تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۵ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۱۵ مرداد ۱۳۸۶
۶ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

بغداد، عراق: صبح امروز دور سوم گفت‌وگوهای سه جانبه‌ی ایران، آمریکا و عراق در سطح کارشناسی در کاخ نخست وزیری در بغداد آغاز شد. سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران ضمن تایید برگزاری نشست امروز، اعلام کرد ریاست طرف ایرانی بر عهده‌ی امیر عبداللهیان، معاون هیأت ایرانی‌ست و ریاست طرف آمریکایی را نیز معاون رایان کروکر بر عهده دارد. از سوی عراق نیز قائم مقام یکی از وزرا در نشست شرکت کرده است.

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، صبح امروز برای دیداری دو روزه تهران را به مقصد الجزيره ترک كرد. احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران به خبرنگاران گفت: «سطح فرهنگ و نگاه مردم الجزاير در يک سطح بالا و آرمانی است و از اين جهات با انقلاب ما يک پيوند عميق عاطفی و فرهنگی دارد». احمدی‌نژاد در اين سفر قرار است با احمد بوتفليقه، رييس جمهوری الجزاير، و همچنین با برخی دیگر از مقام‌های الجزایر، از جمله رییس پارلمان آن کشور، گفت‌وگو کند.

موصل، عراق: بمب‌گذاری انتحاری و حملات نارنجکی در عراق امروز جان ۴۳ نفر را گرفت. یک بمب‌گذار انتحاری در روستایی در ۲۰ کیلومتری تل‌عفر، در شمال عراق، کامیونی پر از مواد منفجره را در نزدیکی یک ایستگاه اورژانس منفجر کرد. در این انفجار ۲۸ غیرنظامی جان باختند و ۵۰ تن دیگر مجروح شدند که حال ۸ تن از آنان وخیم گزارش شده است. در رویدادی دیگر، انفجار بمبی کنار جاده‌ای در بغداد به مرگ ۹ نفر انجامید. در محله‌ی سنی‌نشین شمال بغداد نیز شورشیان با پرتاب نارنجک به خانه‌های مسکونی ۶ تن را کشتند.

بیروت، لبنان: وزارت کشور لبنان نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان این کشور را، که روز یک‌شنبه برگزار شد، اعلام کرد. این انتخابات برای تعیین جانشین دو نماینده‌ی پارلمان که در حوادث بمب‌گذاری کشته شده بودند، یعنی پی‌یر جمیل و ولید عیدو، برگزار شد. بر اساس این نتایج، کامیل خوری، از حزب مخالف دولت، و محمد امین ایطانی، از موافقان دولت و وابسته به اکثریت ضدسوری پارلمان، به نمایندگی برگزیده شدند.

تهران، ایران: ۳۱ نماينده در تذكری به رييس جمهور، تشكيل كميته‌ای ويژه برای بررسی وضعيت دانشجويان بازداشت شده‌ی دانشگاه اميركبير و اعضای سازمان ادوار تحكيم وحدت را خواستار شدند. به گزارش ایسنا،‌ در تذكر این نمایندگان گفته شده است تشکیل کمیته‌ی مزبور «ضرورت دارد».

تهران، ایران: صد نفر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای، از آيت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس قوه‌ی قضاییه، خواستار رفع توقيف خبرگزاری ايلنا شدند.

تهران، ایران: ماجد غماص، رييس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق، از بازگشت عبدالعزيز حكيم به تهران برای ادامه‌ی شيمی‌درمانی خبر داد.

ریاض،‌ عربستان: یک شهروند نیجریایی که به اسلام گرویده است پس از آن‌که پیرزنی را به بیمارستان رساند از سوی مأموران کمیته‌ی امر به معروف و نهی از منکر عربستان بازداشت شد. ابراهیم محمد لوال، طلبه‌ی نیجریایی در ریاض، هنگامی که متوجه بیماری پیرزن همسایه‌اش شد او را به بیمارستان رساند؛ اما پس از بهبودی حال پیرزن و بازگشت او به منزل، مأموران کمیته‌ی امر به معروف و نهی از منکر، «مطوی»، او را به اتهام تنها ماندن با زنی غریبه بازداشت کردند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)