تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

همایش مشروطه ایرانی لغو شد

همایش سه روزه مشروطه ایرانی لغو شد و افرادی که روز جمعه به حسینیه ارشاد رفتنه بودند با درهای بسته مواجه شدند.

در این باره، روحانی، مسئول برگزاری این همایش به روزنامه اعتماد گفت نیروی انتظامی از مدیر حسینیه ارشاد خواسته است که از برگزاری "مشروطه ایرانی" خودداری کند.

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف در صد و یکمین سالگرد مشروطه برگزاری این همایش را تدارک دیده بود.

به گزارش روزنامه اعتماد، روز گذشته کسانی که به حسینیه ارشاد آمده بودند با این اطلاعیه مواجه شدند: "با عرض پوزش از علاقه مندان فهیم و محترم، به دلیل پاره‌ای از مشکلات، برگزاری همایش مشروطه ایرانی به زمان دیگری موکول شد".

همایش مشروطه ایرانی طبق برنامه قرار بود روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه (12 تا 14 مردادماه) با حضور چهره های سرشناس جریان روشنفکری دینی و اصلاح طلبان برپا شود . سه موضوع "روشنفکری و مشروطه"، "ریشه های اجتماعی مشروطه" و "مشروطه و امروز"، عنوان موضوعات سخنرانی‌های در نظر گرفته شده بود.

محسن کدیور، یوسفی اشکوری، رضا علیخانی، مسعود نیلی، علیرضا رجایی و هادی خانیکی از جمله سخنرانان دعوت شده به این همایش بودند.

نظرهای خوانندگان

خوب کاری کردند که نگذاشتند مجلس برگزار شود ! سخنرانها صلاحیتی برای ایراد خطابه به مناسبت مشروطیت را نداشتند چون به الفبای مشروطه نیز معتقد نیستند .
اینها به جز حکومت الله - هر کدام به سبک خاص - چیز دیگری نمی خواهند .حالا هم به قول جمهوری اسلامی از "مشروطه" و "دموکراسی" استفاده ابزاری برای پیشبرد مقاصد خدا جویانه خود می کنند و دنباله رو وآتش گردان جمهوری اسلامی هستند. راست می گم ؟

-- جوادی ، Aug 4, 2007 در ساعت 07:10 PM

میخواستم با تائید نظر کاربر محترم اقای ( جوادی ) که در بالا امده این را هم به ان اضافه کنم که حکومت از جمع شدن افراد غیر خودی بدور هم نیز چنان وحشت دارد که حتی مراسم نماز جمعه ئی را هم که با اقامه فردی از جانب انان انجام نگیرد را تاب نمیاورد و ان را با استفاده از نیروی انتظامی تعطیل میکند !! "ميزان نيوز سايت خبري نزديک به نهضت آزادي ايران خبر داد روز جمعه ۸۶/۵/۱۲حدود ساعت ۱بعد از ظهر تعدادي از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي با همراهي نيروهاي انتظامي، با حکم دادگاه ويژه روحانيت به محلي در حومه شهر اصفهان که قبلا دکتر سيد علي اصغر غروي چندين بار نماز جمعه در آنجا اقامه کرده بود، هجوم آوردند ! این نیروها که مسلح بودند از خروج نماز گزاران خودداري کردند واز انان نیز درمحل و در اتوموبیل فیلمبرداری نمودند !!..
حکومت از سایه خودش هم وحشت دارد !.
داوید.

-- داوید ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

جوادي اصلن راست نميگي. اتفاقن امثال تو كه درب را به هر اصلاحي ميبندد دنباله رو جمهوري اسلامي است . نه آن روشنفكر بيچاره اي كه در كشور مانده و هم چوب ظلم جمهوري اسلامي را ميخورد و هم چوب گمراهي افرادي چون تو كه منتظر امام زمان از نوع غير اسلامي اش هستي. آيا بد ميكنند كه سعي ميكنند در اين خفقان دريچه اي براي تنفس باز كنند؟ تا كي منتظر ديگران باشيم ؟ اگر راهي ميشناسي شروع كن وگرنه جلو راههاي ديگران نگير .عزيز دل برادر مشكلي كه طي 2000 سال ( ديكتاتوري ذاتي ايراني) بوجود آمده توقع رفع يك شبه آن نداشته نباش كه آب در هاون ميكوبي! چقدر 0و1 و سياه سفيد فكر ميكنيم . بگذاريم كمي هم به اين فكر كنيم كه بين سياه و سفيد رنگ خاكستري هم هست . حالا تو اگر ميخواهي بنشين تا كسي از آسمان بيايد كه صد در صد الفباي مشروطيت بلد باشد آنوقت كاري كن ( كه در آن صورت كاري لازم نيست

-- فرزاد ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

نه جوادی جون، راست نمیگی، خیلی هم کج میگی. مثل اینکه تو هم از زورگفتن به دشمنت خوشت میاد. داداش ، اگر از این که جلوی زبون مخالفت گرفته بشه تو خوشت بیاد، فردا تو هم جلوی زبون مخالفتت را می گیری و خوش خوشانت میشه. و این خوشی اصلن خوب نیست.
محفوظ

-- محفوظ ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

حیف شد اما باز هم دست بچه های انجمن شریف درد نکند که هنوز هم همت برگزاری چنین همایشهایی را دارند...

-- یاسین ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

حسینیه و مسجد محل شرعیات است نه شرطیات
تا کی میخواهند هر پدیده و خواست اجتماعی ای را به قربانگاههای دینی ببرند و آنهارا سلاخی کنند؟

اگر جایی برای بزرگداشت و تجزیه و تحلیل جنبشهای ملی واجتماعی و خواستهای مردمی وجود داشته باشد قطعا جایگاه آنها مکانهای دینی و مذهبی نخواهد بود.
بی شک اگر در اینگونه مکانها گفتگویی از مسایل علمی و اجتماعی به میان آمد باید به شدت نگران بود که لغزشی بزرگ آغاز شده و فاجعه ای عظیم در شرف تکوین است.
به امید روزی که هر پدیده ای در جایگاه خودش مورد بررسی، و .... قرار گیرد.

-- پویا ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

دوست گرامي جناب آقاي جوادي
مي‌بينم كه ادبيات شما هم چندان فرقي با ادبيات همانهايي كه اين همايش را تعطيل كردند ندارد... بالاخره يكروز بايد اين بگير و ببندها پايان گيرند؛ چه درباره من و شما و چه درباره‌ي ديگران.

-- عليرضا ، Aug 5, 2007 در ساعت 07:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)