تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

حسینی: دولت عقل‌‌مدار و منطقی حق مردم آمریکا است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به اظهارات رییس‌جمهوری آمریکا درباره نقش "غیرسازنده" ایران در عراق و نیز هشدار وی نسبت به نزدیک شدن نوری المالکی به تهران، سیاست خارجی آمریکا را "بحران‌زا" دانست و اظهار داشت واشنگتن برای ترمیم وجهه خود نیازمند دولتمردانی عاقل است.

محمد علی حسینی با اشاره به سه دور مذاکره تهران- واشنگتن بر سر امنیت عراق اظهار داشت: "حمایت از فرآیند شکل‌گیری دولت و نهادهای دولتی و حمایت همه جانبه از دولت منتخب نوری المالکی از یک سو و تاکید مقامات عراقی بر نقش سازنده ایران دلیلی بر سیاست‌های درست جمهوری اسلامی ایران در عراق است".

ایران و عراق تاکنون دوبار در سطح سفیر و یک بار در سطح کارشناسی درباره مسائل امنیتی عراق با یکدیگر در بغداد گفتگو داشته‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: "سیاست خارجی بحران زا و تشنج آفرین آمریکا که ایجاد اختلاف و دشمنی میان دولت‌ها و ملت‌های منطقه را سرلوحه اقدامات خود قرار داده، موجب شده است هزینه‌های کلانی بر مردم آن کشور تحمیل شود و حیثیت و اعتبار آمریکا در پایین‌ترین سطح جهانی خود قرار گیرد".

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سیاست مقامات آمریکا را در قبال ملت ایران، "خصمانه و فریبنده" خواند و تلاش دولت آمریکا را برای تفکیک میان دولت و ملت در ایران، اقدامی ناشی از" درماندگی" مسئولان آن کشور در مقابل اتحاد کم نظیر میان دولت و ملت در ایران دانست.

محمد علی حسینی وجود یک دولت عقل مدار و منطقی را حق مردم آمریکا دانست و گفت: "آمریکا برای بازگشت وجهه از دست رفته خود نیازمند دولتمردانی عاقل است".

رییس‌جمهوری آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری ایران را متهم کرد به عراق اسلحه ارسال می‌کند و اظهار داشت در صورت ادامه این رویه، تهران باید منتظر عواقب کار خود باشد.

جورج بوش همچنین با اشاره به سفر دو روزه نوری‌ المالکی به ایران نسبت به نزدیک شدن وی به ایران هشدار داد.

رییس‌جمهوری آمریکا درباره سفر المالکی به تهران گفت: "اگر این نشانه آن است که ایران نقش سازنده‌ای دارد، من باید به طور خصوصی با دوست خود، نخست وزیر، صحبت کنم. چراکه من معتقد نیستم ایرانی‌ها نقش سازنده‌ای دارند".

جورج بوش افزود: "من گمان نمی‌کنم که او نیز حرف دلش را به ایرانی‌ها گفته باشد".

بوش: المالکی حرف دلش را به‌ ایرانی‌ها نزد

انتقاد رفسنجانی ‌از عدم پیشرفت درمذاکره ‌با آمریکا

نظرهای خوانندگان

پیچیدگی های قومی و مذهبی منطقه
کیفیت پایین دیپلماسی آمریکا
باعث نگرانی همه ماست

-- Rahim ، Aug 11, 2007 در ساعت 08:01 PM

بهتر بود می گفت : دولت عقل‌‌مدارومنطقی حق مردم ایران است!

-- علیزاده ، Aug 11, 2007 در ساعت 08:01 PM

ما چطور؟! لابد حق ما فقط آقاي احمدي نژاد است كه البته خيلي خيلي عاقل و منطقي تشريف دارند!

-- ميرزايي ، Aug 12, 2007 در ساعت 08:01 PM

جناب حسینی! چیزی در مورد فرافکنی شنیده اید؟ دوره ی شعار سازی و عوام فریبی گذشته. سرتون رو از زیر برف بیرون بیارید و یک لحظه چهره ی پر از نفرت مردم این مملکت رو نگاه کنید.

-- پدرام ، Aug 12, 2007 در ساعت 08:01 PM

وقتی رئیس جمهور فعلی دستش به خون ۶۰۰ هزار عراقی آغشته است و کاندیدای ریاست جمهوری راه حل صلحش، حمله به مکه و مدینه است، معلوم نیست چه بر سر مردم آمریکا، و بدتر از آن مردم خاورمیانه می‌آید. خدا به خیر کند!

-- حمید ، Aug 12, 2007 در ساعت 08:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)