تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ناو هواپیمابر اینترپرایز وارد خلیج‌فارس شد

ناو هواپیمابر اینترپرایز روز چهارشنبه به آب‌های خلیج فارس وارد شد. هدف از پیوستن ناو اینترپرایز و کشتی‌‌های جنگی همراهش، تامین امنیت و پوشش هوایی نیروی زمینی ایالات متحده در افغانستان و عراق عنوان شده است.


ناو هواپیمابر اینترپرایز روز چهارشنبه در کانال سوئز پیش از ورود به خلیج فارس. آسوشیتدپرس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوهواپیمابر اتمی اینترپرایز و رزمناوهای همراه آن جایگزین دو ناو هواپیمابر نیمیتز و استینس شده است که در ماه گذشته میلادی خلیج فارس را ترک گفتند.

این در حالی است که در ماه ژانویه ایالات متحده اعلام کرد قصد دارد دو ناو هواپیمابر و رزمناوهای همراهشان را برای ماه‌ها در آبهای خلیج فارس نگه دارد. این حجم از نیروهای آمریکایی از سال 2003 که آمریکا به عراق حمل کرده بود، سابقه نداشت.

یک سخنگوی نیروی دریای آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفته است "طرح‌های فوری" برای اعزام یک ناو هواپیمابر دیگر برای همراهی با اینترپرایز در خلیج فارس در دست نیست.

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ورود ناوهواپیمابر اینترپرایز در خلیج فارس "نشانگر عزم ایالات متحده برای ارتقا امنیت و پشتیبانی از ثبات بلند مدت در منطقه است.

در ماه گذشته میلادی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد ورود اینترپرایز به خلیج فارس، "برای رویارویی با برخی کشورهایی است که رفتاری پرخاشجویانه، آشوب‌طلبانه و زورگویانه دارند" و در عین حال برای پشتیبانی از سربازان و تفنگداران دریایی آمریکا در منطقه است".


آمریکا چنین ادبیاتی را در منطقه خلیج فارس تنها برای ایران به کار می‌برد.

با این حال در ادامه این بیانیه آمده بود که استقرار متعارف نیرو ، برای تحریک هیچیک از کشورهای منطقه نیست.

مقر ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین قرار دارد. جزیره بحرین یک متحد عمده واشنگتن است که در ناتو عضویت ندارد.

نظرهای خوانندگان

kaaremoon tamoome!man meeeedooonestammmm!!!

-- بدون نام ، Aug 2, 2007 در ساعت 10:47 PM

Man az jomle ashkhassi boudam ke shadidan be dekhalate nirouhaye amricayi o englissi dar iran mokhalef boudam. Ama ba sharayeti ke in akhounda o rahbarane eslami be vojoud avardand va ba fazaye sarkoub o koshto koshtar o zendani ke ina ijab kardand, az khod o hamvatanane aziz miporsam ke aya rahe hale digari ham vojoud darad? sepasgozaram az khanandegane radio zamaneh ke nazareshouno dar in mored ebraz mikonand

-- NAM ، Aug 2, 2007 در ساعت 10:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)