تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بیانیه عفو بین‌الملل در حمایت از اسانلو و صالحی

سازمان عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای خطاب به دولت ایران خواستار آزادی منصور اسانلو رییس هیات مدیره سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، و محمود صالحی، سخنگوی کمیته سازمان‌دهی تشکل‌‌های کارگری، شده است.

این سازمان همچنین خواهان لغو "تبعیض‌های قانونی" علیه اتحادیه‌های مستقل کارگری در ایران شده است.

mansoor-osanloo01-thumb-thumb.jpg

عفو بین‌الملل که در حمایت از همبستگی فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل و فدراسیون بین‌المللی كارگران حمل و نقل این بیانیه را صادر کرده همچنین خواستار رفع همه اتهاماتی شده که به‌دلیل فعالیت برای داشتن اتحادیه‌های کارگری مستقل به این دو تن وارد شده است.

عفو بین‌الملل در بیانیه خود آورده است تضمین آزادی اسانلو و صالحی، کمکی است برای این که حرکت اتحادیه‌ای مستقل بتواند سد "گزینش" و تبعیض‌های حکومتی را پشت سر بگذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است در سال 2003 سازمان بين‌المللی كار (ILO) قانون گزينش استخدام و اشتغال در ايران را خلاف ماده 111 معاهده اين سازمان اعلام كرد، و بنابر همين قانون تبعيض آميز (گزينش) است كه حكومت ايران اتحاديه‌های كارگری را به "شوراهاي اسلامی كار" محدود كرده است.

عفو بین‌الملل در این بیانیه یادآور شده است که چگونه شوراهای اسلامی کار مطابق با قوانین داخلی ایران، تنها می‌توانند از اعضایی تشکیل شوند که به اسلام پایبند باشند و به "ولایت فقیه" التزام داشته باشند.

salehi003-thumb.jpg

عفو بین‌الملل با تبعیض‌آمیز خواندن این مقررات اسانلو و صالحی را از در زمره آن گروه از فعالان کارگری دانسته که می‌خواهند اتحادیه‌های کارگری به دور از چنین مقررات "تبعیض‌آمیزی" باشند.

فردا، 18 مرداد مطابق با 9 اوت، از سوی فدراسیون بین‌الملل کارگران حمل و نقل، و کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه کارگری روز همبستگی با منصور اسانلو، و محمود صالحی اعلام شده است و قرار است کارگران وابسته به این دو نهاد کارگری در با تجمع و تظاهرات در مقابل نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان به دستگیری این فعالان کارگری اعتراض کنند و با دادن نامه‌هایی به این نمایندگی‌ها خواستار آزادی‌شان شوند.

روز همبستگی جهانی با اسانلو و صالحی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)