تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستگیری در روز جهانی همبستگی با اسانلو و صالحی

امروز همزمان با روز همبستگی با منصور اسانلو رییس هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، و محمود صالحی سخنگوی کمیته سازمان‌دهی تشکل‌‌های کارگری چندتن در تهران دستگیر شدند.

روز 9 اوت برابر با 18 مرداد ماه از سوی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) روز جهانی همبستگی با منصور اسانلو و محمود صالحی اعلام شده است.

image0004.jpg

در همین حال از تهران گزارش می‌رسد روز گذشته سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، که ریاست آن با منصور اسانلو است، از مردم دعوت کرد که در این روز، از ساعت 10 صبح تا 7 شب، برای اعلام همبستگی به دیدار خانواده این سندیکالیست زندانی بروند. گزارش‌های بعدی حکایت از آن دارد که از همان آغاز صبح نیروهای امنیتی متشکل از نیروهای رسمی و لباس شخصی منزل اسانلو را به محاصره درآوردند و شش تن از اعضای سندیکای شرکت واحد را که دعوت کنندگان به این دیدار بودند دستگیر کردند. اسامی دستگیر شدگان عبارت است از: ابراهیم مددی، داود رضوی، غلامرضا غلامحسینی، همایون جابری، ابراهیم گوهری، و یعقوب سلیمی.

برپایه این گزارش، برخی شاهدان می‌گویند که تعداد افراد بازداشت شده بیش ‌از این است و فضای امنیتی در اطراف منزل اسانلو حاکم است. نیروهای انتظامی و شبه نظامی نیز همچنان افراد را از رفتن به سوی منزل اسانلو برحذر می‌دارند و به آنها هشدار می‌دهند که در صورت چنین اقدامی دستگیر خواهند شد.

به گزارش زمانه، این در حالی است که با آغاز دستگیری‌ها، اعضای سندیکا برای اعلام لغو و امکان‌ناپذیر بودن اجرای برنامه اقدام به اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

image00004.jpg

شایان یادآوری است که شب گذشته، خبرگزاری مهر به نقل از "منابع آگاه" اعلام کرده بود " تجمع روز پنج شنبه در مقابل منزل اسانلو فاقد مجوز است". با این حال یکی از فعالان سندیکایی پخش چنین خبری را یک روز قبل از مراسم نوعی "زمینه سازی برای برخورد" دانست و گفت که مسئله مجوز اصلاً مطرح نیست چون قرار به "تجمع" آن هم در مقابل منزل نبوده است، بلکه سندیکا مردم را به دیدار با خانواده اسانلو در منزل آنها دعوت کرده بود.

در نقاط دیگر دنیا اتحادیه‌های کارگری دیگری نیز به جز دو سندیکای یاد شده، همچون ث. ژ. ت بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه، و نیز سازمان‌های مدافع حقوق مدنی، مانند سازمان عفو بین‌الملل، به این کارزار اعتراضی پیوسته‌اند و کارگران و دیگر مردم را دعوت کرده‌اند تا در سراسر دنیا در این روز در مقابل نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران دست به تظاهرات بزنند و اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌هایی که ایران برای فعالان کارگری مستقل پدید می‌آورد اعلام دارند.

به گزارش زمانه در برخی از شهرهای آمریکای شمالی مانند شیکاگو و میلواکی هم که نمایندگی سیاسی ایران وجود ندارد گروهی از فعالان کارگری و مدنی مراسمی به قصد پیوستن به این کارزار همبستگی برگزار می‌کنند.

هم‌اکنون از شهرهای مختلف دنیا در آسیا، اروپا و آفریقا خبر می‌رسد که تظاهرات در مقابل نمایندگی‌های ایران در حال برگزاری است که اخبار تکمیلی آن را نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

نظرهای خوانندگان

ماليدي روزي سه دست صبح و شب و عصر

-- بدون نام ، Aug 9, 2007 در ساعت 11:50 PM

اینجا ایران است!http://freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Aug 10, 2007 در ساعت 11:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)