تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستوربوش برای توقیف دارایی‌مخالفان دولت لبنان

واشنگتن در حمایتی آشکار از فواد سینیوره، اعلام کرد دارایی‌های افرادی که برای دولت لبنان "تهدید" به شمار می‌آیند را مسدود می‌کند.

گوردون جانرو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در این باره اظهار داشت جورج بوش "به دلیل وجود تهدیدهای فزاینده برای نهادهای دموکراتیک و حاکمیت لبنان، این دستورالعمل ویژه را صادر کرده است".

bush%20siniora.jpg

گوردون جانرو شورش گروه فتح‌الاسلام، ترور قاضی ولید عیدو در سیزدهم ژوئن و تلاش متحدان سوریه و برخی نمایندگان پارلمان برای تشکیل دولت جایگزین در لبنان را از نشانه‌های اعمال فشار بر دولت متمایل به غرب فواد سینیوره برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رییس‌جمهوری ایالات متحده به خزانه‌داری و وزارت خارجه دستور داده است افراد یا عاملانی را شناسایی کنند که در"تضعیف نهادهای دموکراتیک یا روند دموکراتیک شدن لبنان" نقش داشته یا "درعقیم کردن حکومت قانون مشارکت دارند".

در این دستورالعمل که در تاریخ یکم ماه اوت صادر شده، همچنین خزانه‌داری و وزارت خارجه مکلف شده‌اند کسانی که " حامی کنترل دوباره سوریه یا همدست سوریه در مداخله در لبنان هستند" شناسایی شوند.

بر پایه یک قانون دولت فدرال، در صورتی که رییس‌جمهوری آمریکا تشخیص دهد یک فرد حقیقی یا حقوقی خارجی برای امنیت ملی ایالات متحده تهدید فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید، می‌تواند دستور توقیف دارایی‌هایی آن فرد را صادر کند.

دستورالعملی که بوش صادر کرده است در ذیل همین قانون قرار می‌گیرد. این دستورالعمل نه تنها شامل خود فرد لبنانی می‌شود بلکه در مورد همسر و فرزندانی که وابسته به فرد هستند نیز اعمال می‌شود.

بر پایه دستورالعمل جورج بوش، شهروندان آمریکایی از داد و ستد با افرادی که "تهدید" محسوب می‌شوند، منع شده و مشخصات این افراد نیز در اختیار موسسه‌های مالی بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید، درباره این اقدام دولت بوش گفت: "ما می‌خواهیم پیام روشنی به کسانی بدهیم که برای دولت منتخب و دموکراتیک لبنان سنگ‌اندازی می‌کنند".

توقیف دارایی‌های "بنیاد شهید" در آمریکا

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)