تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

نصرالله: به دنبال تسلط بر لبنان نیستیم

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله اعلام کرد حزب متبوعش برای حل و فصل بحران سیاسی لبنان آماده است. نصرالله همچنین اظهار داشت حزب الله از توان نظامی خود در این بحران استفاده نخواهد کرد.

سید حسن نصرالله روز جمعه در میان هزاران هوادار خود در بعلبک گفت: "ما برای حل و فصل داخلی (این بحران) آماده‌ایم".

با کناره‌گیری شش وزیر طرافدار سوریه از کابینه فواد سینیوره در ماه نوامبر، لبنان در بحران عمیق سیاسی فرو رفت. این وزرای مستعفی، خواستار تشکیل کابینه‌ای فراگیرتر و با حضور طیف گسترده‌تری از مخالفان فواد سینیوره، نخست‌وزیر متمایل به غرب لبنان بودند.


سخنرانی نصرالله در بعلبک. آسوشیتد پرس

نصرالله این سخنان را در آستانه انتخابات میاندوره‌ای روز یکشنبه پارلمان اظهار داشت. این انتخابات در پی کشته شدن دو نماینده ضد سوری پارلمان لبنان برگزار می‌شود. مخالفان سوریه دمشق را متهم می‌کنند که در ترور این دو نماینده دست داشته است. سوریه این اتهامات را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن نصرالله با بیان اینکه "لبنان تنها با همکاری و وحدت می‌تواند بر بحران خود غلبه کند"، اظهار داشت: "لبنان به لحاظ عملی و عینی نمی‌تواند چند پاره شود. و ما نیز به دنبال به تسلط بر دولت یا کشور نیستیم".

رهبر حزب الله لبنان افزود: "ما به دنبال یک کشور متحد و یکپارچه هستیم … (درحالیکه) دولت آمریکا به دنبال کاشت تخم نفاق است".


حسن نصرالله اظهار داشت: "سیاست آمریکایی در پی سوق دادن یک حزب لبنانی به سوی قدرت‌های انحصار طلب است… و نتیچه آن چه خواهد بود؟ بحران بیشتر.

نصرالله گفت: "مبارزه ما صلح‌آمیز، مدنی و متمدنانه است".

رهبر حزب الله با تاکید بر اینکه از نیروی نظامی در لبنان استفاد نخواهد کرد، اظهار داشت: "سلاح‌کشور را ویران می‌کند و خانمان سوز است. ما قدرت داریم اما استفاده از سلاح در داخل به نفع لبنان نیست. این سلاح‌ها برای دفاع از لبنان است و نه برای ویرانی آن".

دستور بوش برای توقیف دارایی‌ مخالفان دولت لبنان

نظرهای خوانندگان

ba salam in ha agar be ghodrat berasan haman balaei ke be sar mardom iran avardn in ha ham be sar lobnani ha miavarand

-- shahri ، Aug 4, 2007 در ساعت 09:55 PM

دست بر قضا عین همین سخنان گهربار در زمان انقلاب و به بیانی دیگر از زبان رهبر مستضعفان جهان شنیده میشد.
این شیخ در حال حاضر به دنبال تسلط بر لبنان نیست ولی در آینده بدون شک (همانند پیشوایش امام راحل).
حتما اگر این شیخ با پیروانش به قدرت رسیدند همانقدر به حقوق و آزادی های مردم احترام میگذارند و سعادت مردم را تامین میکنند که اکنون در ایران نمونه اش وجود دارد و قبلا هم در افغانستان در زمان حضرت امیرالمومنین ملا محمد عمر.

-- پویا ، Aug 5, 2007 در ساعت 09:55 PM

آقای خمينی هم زمانی که هنوز قدرت مطلقه نداشت ، اينگونه سخن گفت . ولی سياست ورزانی که وسوسه قبضه کردن قدرت را ندارند ، احمقی بيش نيستند.
ولی با رشد چشمگيری که حزب الله در لبنان ومحبوبيت روزافزون حسن نصرالله در جهان عرب دارند ، دور نيست که شاهد بحران بيشتر قدرت در حوزه ولايت فقيه هم باشيم .

-- Ali Berlin ، Aug 5, 2007 در ساعت 09:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)