تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بی خبری از امیر یعقوبعلی

پس از گذشت بیش از بیست روز از دستگیری امیر یعقوبعلی، از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای لغو قوانین نابرابر، در 20 تیر ماه گذشته، خانواده او در بی‌خبری و نگرانی به‌سر می‌برند. پس از انتقال یعقوبعلی به زندان اوین که سه روز پس از بازداشتش توسط نیروی انتظامی در پارک اندیشه و در حین جمع‌آوری امضا برای کمپین صورت گرفت خانواده او تنها یک‌بار یک تماس تلفنی کوتاه با او داشته‌اند. به علاوه تاکنون هیچ اتهامی برای یعقوبعلی اعلام نشده و قاضی در تمام مراجعات به خانواده یعقوبعلی گفته که فعلاً نمی‌تواند چیزی به آنها بگوید.

هفته گذشته جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرنگاران گفت که برای امیر یعقوبعلی قرار وثیقه صادر شده است، و پس از اطلاع از این مسئله خانواده یعقوبعلی همان روز به دادگاه مراجعه کردند با این حال قاضی پرونده بار دیگر اعلام کرد که هنوز چنین قراری برای او صادر نشده است.

به گزارش رادیو زمانه، نزدیکان یعقوبعلی می‌گویند، نگرانی‌ها برای امیر یعقوبعلی زمانی بیشتر شده است که با وجود اعلام قبلی بازداشت وی در بند 209 اوین، هیچ یک از آزاد شدگان اخیر این بند خبری از او نداشته‌اند در صورتی‌که شرایط این بند به‌گونه‌ایست که بعید به نظر می رسد در صورت حضور او در آن‌جا کسی از وجودش اطلاع نیابد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)