تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گزارشگران بدون مرز توقیف شرق را محکوم کرد

سازمان گزارشگران بدون مرز توقیف روزنامه شرق را محکوم کرد و خواهان آزادی سهیل آصفی و فرشاد قربانپور شد.

roznamenegaranrooz.jpg

گزارشگران بدون مرز با اعتراض به دستگیری و احضار چند روزنامه نگار آورده است: "وضعیت که برای روزنامه نگاران و رسانه ها به وجود آمده غیر قابل پذیرش است. سهیل آصفی سومین روزنامه نگاری است که در طی هفته جاری بازداشت شده است... ایران باید به بازداشت، آزار و اذیت روزنامه نگاران که پی در پی به بازجویی فراخوانده می شوند و باید به اتهامات و سوالات بی پایه و اساس پاسخ دهند، پایان دهد".

روز ١٣ مرداد ماه سهیل آصفی به شعبه دوم بازرسی ویژه امنیت دادسرای انقلاب اسلامی تهران احضار شده بود که به بازداشت وی منجرشد. در روز ۹ مرداد ماه ماموران دادستانی به منزل سهیل آصفی مراجعه و پس از تفتیش منزل همه دست نوشته ها، کتاب ها، سی دی و کامپیوتر و لوازم شخصی وی را ضبط کردند.

پیش از آن نیز در تاریخ نهم مرداد ماه فرشاد قربانپور و مسعود باستانی دو همکار روزنامه های اصلاح طلب و همکار نشریه اینترنتی روز در تهران به دستور دادستانی بازداشت شدند
مسعود باستانی هم اکنون ازاد است اما بازجویی از وی ادامه دارد.


عکس از اعتماد ملی

سازمان گزارشگران بدون مرز که از حقوق روزنامه نگاران در سراسر جهان پشتیبانی می کند در آستانه روز خبرنگار توقیف روزنامه شرق را نیز محکوم کرده است.

این سومین بار است که روزنامه شرق توقیف می شود. سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین خواهان توضیح مقامات ایرانی درباره چگونگی مرگ یک روزنامه نگار و فعال کرد ترکیه به نام آیفر سورچه شده است که سال گذشته در مناطق مرزی ایران به قتل رسید.

نظرهای خوانندگان

معلوم نیست تا کی دنیا فقط می خواهد محکوم کند!؟
http://freedomisnotfree.blogfa.com/

-- آزادی بی بها نیست ، Aug 8, 2007 در ساعت 04:51 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)