تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۱ مرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۱۱ مرداد ۱۳۸۶
۲ اوت ۲۰۰۷


منبع: خبرگزاری فرانسه

نیویورک، سازمان ملل: محمد خزاعی، نماینده‌ی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان ادعاهای اسراییل را در باره‌ی نقض حقوق بشر در ایران "بی‌پایه و اساس" خواند. دو هفته پیش، معاون نماینده‌ی اسراییل در سازمان ملل، با ارسال نامه‌ای به بان کی مون، خواستار محکومیت "نقض گسترده و هدفمند حقوق بشر در ایران" شده بود.

تهران، ایران: صبح امروز دو نفر در تهران به اتهام قتل قاضی حسن مقدس، معاون دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در مقابل مجتمع قضايی ارشاد به دار آويخته شدند. به گزارش ایرنا، مجيد كاووسی‌فر، متولد ۱۳۵۸، ‬با معاونت و مشاركت برادرزاده‌اش حسين كاووسی‌فر، متولد ۱۳۶۲، ‬با شلیک دو گلوله‌ی سلاح كمری قاضی مقدس را از پای درآورده بودند. قاضی سعيد مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: «مجيد كاووسی‌فر در اعترافاتش چنين ادعا می‌كرد كه من به درجه‌ای از فهم و شعور رسيده‌ام كه می‌توانم تشخيص دهم چه كسی در كشور فاسد است؛ و با برادرزاده‌اش هم‌عهد شده بودند كه هر كس را مجيد تشخيص دهد از ميان بردارند». مرتضوی همچنین گفته‌ی مجید کاووسی‌فر را نقل کرد که: «در واقع احساسم اين است كه پول بانک‌ها پول نفت است پس حق داشتم به بانک‌ها به صورت مسلحانه حمله كرده پول دريافت كنم».

نیویورک، سازمان ملل: آمريكا و بریتانیا با ارائه‌ی پیش‌نویس قطعنامه‌ای، خواستار نقش پررنگ‌تر سازمان ملل متحد در عراق شدند. مأموریت نیروهای سازمان ملل در عراق هفته‌ی دیگر به پایان می‌رسد. بر اساس قطعنامه‌ی پیشنهادی آمریکا و بریتانیا، مأموریت این نیروها يک سال ديگر تمديد، و اختیارات آنها گسترده‌تر می‌شود.

غزنی، افغانستان: سخنگوی طالبان امروز خبر داد ۲ زن از ۲۱ گروگان كره‌ای كه نزد اين گروه است به علت بيماری در حالت اغما به سر می‌برند. قاری يوسف احمدی در تماسی تلفنی افزود ۱۶‬ تن از گروگان‌ها بيمارند و به علت شرايط جنگی، درمان آنها امكان‌پذیر نيست. از ۲۳ شهروند کره‌ی جنوبی که بیش از دو هفته پیش به اسارت طالبان درآمدند، جسد ۲ نفر تاکنون کشف شده است. از سوی دیگر، هیأتی ۸ نفره از چهره‌های سياسی كره‌ی جنوبی امروز برای مذاكره با مقام‌های آمريكا در باره‌ی سرنوشت این گروگان‌ها عازم واشنگتن شدند.

رام‌الله، کرانه‌ی باختری: كاندوليزا رايس، وزير خارجه‌ی آمريكا، امروز وارد رام‌الله شد. رایس قرار است در این سفر با سلام فیاض، نخست وزیر، و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار و گفت‌وگو کند. محور اصلی گفت‌وگوها تمهید مقدمات برگزاری کنفرانسی بين‌المللی در باره‌ی خاورميانه در پاييز امسال است. وزير خارجه‌ی آمريكا، كه همراه با وزير دفاع ایالات متحده به منطقه سفر كرده است، پيش از این از مصر، عربستان سعودی و اسراییل دیدار کرده بود. از سوی دیگر، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته پس از عربستان سعودی به کویت رفت و با ولی‌عهد، نخست وزیر و همچنین مقام‌های امنیتی این کشور دیدار کرد.

تهران، ایران: هجدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری ۱۳ تا ۱۵ شهریور در محل ساختمان پیشین مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. انتخاب رییس جدید این مجلس در دستورکار این اجلاس قرار دارد. آیت‌الله مشکینی، رییس پیشین این مجلس، سه روز پیش درگذشت و امروز در قم به خاک سپرده شد.

پاریس، فرانسه: حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، امروز در پایان سفرش به فرانسه به همراه نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کرد. مبارک از طرح سارکوزی برای تأسیس "اتحادیه‌ی مدیترانه" استقبال کرد اما افزود «لازم است كه بر روی اين طرح مطالعه‌ی بیشتری صورت گیرد».

مینه‌سوتا، آمریکا: مقام‌های محلی ایالت مینه‌سوتا اعلام کردند پل بزرگراه I-35 که روز گذشته تخریب شد، عمری چهل ساله داشته است و به خاطر برخی مشکلات جزیی، عملیات تعمیر بر روی آن در حال انجام بود. فرو ریختن این پل، که بر روی رود میسی‌سی‌پی نصب شده بود، به مرگ ۹ تن انجامید.

نظرهای خوانندگان

نیویورک، سازمان ملل: محمد خزاعی، نماینده‌ی ایران در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان ادعاهای اسراییل را در باره‌ی نقض حقوق بشر در ایران "بی‌پایه و اساس" خواند:

Har chand ke regime eslamie hakem dar Iran be onvane birahmtarin o totalitaire tarin regim avale gharne bistom matrah hast vali keshvari mesle israel hagh nadarad az hogoughe bashar o ensaniat harf bezanad. yek negah be kosht o koshtare felestiniha bayad kard

-- NAM ، Aug 2, 2007 در ساعت 09:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)