تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۴ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز یک‌شنبه
۱۴ مرداد ۱۳۸۶
۵ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایران گفت: «بحث تعليق غنی‌سازی به هيچ‌وجه پذيرفتنی نيست». محمدعلی حسينی امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، در باره‌ی نقل قول‌ نشریه‌ی آلمانی فوكوس از علی لاريجانی مبنی بر اين‌كه تعليق به عنوان نتيجه‌ی مذاكرات منتفی نيست، گفت: «من با آقای لاريجانی در اين مورد صحبت كردم و مطلب نشريه به صورت نامطلوب انعكاس يافته است». حسینی افزود: «همان‌طور كه آقای لاريجانی در گفت‌وگو با اين نشريه تاكيد كرده، تعليق غنی‌سازی به‌عنوان نتيجه‌ی مذاكرات قابل پذيرش نيست». حسینی همچنین ویژه بودن شرایط کشور را رد کرد و گفت: «فعالیت‌های هسته‌ای ما به صورت عادی در جریان است».

تهران، ایران: محمدعلی حسینی در نشست امروز خود در پاسخ به سوالی در باره‌ی مأمور پیشین اف.بی.آی، که گفته می‌شود ۵ ماه پیش در سفر به ایران ناپدید شد، اظهار داشت: «ما از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم که همسر رابرت لوینسون خواستار آن است تا با سفر به ایران، جست‌وجو را ادامه دهد. اگر درخواستی رسمی به ما برسد آن را بررسی خواهیم کرد».

تهران، ایران: نمايندگان مجلس شورای اسلامی بار ديگر با تمديد قانون مجازات اسلامی مخالفت كردند. به گزارش ايرنا، در نشست علنی صبح امروز مجلس، ۵۴ ‬تن از نمايندگان با ارائه‌ی طرحی دو فوريتی خواستار تمديد اجرای آزمايشی اين قانون به مدت دو سال ديگر شدند. از آن‌جا که دو فوريت این طرح به تصويب نرسيد،‌ برخی از ارائه کنندگان طرح را به صورت یک فوریتی پیشنهاد دادند که باز هم به تصویب نرسید.

بغداد، عراق: سفیر ایران در عراق اعلام کرد دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا در باره‌ی عراق فردا برگزار خواهد شد. اما یک منبع آگاه در وزارت خارجه‌ی عراق به روزنامه‌ی الحیات گفت «نشست ایران، عراق و آمریکا در باره‌ی تشکیل کمیته‌ی کارشناسان اواخر هفته‌ی جاری برگزار می‌شود».

کابل،‌ افغانستان: صبح امروز حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان، برای انجام دیداری دو روزه، کابل را به مقصد آمریکا ترک کرد. قرار است کرزای در اقامت‌گاه ریاست جمهوری آمریکا در کمپ دیوید، با جورج بوش دیدار کند.

مینیاپولیس، آمریکا: جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا، روز گذشته از پل تخریب شده در شهر مینیاپولیس، در ایالت مینه‌سوتا بازدید کرد. بوش ضمن تمجید از کارهای امدادی انجام شده قول داد بازسازی پل هر چه زودتر انجام پذیرد. تاکنون مرگ ۱۳ نفر در حادثه‌ی فرو ریختن این پل تایید شده است.

العریش، مصر: بیش از نیمی از ۶هزار پناه‌جوی فلسطینی که در جریان درگیری خونین حماس و فتح به مصر گریخته بودند، به نوار غزه بازگشته‌اند. یک مقام امنیتی مصر امروز اعلام کرد از هفته‌ی پیش که اسراییل به این پناه‌جویان اجازه‌ی عبور از مرز و بازگشت به سرزمین‌شان را داده،‌ تاکنون ۳,۳۵۰ نفر به غزه بازگشته‌اند.

تهران، ایران: جانشين دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: «شمار زنان معتاد در ايران كمتر از پنج درصد جمعيت معتادان كشور است». به گزارش ايسنا، دكتر جهانی روز گذشته در ديدار با چند تن از نمايندگان زن پارلمان افغانستان با اشاره به اين كه طبق اعلام UNODC (دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل) ۶۰ درصد واردات ترياک ايران از افغانستان صورت می‌گيرد، گفت: «ايران بر خلاف ادعای UNODC سهم افغانستان در ترانزيت ترياک از ايران را ۲۶ تا ۲۸ درصد می‌داند».

تهران، ایران: شمار مبتلایان به ویروس ایدز در ایران بین ۶۰ تا ۷۰هزار نفر است. رييس اداره‌ی ايدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن ارائه‌ی این آمار تخمینی گفت: «جديدترين آمار تخمينی مبتلايان، برای سال ۲۰۰۷ ميلادی، در شهريور ماه امسال اعلام می‌شود». به گفته‌ی دكتر صداقت، ۴۰ درصد مبتلايان به ايدز در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)