تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جبهه مشارکت توقیف شرق را محکوم کرد

جبهه مشارکت ایران توقیف روزنامه شرق را محکوم کرد. در اطلاعیه‌ای که این حزب به همین مناسبت صادر کرده، آمده است "در حالی که به اذعان مقامات سیاسی بلندپایه نظام و اکثر صاحب نظران دلسوز، کشور در شرایط ویژه‌ای به سر می‌برد و عموم نیروهای دلسوز انقلاب و نظام امید بسته‌اند که در آینده‌ای نزدیک با برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضایی آزاد و عادلانه و سالم به مدد رای آگاهانه مردم و انتخاب نمایندگان واقعی مردم در مجلس هشتم تحولی اساسی در خط مشی‌های موجود صورت پذیرد، برخی عزم خود را جزم کرده‌اند تا به هر قیمتی وضعیت موجود را حفظ کنند".

این بیانیه می‌افزاید "توقیف پیاپی رسانه‌های نزدیک به جریان اصلاح‌طلب ... در آستانه برگزاری انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و به راه‌انداختن دوباره ماشین تبلیغات ضد اخلاقی و جریان تهمت و افترا و دروغ علیه فعالان سیاسی منتقد دولت نشان‌دهنده آن است که جریان دولتی حاکم قصد دارد با قطع ارتباط جریان منتقد خود با توده مردم و اتخاذ سیاست حذف منتقدان و مخالفان در عرصه‌ای خالی از رقیب به ترکتازی خود در تخریب بنیان‌های اعتماد و سرمایه ‌اجتماعی کشور ادامه‌دهد".

این حزب عمده اصلاح‌طلب با اشاره به توقیف روزنامه شرق ،روزنامه هم‌میهن و خبرگزاری ایلنا این اقدامات را گویای "هراس از دست دادن مناصب قدرت" توصیف کرده و خاطر نشان می‌سازد "هیچ کسی نیست که اندکی با کار روزنامه‌نگاری آشنایی داشته باشد و مدعی باشد که از نوع خطا‌هایی که به بهانه ‌آن روزنامه شرق به محاق توقیف رفته است و تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و کارکنان این روزنامه در آستانه روز خبرنگار به بدترین صورت ممکن تنبیه و از کار بیکار شدند، در کار روزنامه‌نگاری اتفاق نمی‌افتد".

گفته می‌شود روزنامه شرق به اتهام گفتگویی با یکی از نویسندگان خارج از کشور توقیف شده است که در آن مصاحبه شونده سمت و سویی" همجنسگرایانه" داشته است.

جبهه مشارکت در ادامه می‌افزاید: "اقدام بی محابا، پر سرعت و عجولانه هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد دولت نهم در توقیف روزنامه شرق نشانه آن است که متولیان امر مطبوعات دولت نهم در کمین این روزنامه نشسته بوده‌اند و به محض یافتن اندک بهانه‌ای، بالاترین حکم ممکن را صادر و روزنامه شرق را به دست توقیف سپردند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)