تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گیتس: نمی‌توانیم سال‌ها برای ایران صبر کنیم

رابرت گیتس، وزیر دفاع دولت بوش پس از دیدار از شیخ نشین امارات و چند کشور خاورمیانه، از متحدان ایالات متحده خواست به ایران فشار بیاورند که برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند چراکه به گفته وی "مجالی برای تماشا کردن" باقی نمانده است.


رابرت گیتس و کاندولیزا رایس در مصر. رویترز

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا هنگام پرواز به سوی واشنگتن به گزارشگران گفت: "ایران هم اکنون به صورت فعالانه اقداماتی انجام می‌دهد که با منافع بیشترکشورهای منطقه و تقریبا با منافع همه کشورهایی که من از آنها دیدن کردم و همچنین آمریکا و عراق در تضاد است".

رابرت گیتس افزود: "ما نمی‌توانیم سال‌ها صبر کنیم که ایرانی‌ها رفتارشان را تغییر بدهند".

رابرت گیتس گفت: "بیشتر کشورهای جهان در تحریم‌های سازمان ملل و اعمال فشار بر این حکومت مشارکت دارند ... (ازاین رو) وضع برای ما بهتر خواهد شد".

گیتس اظهار داشت: "مانع عمده‌ای برای همکاری (با متحدان آمریکا) وجود ندارد".

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت در مورد ایران "مجالی برای تماشا کردن وجود ندارد".

از وزیر آمریکا درباره نتایج دیدار با مقامات کشورهای عرب پرسیده شد و وی گفت: "در زمینه نگرانی از ایران، هیچ اختلاف نظری وجود نداشت".

وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعد و جانشین فرمانده نیروهای مسلح شیخ نشین امارات دیدار کرد.

رابرت گیتس پیشتر از کویت، عربستان سعودی و مصر نیز دیدار کرده بود. در همین حال کاندولیزا رایس نیز روز پنجشنبه در سرزمین‌های فلسطینی با محمود عباس دیدار و گفتگو داشت.

گفته می‌شود یکی از اهداف عمده این دو مقام آمریکایی از سفر به منطقه، گفتگو درباره تحویل تسلیحات نظامی به متحدان منطقه‌ای واشنگتن برای آمادگی در برابر ایران است.

برپایه گزارش‌های منتشر شده، عربستان سعودی 20 میلیارد دلار، مصر 13 میلیارد دلار و اسراییل 30 میلیارد دلار از آمریکا جنگ‌افزار دریافت خواهند کرد. همچنین گفته می‌شود به دیگر کشورهای خلیج‌فارس نیز تسلیحاتی به ارزش دست کم 20 میلیارد دلار تحویل داده می‌شود.

نظرهای خوانندگان

ننگ باد!
بر كشورهاي عرب نان به نرخ روز خور!
ايران و ايراني مصمم تر از قبل جلو خواهد رفت

-- تاماي ، Aug 3, 2007 در ساعت 09:59 AM

az tamamiye moredha bayad natijeh begirim ,in ham 1 neshah ke az an nabayad ghafel bood.

-- omid ، Aug 3, 2007 در ساعت 09:59 AM

با سلام
باور کنيد اگر ايران به تنهايی يا اسلاميون هر کشورشان، و يا همه آنها روی يک هزارم آمريکا و يا اروپا قدرت داشتند نه تنها آمريکا و اسراييل و غرب و شرق را و هر کشور غير خودی را نابود کرده بودند بلکه برای تبرک به کرات ديگر آسمانی هم لشکر کشيده بودند و به ماورأ زمينها هم کلی تجاوز جنسی کرده بودند و کشتار هم کرده بودند و آنها را هم به راه راست هدايت کرده بودند و زندان هم ساخته بودند و هزاران مريخی و ماه نشين و اورانوسی را در زندان به انواع و اقسام شکنجه و تجاوز جنسی و غير جنسی و حتا شيئی نواخته بودند! آقا واله به خدا اين غربی ها صبر ايوب دارند! شما نگاه کنيد اينا با زندانيهای ايرانی که اغلبشان هم مذهب و هم مسلک و هم دود و هم منقل آقايان هستند چه می کنند! در سال شصت هفت چه کردند، هزار چهار صد و چند سال است چه می کنند، در اين بيست هفت هشت سال چه کرده و می کنند! من به عنوان ايرانی از صبر ايرانيها متعجب بودم ولی ديدم که در کشور گل و بلبل ما دست کم بيست و هشت سال است که مرگ بر آمريکا و بر انگليس و بر اروپا و بر همه گفته، پرچمشان را به کٍافات مختلف آلوده، آتش زده به آنها توهين کرده، تمامی کارکنان سفارتشان را به گروگان گرفته، مراکز فرهنگی، نظامی، انتظامی انها را منفجر کرده، در غرب اپوزيسيون خودش را سر بريده با گلوله سوراخ سوراخشان کرده، به تمامی تروريستهای جهان حقوق مزايا و مأوا و مامن و پناه داده و غرب همچنان به خاطر احترام به مردم ايران از خودش صبوری نشان داده! حالا اگر مردم ايران اين صبوری را قدر می داند بنا بر اين می آيد توی خيابان و نعره می زند که من از اين حکومتی که با جهان اعلام جنگ کرده پشتيبانی نمی کنم و او را کنار می زنم ! در غير اين صورت مردم ايران قيمت گزافی را بابت پشتيبانی های هرازچند خود از رژيم اسلامی خواهد پرداخت! بنده می دانم ، که دست چپی های ايرانی فريادشان به هوا خواهد رفت، برای اينکه آنها در تمامی اين مدت هم خود قربانی و هم از آفرينندگان اين طرز فکر بوده اند! آنها هرگز يک انتقاد سازنده ای از خود نکرده اند! اين گوی اين ميدان!
معرفت از تبريز

-- معرفت ، Aug 3, 2007 در ساعت 09:59 AM

بالاخره سایتتون رو فیلتر کردن!

-- پدرام ، Aug 3, 2007 در ساعت 09:59 AM

خانمها و آقايان محترم!
شما اگر نظرات ما را منعکس می کنيد خب بکنيد! زيرا ما صدبار نظر داديم و تعدامان هم کم نيست زيرا در دانشگاه يديگر را می بينيم و راجع نظر های داده شده با هم گفتگو می کنيم! اگر نه که « نظر بدهيد» را حذف کنيد! البته من به شما دستور نمی دهم ولی وقتی می بينيم دهها نظر را سانسور فرموده ايد! و می دانيم هم برای اينکه حرفها ی تندی بر عليه حکومت ملايان ...گفته ايم شما آنرا منتشر نکرده ايد و اين در حالی ست که سرتاسر ايران يکپارچه ضديت کامل به اين آقايان دارد بنا بر اين به خود اجازه می دهيم چنين بنويسيم. پيروز باشيد.
جمعی دانشجو

-- بدون نام ، Aug 4, 2007 در ساعت 09:59 AM

به نام خدا
امریکا چه بخواهد وچه نخواهد جنگ آغاز شده است.آقای گیتس نمی داند که روزی امریکا به مرحوم معدوم صدام حسین کمک ومشاوره نظامی می داد. همانطوریکه هویدا وفردوست را دست پروده نموده بود.باعث بدبختی فلاکت اینها زیاده خواهی امریکا بود.انقلاب به پیش می رود .توفان صحاری اسلامی وعربی آغاز شده است.درکشورهای امثال امارات وقطر ومصر وعربستان که بگردی یک طه یاسین رمضان پیدا نمی کنی.پلنگ اسیا بیدار شده غرش آن را درپاکستان وافغانستان وکشمیر شنیده اید.
دعا کنید پای این پلنگ به هند وچین نرسد.آرزوی نظم نوین جهانی آقای بوش پدر یک افسانه است.امریکا از درون منفجر می شود .همه این تلاشها برای فرار روبه جلواست .سرنوشت محتوم تمامی ستمکاران عذابی سخت است.ایران همیشه سربلند وسرافراز وجاوید خواهد بود .

-- م.ع ، Aug 4, 2007 در ساعت 09:59 AM

همیشه نباید تند ÷یش رفت بعضی وقت ها هم باید پنهانی کار کرد زیرا اشکارا هزینه ها را بالا می برد

-- saeed ، Aug 6, 2007 در ساعت 09:59 AM

بهتر نیست کمی صبر کنیم و با سیاست عاقلانه تری پیش بریم ؟ یا اینکه خیلی مسخره جنگ شروع شه ؟

-- Amir Gole ، Aug 7, 2007 در ساعت 09:59 AM

توکل بر خدا .ما دعا میکنیم برای ظهور اقا امام زمان. اوست که افراط و تفریط دوستان و دشمنان را به پایان خواهد رساند.

-- بدون نام ، Aug 17, 2007 در ساعت 09:59 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)