تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

برگزاری سومین دور مذاکرات تهران و واشنگتن

کارشناسان ایرانی، عراقی و آمریکایی روز دوشنبه نخستین نشست یک کمیته مشترک امنیتی را در عراق برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نشست که چهار ساعت به طول انجامید در مقر نخست وزیری عراق و در قالب سومین دور از مذاکرات تهران و واشنگتن برگزار شده‌است.
فیلیپ ریکِر، سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد در این باره به خبرگزاری فرانسه گفته‌است: "می‌توانیم این گفت‌وگوها را صریح و جدی توصیف کنیم، و همان‌طور هم که قرار شده بود تمرکز بحث‌ها بر روی مشکلات امنیتی عراق بود".

فیلیپ ریکر افزود: "آن‌ها توافق کرده‌اند تا بحث‌ها را در تاریخی که از طریق کانال معمول دیپلماتیک مقرر خواهد شد ادامه دهند."

حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در بغداد در جریان این مذاکرات اظهار داشت: "ما حمایت و پشتیبانی از دولت منتخب به ریاست نوری المالکی را مهمترین عنصر در تامین امنیت عراق می‌دانیم و این مساله یکی از اصول اساسی می‌باشد."

انتقاد ایران از رویکرد آمریکا

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، هیئت ایرانی در این نشست مواردی را تحت عنوان "مصادیق رویکردهای امنیتی و مبهم و بعضاً مشکوک آمریکا در عراق" مطرح کرد.

مورد دیگر انتقاد ایران، حمایت آمریکا از "عناصر سابقه دار و باز گذاردن دست عوامل تروریست در مناطق مشخص عراق" ذکر شده‌است.

در این دور از مذاکرات حسین امیر عبداللهیان، از سفارت ایران در بغداد هیئت ایرانی را سرپرستی می‌کرد و خانم مارسی ریس، سفیر دوم سفارت آمریکا در بغداد و معاون وزیر کشور عراق هیئت‌های آمریکایی و عراقی را سرپرستی می‌کردند.

نظرهای خوانندگان

سی و هف روز پيش از حمله آمريکا و متحدانش به عراق در نخستين جنگ خليخ پارس سفير آمريکا با نماينده ی صدام حسين ديدار داشته طبق نوشته ی تمامی جرايد امريکا حتا به عراقی صدام حسينی برای حمله به کويت چراغ سبز هم نشان داده! و اما امروز طبق تمامی اخبار داخلی و خارجی حمله به ايران و منافع آن در چند متری و يا چند روزی قرار دارد! و جالب اين است که اين رژيم ضد ايرانی و ضد بشری چنان عرصه را بر مردم خود تنگ کرده که آروزی مردم رهايی از دست اين حکومت صالحان است به هر قيمت! به هر قيمت! می فهميد بهر قيمت!
آفرين بر روحانيت شيعه!
صبوری دانشجو

-- صبوری ، Aug 6, 2007 در ساعت 09:32 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)