تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۸ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۱۸ مرداد ۱۳۸۶
۹ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد، رييس جمهوری ايران، صبح امروز در ديدار با نوری المالكی، نخست وزير عراق، گفت: «ايران و عراق مسئوليت‌های سنگينی برای برپايی صلح و امنيت در منطقه دارند». احمدی‌نژاد شرايط امروز منطقه، از جمله عراق، را بسيار حساس خواند و گفت: «تهران آينده‌ی منطقه را در گرو پيروزی عراقی‌ها می‌داند». به گزارش ایرنا،‌ نخست وزير عراق نيز در اين ديدار با قدردانی از مواضع مثبت و سازنده‌ی جمهوری اسلامی ايران گفت: «در مذاكرات با آقای دكتر داودی عوامل و دلايلی كه اجرای برخی طرح‌های مشترک را با مشكل مواجه كرده است بررسی كرديم».

سنندج، ایران: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: «با توجه به ارزیابی نیروی انتظامی و اظهار رضایت مردم، طرح امنیت اجتماعی همچنان با قدرت ادامه می‌یابد». به گزارش مهر، احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه‌ی دیدار با نیروهای انتظامی استان کردستان گفت: «تمامی اراذل و اوباش اعدام شده دارای سابقه‌ی قتل، تجاوز به نوامیس مردم و توزیع کننده‌ی مواد مخدر در سطح جامعه بوده‌اند و اخباری مبنی بر سیاسی بودن آنها شایعاتی بیش نیست».

اسلام‌آباد، پاکستان: معاون وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام كرد پرويز مشرف قصد دارد امروز در نشستی با مشاوران و سران حزب حاکم اعلام وضعیت فوق‌العاده در کشور را بررسی کند. طارق عظیم‌خان دلایل این تصمیم را «افزايش خشونت شبه نظاميان در مناطق قبيله‌ای در مرز افغانستان» و «اظهارات اخير آمريكايی‌ها در باره‌ی امكان اقدام نظامی عليه القاعده در پاكستان» ذکر کرد.

کابل، افغانستان: صبح امروز نشست صلح مشترک افغانستان و پاکستان، «جرگه امن»، در کابل آغاز به کار کرد. در این نشست سه روزه، که به بررسی راه‌های مقابله با طالبان خواهد پرداخت، مقامات دولتی دو کشور و همچنین ریش‌سفیدان قبایل شرکت دارند. پرویز مشرف، رییس جمهوری پاکستان، از شرکت در این گردهمایی خودداری کرد و نخست وزیر را به جای خود فرستاد.

واشنگتن، آمریکا: شان مک‌کورمک، سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا، شب گذشته گفت: «گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران در باره‌ی توقف خشونت‌ها در عراق در حال شکست است». مک‌کورمک افزود: «دو دور گفت‌وگو بین رایان کروکر و همتای ایرانی‌اش در بغداد و همچنین مذاکرات امنیتی کارشناسان، نتایجی مثبت نداشته است».

غزنی، افغانستان: صبح امروز يک مقام سفارت كره جنوبی در افغانستان اعلام کرد سئول از سازمان‌های امدادی کره‌ای خواسته است به خاطر مسایل امنيتی حداکثر تا پایان ماه جاری افغانستان را ترک كنند.

آنكارا، ترکیه: حزب عدالت و توسعه كوكسال توپتان را برای نامزدی ریاست پارلمان ترکیه معرفی کرد. توپتان رييس كميسيون عدالت پارلمان است و پيش‌بينی می‌شود این شخصیت میانه‌رو براحتی به رياست پارلمان برگزیده شود.

واشنگتن، آمریکا: روز گذشته وزارت كار آمريكا اعلام كرد بيش از هزار پيمانكار غيرنظامی تاکنون در جنگ عراق جان باخته‌اند.

مایم‌بونگ، فیلیپین: ارتش فیلیپین اعلام کرد شورشیان اسلام‌گرا در جنوب این کشور، شب گذشته ۹ تن از سربازان دولتی را از پای درآورده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)