تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گروگانگیری در سیستان و بلوچستان

رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی خبرهای منتشر شده درباره گروگانگیری چندین نفر در استان سیستان و بلوچستان را تایید کرد

خبرگزاری ایسنا پیشتر گزارش داده بود افراد مسلح امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و با شلیک گلوله‌های متعدد پس از مصدوم کردن تعدادی از سرنشینان خودروهای عبوری در جاده و تخریب خودروها، حدود 30 تن از مسافران را به گروگان گرفتند که گفته می‌شود رییس آموزش و پرورش یکی از توابع چابهار نیز از جمله گروگان‌ها است.

با این حال سرهنگ مهدی احمدی شمار گروگان‌ها در محور چابهار- ایرانشهر را 12 اعلام کرد که به گفته او همگی به پاکستان انتقال یافته‌اند.


محل گروگانگیری. ایسنا

رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی در این باره گفت: "ساعت 5 بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم مردادماه سال جاری، اشرار مسلح وابسته به گروهک‌های تروریستی در محور چابهار ــ ایرانشهر پس از ایجاد راهبندان و شلیک چندین گلوله، هشت دستگاه خودروی عبوری را به آتش کشاندند".

سرهنگ احمدی افزود: "در پی این اقدام، اشرار مسلح که در کمین این جاده بودند، رانندگان این تعداد خودرو را به همراه 4 تن دیگر به گروگان گرفتند".

به گفته این مقام نیروی انتظامی بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، آدم‌ربایان موفق شده‌اند به همراه 12 گروگان خود از ایران خارج و به سمت پاکستان متواری شوند.

رییس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیروی انتظامی یادآور شد این اقدام آدم‌ربایان در پی درگیری نیروهای عملیاتی با افراد مسلح منطقه صورت گرفته است. سرهنگ احمدی اظهار داشت در درگیری‌های دیشب دو نفر از افراد مسلح در این منطقه کشته شدند.

نظرهای خوانندگان

معنی امنیت اجتماعی رو هم فهمیدیم!
http://www.freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Aug 19, 2007 در ساعت 12:59 PM

جنگ طالبان سنی (القاعده) و طالبان شیعه (ولایت مطلقه) هدیه ی جدید اسلام ناب محمدی به مردم ایران و افغانستانه.

-- مصطفی ، Aug 19, 2007 در ساعت 12:59 PM

جزييات تازه اي از اين خبر را درwww.rahyaran.blogfa.com
بخوانيد

-- hamidreza ، Aug 19, 2007 در ساعت 12:59 PM

همونطور که امام جمعه‌ مشهد گفته بود اینا همش نتیجه‌ی بدحجابیه.

-- amin ، Aug 19, 2007 در ساعت 12:59 PM

من مدتیست که در حوالی چابهار ماموریت کاری دارم. مردم اینجا علنا به مامورین حکومتی ونیروهای انتظامی وسپاه به خاطر بی عرضگی انها فحش می دهند. تصورش را کنید مکانی که انها حمله کرده وگروگانگیری کرده اند 1 ساعت با مرز فاصله داردو واز طرفی الان مدتیست که حکومت تبلیغات گسترده ای در این نواحی انجام می دهد مبنی بر اینکه امنیت کامل این منطقه را تامین کرده و یکی از فرماندهان اینجا اخیرا گفته بود که ما بر اشرار اشراف اطلاعاتی کامل داریم!!! واز طرفی در اینجا چند قرارگاه وچندین هزارنیروی بسیج وسپاه ونیروهای انتظامی مستقر کرده اند به علاوه به قول خودشان نظارت کامل اطلاعاتی هم داشته اند!!!
واقعا که خیلی مضحک است و مایه خجالت و ابروریزی جمهوری اسلامی هست که با این همه امکانات وتجهیزات نمی تواند امنیت شهروندان خود را تامین کند . وانها به راحتی تا فرسنگها این سوی مرز می ایند وچندین نفتکش وتریلر وخودروسواری را اتش می زنند(ان هم در یک جاده اصلی) وبیش از 30 نفر را با خود به ان سوی مرز می برند.
در چنین شرایطی که نمونه این حادثه بارها تکرار شده است وجمهوری اسلامی با این همه امکانات ونیرو وحضور گسترده وزارت اطلاعات به طرز مسخره ای هیچ کاری نمی تواند بکند وحدود 40نفر اشرار به ریش انها می خندند. سوال مردم اینحا اینست که در چنینی شرایطی که با این همه امکانات توان مقابله با این گروه کوچک را ندارند چگونه می خواهد با ارتش آمریکا مقابله کند؟
مثلا فرض کنید در چنین شرایطی آیا برای کماندوهای امریکایی کار سختی خواهد بود که به حوالی تهران نفوذ کنند وعده ای را بربایند یا هرکار دیگری بکنند؟
ضمنا این را هم اضافه کنم که بسیاری از حوادث مشابه وراهزنی ها و..در این منطقه اتفاق می افتد که در هیچ کجا خبری از ان منتشر نمی گردد.

-- سعید.یک هموطن ، Aug 19, 2007 در ساعت 12:59 PM

هنگ مرزی در خواب ناز بسر میبرده است آقای سرهنگ احمدی . شما که با اشرار درگیر شده بودید چرا امنیت نامحسوس در منطقه بکار نبردید که این اتفاق نیفتد در مسئله تاسوکی شب را بهانه کردید در ایرانشهر ساعت 5 صبح خورشید وسط آسمان است چرا هلیکوپتر های شما اشرار را تعقیب نکردند و چرا دولت پاکستان در خصوص مبارزه با اشرار با شما هماهنگ نیست . آقای احمدی دستان ناپاکی در این مسئله ها توی کار است در بین خودتان و مسئولین منطقه دنبالشان بگردید نه در فراسوی مرزها

-- بیان ، Aug 20, 2007 در ساعت 12:59 PM

درگیری وکشتار مردم بیگناه در این استان به صورت یک واقعه عادی در آمده که مسولین رده بالای حکومتی به خود زحمت حتی یک همدردی کوچک با مردم بدبخت این ناحیه را نمیدهند اینست معنای نوعدوستی وانساندوستی در اسلام ولایت فقیه

-- سمیرا ، Aug 21, 2007 در ساعت 12:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)