تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ضرب و شتم رئیس کمیته مسلمانان از دین‌برگشته در هلند

احسان جامی، رئیس "کمیته مسلمانان پیشین"، روز شنبه در یکی از خیابان‌های هلند توسط سه مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گزارش روزنامه ان.آر.سی هلند، به گفته خود شخص مصدوم، دو فرد مراکشی‌تبار و یک سومالیایی، وی را در محلی نزدیک خانه‌اش با ضربات لگد مصدوم کرده‌اند.

احسان جامی از هلندیان ایرانی‌تبار و نماینده حزب کارگر این کشور در شورای یکی از شهرهای غرب هلند است. وی کمیته‌ای به نام "کمیته مسلمانان پیشین" تأسیس کرده‌است که هدف از آن "جلوگیری از تهدید نسبت به مسلمانان از دین‌برگشته" اعلام شده.

افشین عِلّّیان، استاد دانشگاه، فیلسوف و شاعر هلندی و از ایرانی‌تباران هلند، که از مهم‌ترین مشاوران "کمیته مسلمانان پیشین" است خواستار گماردن محافظ برای احسان جامی از سوی دولت هلند شده‌است.

احسان جامی در اواخر ماه ژوئن گذشته نیز از سوی شش مرد در خیابان مورد تهدید و دشنام قرار گرفت. این مورد پس از مصاحبه وی با روزنامه هلندی تراؤ رخ داد که احسان جامی در آن مصاحبه به مقدسات اسلامی توهین کرده‌بود.

اکثریت اعضاء حزب کارگر هلند به طرز عمل احسان جامی دیدی منفی دارند و اظهارات او را در راستای تشدید چنددستگی در جامعه ارزیابی می‌کنند.

نظرهای خوانندگان

ایشان باید خدا را شکر کنند که به سرنوشت تیو ونگوگ مبتلا نشدند وچون طبق قوانین اسلام کسی که از اسلام برگردد مرتد است و حکم مرتد را هم مرگ تعیین کرده اند.در ضمن مراکشی ها هم کولاک کرده اند و نشان دادند که دست به هفت تیر ودست به چاقو و دست بزن خوبی دارند و فقط معلوم نیست آنها که آنقدر به اسلام علاقه دارند در بلاد کفر چه میکنند

-- حسین ، Aug 6, 2007 در ساعت 09:34 AM

در بلاد کفر چاقو کشی می کنند دیگهٍ ؛ این چه سوالیه!?

-- بدون نام ، Aug 7, 2007 در ساعت 09:34 AM

ba dorood be shoma geramian
ta che zamnani chomaghe eslam bayad be sare ma koobandeh shawad man ham masihi hasatm wa mosalmane pishin bayad yaweh gooi ha ra ta key tahamol konim?
tahdidha ra ta key ?
baraye tamamiye mosalmanane pishin arezooye salamati wa piroozi mikonam
makhsoosan dooste aziz ehsane jami
khodawand barekat wa salamati be shoma dahad

-- mohammad kiaei ، Aug 8, 2007 در ساعت 09:34 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)