تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی


بغداد،عراق: ازسرنوشت یك خبرنگار عراقی كه برای خبرگزاری آسوشیتدپرس كار می‌كرد خبری در دسترس نیست. خانواده و شاهدان معتقدند وی از سوی افراد مسلح ربوده شده است.به گفته خانواده این خبرنگار «طلال محمد» كه عكس و خبر را برای خبرگزاری آسوشیتدپرس آماده می‌كرد هنگامی كه روز ۲۸ جولای از بغداد به بعقوبه می‌رفت، ناپدید شد.

اسلام آباد،پاکستان:ارتش پاكستان اعلام كرد ۱۲شبه نظامی طی حمله‌ هوایی بالگردهای نظامی این کشور در منطقه قبیله‌نشین شمال غرب پاكستان و نزدیك مرز افغانستان كشته شدند. ژنرال " وحید ارشد "سخنگوی ارتش پاكستان اعلام كرد ، بنابر اطلاعات رسیده تا این لحظه، در میان ۱۲ شبه نظامی كشته شده ۶ تا ۸ عرب، چند تاجیك و چند چچنی وجود دارد و طی این حمله ده ها شبه نظامی دیگر نیز مجروح شدند.

بغداد،عراق: فرمانده نیروهای آمریكایی در عراق معتقد است ۱۹۰ هزار سلاح مفقود شده به پلیس و سربازان عراقی تحویل داده شده است. دیوید پترائوس تاکید کرده است:‌ «ما معتقدیم این تسلیحات قطعا به واحد‌های عراقی داده شده است.» وی در عین حال افزوده با این حال ارتش آمریكا هیچ سابقه‌ای از اینكه این تسلیحات به كجا رفته‌اند در دست ندارد. این تسلیحات بین ژوئن ۲۰۰۴و سپتامبر ۲۰۰۵مفقود شد و این در حالی بود كه ارتش آمریكا برای بازسازی نیروهای غیرمنسجم عراقی تلاش زیادی می‌كرد.

سئول،کره جنوبی: كره شمالی و كره جنوبی اعلام كردند كه رهبران این دو كشور در ماه جاری دومین نشست میان یكدیگر را برگزار خواهند كرد. این در حالی است كه اولین نشست میان رهبران دو كره در سال ۲۰۰۰منجر به ایجاد یك سازش غیر منتظره‌ میان این دو كشور شد.بائك جونگ چون، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری كره جنوبی گفت: كیم جونگ ایل رهبر كره شمالی و رو مو هیون رییس جمهور كره جنوبی، از ۲۸-۳۰اوت (۶-۸شهریور) در پیونگ یانگ با یكدیگر دیدار خواهند كرد.

اسلام آباد،پاکستان:منابع خبری محلی پاكستان از بازداشت ‪ ۱۴‬جنگجوی خارجی در منطقه "ژوب" در ایالت بلوچستان خبر دادند.بر اساس اعلام این منابع، این تعداد جنگجوی مسلح به مواد منفجره شنبه شب توسط نیروهای نظامی پاكستان شناسایی و بازداشت شدند.این منابع خبری افزودند: پنج تاجیك، پنج ازبك، یك افغان و سه پاكستانی مجموع افراد بازداشت شده را تشكیل می‌دهند.

مسکو،روسیه: یك دیپلمات اروپایی اعلام کرد: مسكو به تهران هشدار داده است سوخت هسته‌یی را به بوشهر ارسال نمی كند مگر اینكه تهران در مورد فعالیت های هسته‌یی گذشته‌اش شفاف سازی كند.این در حالی است که یك مقام آمریكاییهم گفته است كه روسیه به دیگر تعهداتی كه به ایران اجازه می دهد راكتور هسته‌یی بوشهر را فعال كند عمل نمی كند و ابراز عقیده كرد كه این تهدیدها تلاشی است برای اعمال فشار بر تهران تا پایبندی‌های بیشتری به درخواست های امنیت شورای سازمان ملل نشان دهد.

آنکارا،ترکیه: ترکیه و عراق برای مقابله با حزب "پ ک ک" سند همکاری امضا کردند نوری المالکی و رجب طیب اردوغان روز سه شنبه در آنکارا، تفاهمنامه همکاری با هدف مبارزه با شورشیان کرد ترکیه مستقر در شمال عراق را امضا کردند.نخست وزیران عراق و ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک اعلام کردند: ما موافقت کردیم تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حضور حزب کارگران کردستان درعراق به کار گیریم.

تهران،واحد مرکزی خبر: پارلمان موریتانی بر اساس لایحه دولت به اتفاق ارا ،‌ قانون منع برده داری را تصویب و متخلفان از این قانون را مجازات خواهد کرد. از این قانون در داخل و خارج مجلس حمایت می شود اما برخی معتقدند این قانون برای تحقق اهداف مورد نظر کافی نیست.برخی از اعضای مجلس موریتانی بر ضرورت تدوین برنامه های اموزشی برای اگاهی خطرات پدیده برده داری و تلاش برای جذب قربانیان برده داری در زندگی فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.

تهران،ایران: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به یك‌فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای منفی دادند.به‌گزارش ایرنا، نمایندگان درنشست علنی روز چهارشنبه مجلس، به بررسی یك فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب سال ‪ ۱۳۷۸‬و اصلاحات بعدی آن پرداختند اما یك فوریت این طرح تنها ‪ ۴۸‬رای موافق را كسب كرد.یك فوریت این طرح، ‪ ۱۱۵‬رای مخالف ‪ ۱۷‬رای ممتنع از مجموع ‪ ۲۰۶‬نماینده حاضر را كسب‌كرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)