تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مشاور احمدی‌‌نژاد مفسر هاشمی ‌رفسنجانی شد

مجتبی هاشمی ثمره، مشاور ارشد رییس‌جمهوری روز پنجشنبه در واکنش به سخنان علی اکبر هاشمی رفسنجانی که شرایط ایران را ویژه توصیف کرده بود، اظهار داشت: "منظور کسانی که این مطلب را بیان کردند این است که کشور اکنون در حال پیشرفت و توسعه است".


مجتبی هاشمی ثمره( راست) در کنار رییس جمهوری. فارس

رییس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از این با اشاره به سفر مقامات آمریکایی به منطقه خواستار اداره عقلانی کشور و پرهیز از تنش با کشورهای منطقه شده بود تا به گفته وی ایران از این مقطع عبور کند.

به گزارش خبرگزاری فارس علی اکبر هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه این هفته در مراسم افتتاح واحد دانشگاه آزاد در دماوند و بازدید از واحد رودهن این دانشگاه، گفت: "شرایط امروز کشور جداً شرایط ویژه‌ای است".

هاشمی رفسنجانی با اشاره موضع مشترک رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر جدید بریتانیا در مورد ایران و نیز سفر وزرای امورخارجه و دفاع آمریکا به کشورهای منطقه اظهار داشت: "این مسائل شرایط ویژه‌ای را برای کشورمان در مقطع فعلی ایجاد می‌کند که لازم است با سیاستی بسیار دقیق و مدبرانه و حفظ اتحاد در داخل و حفظ و تقویت روابط دوستانه با کشورهای منطقه که در دوران ریاست جمهوری خود من با تلاش‌های فراوان ایجاد شده بود، این مقطع را پشت سر بگذاریم".

هاشمی رفسنجانی با توجه به شرایط کنونی ایران تاکید بر وحدت داخلی و پرهیز از سیاست‌های جناحی و پرهیز از به حاشیه راندن افراد متعهد به انقلاب را ضروری ارزیابی کرده و خواستار عقلانیت در اداره کشور شد.

در پاسخ به خبرنگاری که از هاشمی ثمره، مشاور ارشد رییس‌جمهوری ایران، درباره "شرایط ویژه" پرسیده بود، وی گفته‌های رییس‌مجمع تشخیص نظام را این گونه تعبیر کرد: "كشور اكنون امنیت، صلح و ثبات دارد و در سیاست خارجی در حال پیشرفت هستیم و این حرف كه كشور در حالت ویژه است در این زمینه درست می‌باشد".

گیتس: نمی‌توانیم سال‌ها برای ایران صبر کنیم

طرح نمایندگان آمریکا برای خروج سرمایه از ایران

نظرهای خوانندگان

از این غیر حرفه ای تر نمی شود تیتر زد. آخر شما کی هستید که فکر می کنید می توانید نظر شخصی را به جای تیتر جا بزنید؟ این تیتر نیست. این قضاوت است و قضاوت را نمی شود تیتر کرد.
وای خدا!! مخ آدم سوت می کشد از این همه ادعا !

-- مریم ، Aug 2, 2007 در ساعت 10:56 PM

مریم خانم. شما احیانا نسبتی با آقای ثمره ندارید؟ مثلا دخترشان .....

-- andishe ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

maryam khanom fekr mikonam behtar bashad in tazakkor ra awal be resane haye dakheli az jomle keyhan bedahid wa bar an pafeshari konid chon in titr e entekhabi wagheiat ast na ghezawat!!!

-- farhad ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

ba salam!
khoshbe hale shoma ke faght negarane ek titr hastid va masaele hasasi ke dorobare irane ma migzare ra hes nemikonid.

-- A.j ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

Mozou chie, che titri o che massaleyi oghate maryam khounoum o talkh karde? man ke motavaje nashodam

-- NAM ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

"مفسر" کسی است که موضوع و یا سخنی را تفسیر کند . مریم درست می گوید یک شخص نمی تواند مفسر یک شخص دیگر باشد . می تواند مفسر سخن او باشد نه مفسر خود او ."مشاور احمدی‌‌نژاد مفسر هاشمی ‌رفسنجانی شد" اشتباه است .

-- شاکری ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

ترا خدا یکی به من بگوید چرا هر کی با دارودسته حکام اسلامی است زشت و بد سیماست وهر کی طرفدار صلح ازادی و دمکراسی است زیبا وبا سیمایی مهربان ودوست داشتنی است..؟

-- astyak ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

وقتی ما چاه جمکران را داریم دیگر نیازی به شورای نگهبان نداریم. برای نظارت استصوابی کافی است وزارت کشور اسامی ثبت نام کنندگان در انتخابات (نامزد شوندگان) را در چاه جمکران بیندازد ...

-- سید اکبر میرحسنی ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

Kheili mamnoun az jenabe shakeri, vali khob hala Maryam khanoum bebakhshad, in ke ziad mohem nist. In akhound zadeha mofassere harfhaye hamdige ya mofassere ashkhass o chizaye dige mishan. agar gharar bashe gir bedim ke bayad hezaran ketab nevesht

-- NAM ، Aug 3, 2007 در ساعت 10:56 PM

مريم خانوم ناراحت نشين! گر چه اين جور نوشتن و حرف زدن قدری مهجور است ولی، مفسر حرف کسی شدن يعنی بر آنچه کسی جايی گفته توضِح دادن و اتفاقا در اينجا بسيار هم درست است. و در اين مجال لازم می دانم از اين سايت برای بازتاباندن نظرات مردم، در هر حال آنها که دستی به اينترنت دارند سپاگزاری کنم. زيرا اگر سايت ها از بين رفتن کراهت توهين و فحاشی ها را بر ملا نکنند مردم به خود نخواهند آمد! امروز بايد گفت که نه تنها تمامی ساختمان تقدسات و معنويت ما سقوط کرده و در کوی برزن به همه ی آنچه پاک و مقدس می نموده رايج است بلکه از آنهمه فتوت و جوانمردی و شرافت و انسانيت هم در جامعه ی ما خبری نيست و اين مايه تاسف و خسران است. برای همين من به عنوان آموزگار ادبيات به جامعه ی ايران و خصوصا برگزيدگان فرهنگی و علمی هشدار میدهم که اگر اقدامی مردمی و سراسری برای رفع فتنه ی تخريب کامل ماديات و معنويات ايران انجام نشود جامعه ی ايرا ن به زودی شاهد اضمحلال کامل اخلاقيات و افتادن در منجلابی که حتا در جهان نمونه ای از آن را سراغ نداريم خواهد بود.
کرج آموزگار دبيرستان

-- آموزگار دبيرستان کرج ، Aug 4, 2007 در ساعت 10:56 PM

یعنی دست آخر همه جواب شما به یک اشکال تکنیکی که من گرفته ام این است که دست بالا بپرسید من آیا با آقای ثمره نسبت دارم؟ یعنی برای سوال تکنیکال من یک جواب تکنیکال هم ندارید؟
من دارم راجع مشکل تکنیکال تیتر می پرسم. شما از من سراغ ثمره را می گیرید؟ این تیتر قضاوت می کند درباره محتوی خبر. آیا این یک خبر است یا تحلیل خبر؟ ساختار متن می گوید که خبر است درحالیکه عنوانش بیشتر شبیه تحلیل خبر است. این دو را هم از تفکیک کنید. به قول معروف تنگتان گرفته از اینکه کسی اشکالتان را گرفته با این همه ادعای باسوادی و آزاد اندیشی خودتان را می زنید به کوچه علی چپ و خلط مبحث می کنید؟

-- مریم ، Aug 4, 2007 در ساعت 10:56 PM

اي بابا شما هنوز اين قماشو نشناختين
اينها آب را مجاني ميكنند .برق را مجاني ميكنندو..... واينك پول نفت را بر سر سفرها ميگذارند .... و سرانجام ايران را به توسعه ميرسانندو.....
اگه گفتين به اينجور حرف و سخن و به عبارتي شعرها چي ميگن؟

-- علي ، Aug 5, 2007 در ساعت 10:56 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)