تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دولت احمدی‌نژاد برای اصلاح‌طلبان تبلیغ می‌کند

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی و رییس منطقه تهران جبهه مشارکت، در یک نشست درون حزبی، عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد را عاملی موثر در رشد و گسترش حرکت‌های اصلاح‌طلبانه برشمرد.

به گزارش نوروز رمضان‌زاده با بیان اینکه شرایط ایران به نقطه ای رسیده که برای اداره کشور هیچ مسیری را جز اصلاح طلبی نباید پیش گرفت، گفت: "تحلیل‌های غلط باعث استنتاج غلط می‌شود و این همان رویدادی است که دولت نهم آن را در پیش گرفته است".


عبدالله رمضان زاده در نشست فصلی حوزه شمال تهران جبهه مشارکت. نوروز

سخنگوی رییس‌جمهوری پیشین ایران اظهار داشت: "مجموعه دولت نهم این روزها با این تحلیل که با ایجاد فضای رعب و وحشت می توان جامعه را اداره کرد، این روش را در پیش گرفته‌اند، غافل از اینکه تحلیل غلط می‌تواند انسان را به ورطه هلاکت بیندازد، چنانچه گاهی این قبیل تحلیل‌ها دقیقا نتیجه عکس می‌دهد و به ضرر ارایه دهندگان آن تبدیل می‌شود".

به گفته رمضان‌زاده در فاصله سالهای 68 تا 76 "با توجه به اینکه رییس دولت در آن سالها با این شعار که دولت ایشان دولت کار است به میدان آمد، به برخی حوزه‌ها از جمله وزارت کشور و وزارت اطلاعات کم توجهی شد و نتیجه آن سال‌های سرکوب و مسایلی مانند قتل‌های زنجیره‌ای بود و البته پاسخ به همه این مسائل و واکنش مردم پدید آمدن دوم خرداد 76 بود".

رمضان‌زاده اظهار داشت: "با توجه به روشی که هم اکنون از سوی دولت نهم در پیش گرفته شده و با افزایش فشارها به نظر می رسد فنر خواسته‌های جامعه در حال فشرده شدن و آماده شدن برای جهشی بلندتر است".

سخنگوی دولت خاتمی شرایط کنونی ایران را محملی مناسب برای بسط اصلاح‌طلبی ارزیابی کرد و گفت: "شاید طی دو سال گذشته دفاع از روش اصلاح طلبی برای اداره جامعه کمی سخت بود اما پس از روی کار آمدن دولت نهم و پس از اینکه رادیکالیزم چهره خود را به جامعه عرضه کرد، به نظر می‌رسد که جامعه به این نتیجه رسیده است که راه نجات کشور مسیری به دور از هر گونه افراط و تفریط است".

قائم مقام دبیر کل جبهه مشارکت همچنین با یادآوری دستگیری فعالان دانشجویی در هجدهم تیرماه امسال گفت: "اینکه به دفتر یک حزب قانونی همچون سازمان ادوار تحکیم وحدت با اسلحه حمله می‌شود و با تیر اندازی اعضای این حزب را دستگیر می کنند ویا اینکه به طور رسمی اعلام می کنند با 977هزار خانم برخورد شده است، نشان می دهد که این گروه به لحاظ تحلیلی به بن بست رسیده است".

رمضان زاده در ادامه با اشاره به وضعیت سیاست خارجی ایران و با انتقاد از تکیه ایران به روسیه گفت: "در سیاست خارجی نباید با دنیا جنگید مگر اینکه بخواهیم شرایط زندگی مردم ایران را به شرایط زندگی مردم کره شمالی تبدیل کنیم".

قائم مقام دبیر کل جبهه مشارکت در پایان با ابراز نگرانی از نحوه برگزاری انتخابات مجلس و عملکرد شورای نگهبان گفت: "جبهه مشارکت بی شک در یک انتخابات با حداقل آزادی شرکت خواهد کرد ولی در انتخاباتی که نتیجه‌اش از پیش مشخص و به نوعی انتصابات است، شرکت نمی کند".

سخنگوی دولت خاتمی: "اگر نترسیم استبداد عقب می‌رود"

هشدار عبدالله رمضان‌‏زاده نسبت به "مصیبت عظما"

نظرهای خوانندگان

با سلام،
عزیزان من اینقدر بی دقت نباشید. تیترتان اشتباه است. اینگونه اشتباهات از ارزش کار حرفه ای تان می کاهد.

-- سیامک ظریف کار ، Aug 4, 2007 در ساعت 11:03 PM

بله اين واقعن تيتر خوبی نيست! بلی به سخنان رمضان زاده بر گرديم ايشان مردم ايران خر پنداشته است! او نمی داند که ما از اصل ماجرا دير زمانی ست روی برگردانده ايم و حکومت ولايی آنان را قبول نداريم! تا اينجا مال « ما » ولی آنچه به من مربوط می شود اينجانب و خانواده خوشبختانه ديگر مسلمان هم نيستيم! ما فکر می کنيم که اين احمقانگی مطلق است که با اين همه ستم و کشتار و فتوای قتل و ترور و دروغ و روحانيت فاسد و رياکار شيعه ما بازهم خواهان اين حکومت از نوع اصلاحطلبی آن باشيم اين حکومت بايد به هر قيمت سرنگون شود! اگر سرنگون نشود اين ايران است که سرنگون خواهد شد! روزی مرکب مسلول و وبازده ای را که پر از زخمهای مسری و خرمگسهای چرکين بر بدنش بود را برای سوار کردن کودکی و روانه کردنش به دبستان آوردند و او از سوار شدن سرباز زد! پالان او را عوض کردند و پالانی رنگين بر آن گذاشتند ! در پاسخ به اين عمل گفت خر را به دارلشفاء فرستيد و پالان را آتش زنيد و من پياده به دبستان خواهم رفت!
جمشيد از شيراز

-- جمشيد از شيراز ، Aug 4, 2007 در ساعت 11:03 PM

این تیتر حرف رمضان زاده است یا استنتاج شما؟ اگر حرف رمضان زاده است باید رو تیتر داشته باشد مثلا رمضان زاده : بعد نقل قول مستقیم از او. اگر هم استنتاج شما است که باز هم نحوه تیتر زدن غلط است. شما نمی توانید استنتاج خبرنگاری که این خبر را تنظیم کرده به عنوان تیتر بگذارید. این کار حرفه ای نیست. اگر هم اصرار دارید به این مدل خبر تنظیم کردن هم که دیگر بحثی نداریم اقلا این را رسما اعلام کنید که بدانیم با چه دیدگاهی به خبر نوییس طرف هستیم. اگر حتی قصد داشته باشید این دیدگاه منددر آوردی را نشر بدهید در کار خبر نویسی هم که به نظر نمی آید محملی داشته باشد.

-- مریم ، Aug 4, 2007 در ساعت 11:03 PM

در ادامه ی نوشته جمشيد از شيراز بايد من هم به نوبه خود بگويم که اگر اين حکومت ضد بشری هر چه زودتر سرنگون نشود ما در مسابقه ی بزهکاری و مرگ اخلاق گوی سبقت بزهکاری و نابودی اخلاق و شرافت انسانی را از بزهکاران مانيل، بزهکاران ريودوژنرو، کوبا، و بگوتا و ديگر شهرهای کلمبيا و ديگر کشورها و شهرهای ناامن جهان خواهيم ربود! من با نظر جمشيد شيرازی موافقم که ما برای دور شدن از مرگ کامل اخلاقيات و شرافت انسانی راه حلی جز سرنگونی قهرآميز اين حکومت نداريم و هرگز هم نخواهيم داشت. اين سخنان من و ديگران بدين معنی ست که اين حکومت در واقع در تمامی اين مدت با کشتار با تجاوز با ترور با شکنجه با کشتار فله ای از اين مردم با ...در حقيقت گور خودش را و اسلامش را می کنده است! آنچه باعث دلگرمی در اين رابطه است اين است اين اسلام نيرنگباز، اين روحانيت آدمکش که خودش با افتخار به آدمکشيش نعره مستانه می زند و علی و پيامبر را آدمکش تر از خودش معرفی می کند که البته تاييد و تاکيد از تاريخ هم هست، و البته قرآنش و قوانينش هم در و.اقعيت و حقيقت کتاب دستورالعمل کشتار و شکنجه است...آری آنچه باعث خوشحالی ست اين است که مردم ايران ديگر باوری به چنين لاطائلاتی ندارند. پس در صورتی می توان از آينده اميدوار بود که با اين پشتوانه سد موريانه خورده و پر ترک حکومت اسلامی را با ارده ای پولادين در هم بشکنيم و حکومتی بر مبنای عرف و بر طبق قوانين انسانی جانشينش کنيم. من در اينجا از گردانندگان اين سايت تشکر می کنم و فکر می کنم که اين سايت گر چه سايتی ايدآل نيست ولی صادقانه از بسياری سايتها که نام نمی برم بهتر است.
کاظم از رشت
...............................................................................................
زمانه: آی پی این کامنت با آی پی جمشید از شیراز یکی است!
رادیو زمانه نیز از خوانندگانی که با نام های مختلف نظر خود را تایید می کنند تشکر می کند.

-- بدون نام ، Aug 5, 2007 در ساعت 11:03 PM

شما فکر می کنيد که تمام مردم ايران اينتر نت دارند؟

-- بدون نام ، Aug 5, 2007 در ساعت 11:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)