مانع از تحقق این امر شوند اعلام داشتند رویکرد پاره‌ای محافل آمریکا در دنبال کردن این نوع مسائل، "مشکل آمریکا را در منطقه بیشتر خواهد کرد و حل بحران را از مسیر عقلانی خویش دورتر و دورتر می‌نماید"..

این حزب عمده اصلاح‌طلب بار دیگر اعلام کرد که ایران در "شرایط ویژه "قرار دارد و از مسئولان خواست با تدبیر خود از "تشدید بحران" در سیاست خارجی ایران جلوگیری کرده تا "منافع ملی در معرض مخاطرات جدی" قرار نگیرد.

"سپاه پاسداران در لیست انتظار واشنگتن"

موضع‌گیری ‌کمیسیون ‌اروپا درباره ‌سپاه‌ پاسداران

نظرهای خوانندگان

تصویری که در متن خبر فوق درج شده، تصویری از یگانهای ارتش جمهوری اسلامی است نه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

-- بدون نام ، Aug 20, 2007 در ساعت 08:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)