تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هواپیماربایان بدون مقاومت تسلیم شدند

مقامات ترکیه اعلام کردند دو فردی که یک هواپیمای ترکیه را ربوده بودند، در فرودگاهی در جنوب این کشور خود را تسلیم کرده‌اند.

به گزارش فرانس پرس، خیرالدین بالچی اوغلو، معاون فرماندار آنتالیا در این باره گفت تروریست‌ها هم‌‌اکنون در اختیار مسئولان هستند و هواپیماربایی پایان یافت.


هواپیمای اطلس جت در فرودگاه آنتالیا. آسوشیتدپرس.

به گفته عثمان گونس، وزیر کشور ترکیه، یکی از هواپیماربایان شهروند این کشور است و محمد رضت اوزلو نام دارد و فرد دیگر دارای پاسپورت سوری است و گمان می‌رود اصلیت فلسطینی داشته باشد.

وزیر کشور ترکیه به گزارشگران گفت: "ما آنها را به تسلیم شدن ترغیب کردیم. هم‌اکنون پلیس از آنها بازجویی می‌کند".

در همین حال سی ان ان ترک صحنه‌هایی را پخش کرد که در آن دو نفر از این هواپیما پیاده شدند و پیش از آنکه در خودرویی سفیدرنگ سوار شوند، به آنها دستبند زده شد".

یکی از خدمه هواپیمای ربوده شده به شبکه ان تی وی گفت: "هواپیماربایان از کرده خویش متاسف بودند و می‌‌خواستند به ایران برگردند".

به گفته تونچای دوگانر، مدیر شرکت هواپیمایی اطلس جت، این هواپیماربایان که مدعی بودند با خود بمب دارند، اندکی پس از پرواز هواپیما از فرودگاه شمال قبرس، درساعت 7:15 صبح به وقت محلی، کنترل هواپیما را به دست گرفتند. این هواپیما با 136 مسافر و شش خدمه از بخش ترک‌نشین قبرس عازم استانبول بود.

به گفته مسافران هواپیماربایان می‌خواستند هواپیما را به ایران یا سوریه ببرند اما خلبان‌ها به آنها گفتند که برای سوخت‌گیری باید در آنتالیا فرود آیند.

برپایه این گزارش، مقامات آنتالیا، پس از فرود هواپیما با این دو فرد به توافق رسیدند که زنان و کودکان را از در جلو آزاد کنند. گفته می‌شود هنگامی که این افراد در حال آزاد کردن مسافران زن و کودک از در جلویی بوده‌اند، دیگر مسافران در عقب را باز کرده و فرار کرده‌اند. همچنین این گزارش حاکی از آن است که خلبان‌ها نیز از پنجره فرار کرده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها تنها دو خدمه و چهار پنج مسافر در هواپیما باقی مانده بودند که پس از مذاکره هواپیماربایان نیز از هواپیما پیاده می‌شوند.

در گزارش سی ان ان ترک آمده است هواپیماربایان پس از اینکه بیشتر مسافران و خدمه فرار کرده بودند خواستار خلبان جدید می‌شوند تا هواپیما را به ایران یا سوریه یا یک کشور خاورمیانه‌ای ببرد.

این گزارش ‌می‌افزاید مقامات امنیتی ترکیه از پذیرفتن این درخواست خودداری می‌کنند و هواپیماربایان چند سرنشین باقیمانده را نیز آزاد کرده و خود را بدون مقاومت تسلیم می‌کنند.

تهران خبر مربوط به هواپیماربایی درترکیه را "ساختگی" دانست

نظرهای خوانندگان

شما مگر متوجه نیستید که این بازی بوسیله
غارتگران و جنایتکاران بشریت و بزرگترین تروریست تاریخ بشریت ترتیب داده شده که جو را بیشتر برای ایران منفی سازد. این کارها دیگر
کاربرد خود را از دست داده و امروز دنیا در مقابل صیهونیسم/امپریالیسم و حمایت کنندگانش نظیر شما محکم می ایستد و تا نابودی کامل آنها از پای نخواهد ایستاد. نابودتان باد.

-- مبارزه بر علیه دشمن بشریت ، Aug 18, 2007 در ساعت 09:59 PM

jeddan ke... :))

-- بدون نام ، Aug 18, 2007 در ساعت 09:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)