تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۳مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۲۳ مرداد ۱۳۸۶
۱۴ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

کابل، افغانستان: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، پیش از ظهر امروز برای دیداری یک روزه از افغانستان وارد کابل شد و مورد استقبال حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، قرار گرفت. حامد کرزای در محل کاخ ریاست جمهوری افغانستان از احمدی‌نژاد استقبال کرد. پس از مراسم استقبال رسمی، مذاکرات خصوصی دو رییس جمهور آغاز شد. قرار است پس از پایان مذاكرات و امضای اسناد، احمدی‌نژاد و کرزای در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کنند.

بغداد، عراق: ارتش آمريكا در عراق امروز در بيانيه‌ای اعلام کرد يكی از فرماندهان جیش‌المهدی، وابسته به مقتدا صدر، را در شهر كوفه بازداشت کرده است. این بیانیه فرد بازداشت شده را «يک تأمين كننده‌ی كليدی افراط‌گرايان عراقی مرتبط با ايران» خوانده است. نام اين فرمانده در بیانیه‌ی ارتش آمریکا ذکر نشده است اما شيخ احمد شيبانی، معاون صدر، فرد بازداشت شده را شيخ فؤاد الطرفی، مدير مؤسسه‌ی خيريه‌ی الامين، معرفی کرد.

تهران، ایران: محمد سالارکیا گفت: «دادستان تهران از دادگاه كيفری استان، صدور حكم اعدام ۱۷ نفر از اراذل و اوباش نامی تهران را درخواست كرده است». معاون دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: «‌پرونده‌های اراذل و اوباش در دادگاه‌های كيفری مورد بررسی قرار مي‌گيرند و لذا صدور كيفر خواست از سوی دادسرا انجام نمی‌شود». چندی پیش فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ از صدور كيفر خواست اعدام برای تعدادی از «اراذل و اوباش» خبر داده بود.

آنکارا، ترکیه: عبدالله گل، معاون نخست وزير و وزير خارجه‌ی تركيه، امروز به صورت رسمی نامزدی خود را برای رياست جمهوری تركيه اعلام كرد. عبدالله گل بعد از ديدار با رهبر حزب حركت ملی به خبرنگاران اعلام کرد كه نامزد رسمی حزب عدالت و توسعه برای تصدی مقام رياست جمهوری تركيه است.

وین،‌ اتریش: سازمان كشورهای صادر كننده‌ی نفت، اوپک، امروز اعلام کرد بهای سبد نفت خام اين سازمان، شامل یازده ‬نوع نفت كشورهای عضو، با ۷۵‬ سنت افزايش نسبت به روز گذشته به ۶۸ ‬دلار و ۲۵ ‬سنت در هر بشكه رسيد. در بازار بورس نيويورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينتر مدييت برای تحويل در ماه سپتامبر به بهای ۷۱ ‬دلار و ‪ ۶۲ ‬سنت خرید و فروش شد. در بورس لندن نيز بهای نفت خام برنت دريای شمال برای تحويل در ماه سپتامبر به ۷۰ ‬دلار و ۸۱ ‬سنت رسيد.

تهران، ایران: پرویز داودی، معاون اول رییس جمهوری، امروز در مراسم معارفه‌ی سرپرست وزارت صنایع و معادن گفت: «براساس جدیدترین آماری که به تایید بانک مرکزی، وزارت صنایع و معادن و نهاد ریاست جمهوری رسیده، رشد بخش صنعت کشور در سال ۸۵ معادل ۸ درصد بوده است». داودی گزارش «برخی منابع» را که پیش از این «رشد ۴ درصدی» را اعلام کرده بودند غیرواقعی دانست.

تهران، ایران: جلسه‌ی بازپرسی مدير مسئول روزنامه‌ی هم‌ميهن تجديد شد. به گزارش ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی، وكيل مدافع غلامحسين كرباسچی، از تجديد جلسه‌ی بازپرسی این روزنامه خبر داد و اظهار اميدواری كرد پس از برگزاری جلسه‌ی بعدی، روزنامه‌ی هم‌میهن رفع توقيف شود. به گفته‌ی علیزاده‌ی طباطبایی، صبح امروز قرار بود جلسه‌ی بازپرسی این روزنامه برگزار شود كه بدون دليل تجديد شد. وی همچنین گفت تاكنون ۱۰ مورد از موارد اتهامی به غلامحسين كرباسچی تفهيم شده است.

تهران، ایران: محمدجواد لاریجانی، رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، خبر داد کلنگ احداث رصدخانه‌ی ملی در هفته‌ی دولت زده خواهد شد و طی دو سال به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش مهر، لاریجانی همچنین در باره‌ی مکان این رصدخانه گفت: «جایابی این رصدخانه پروژه‌ی بسیار عظیمی بود که یک سال و نیم به طول انجامید و در نهایت مکانی در منتهی الیه مرز استان اصفهان و قم، به عنوان مکان رصدخانه‌ی ملی درنظر گرفته شد». به گفته‌ی لاریجانی، تلسکوپ این رصدخانه با عقد قراداد با شرکتی خارجی تهیه خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)